MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 28, 2025 7:57 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw mar 17, 2005 3:26 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Gabi pisze:
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/1111014668_wnetrze7.jpg
To chyba a nawet napewno panel od klimy w W 123
..... :lol: a gdzie drewienko

to akurat panel od automatycznej klimy z wersji USA, kolega wyzej pisal, o czyms innym i prostrzym

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 17, 2005 7:23 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
Gabi pisze:
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/1111014668_wnetrze7.jpg
To chyba a nawet napewno panel od klimy w W 123
..... :lol: a gdzie drewienko

To jedno z rozwiązań panelu klimy.Są inne .nawet ładne Bo te jest nieszczególne.

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.
W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 17, 2005 8:22 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 12, 2004 7:51 am
Posty: 502
Lokalizacja: Gdynia
[quote="Marcin S
chłodnica - wiem z doświadczenia :oops:
... o ile pneumatyka powinna działac ( to siłownik, szczególnie ten sterujący wew/zew powietrza - nie wiem dlaczego ale juz kilka razu się spotkałem że zawiesił się w opcji - "obieg zamknięty" - czyli że niby klima działa).[/quote]
To jest mały problem bo klima bez tego i tak będzie działac. Ja z koleji mam inną zagwostke. Na drodze do tego siłownika jest elektrozawor, który steruje dopływem ciśnienia.
Moje pytanie: Czy wiesz o jego istnieniu?? Czy masz możliwość zorganizowania takiego?

_________________
W123 2.0lpg automatic 85r


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 17, 2005 9:01 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Gabi pisze:
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/1111014668_wnetrze7.jpg
To chyba a nawet napewno panel od klimy w W 123
..... :lol: a gdzie drewienko


Tak, to jest starszy model klimatyzacji automatycznej ze sterowaniem pneumatycznym, ale w Europie to jest praktycznie nie spotykane, miałem taką samą w W116.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 17, 2005 8:23 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
Witek pisze:
To jest mały problem bo klima bez tego i tak będzie działac. Ja z koleji mam inną zagwostke. Na drodze do tego siłownika jest elektrozawor, który steruje dopływem ciśnienia.
Moje pytanie: Czy wiesz o jego istnieniu?? Czy masz możliwość zorganizowania takiego?


w W123 - takowego elektrozaworu poprostu nei ma - całe sterowania odbywa się poprzez pokrętło regulacji temteraturą, ( zarówno to dyskretne jak od położenia świateł, jak tez to 70%normalnego )
jesli chodzi o W126... poszukam coś na ten temat, ale odkręć osłone - i dostań się do siłowniczka ( konsoli z klimatyzacją, montowana za schowkiem pod deską - dobry dostęp jest od dołu - ale: fotel ma maxa do tyłu, połóż się na plecach na dywaniku i wszystko widac - tylko uważaj żeby ci do oczu nic nei wpadło [szalone] ) - dochodzi tam jeden przewód pneumatyczny, i poszukaj gdzie on idzie - jak znajdziesz gdzie - to wyciągnij go z gómowych mufek , przeczyść, i sprawdz czy nie ma nieszczelności na łączeniu z tymi gumami ( taki gomowy weżyk o wewnętrzej średnicy mniejszej niż plastikowa rurka pneumatyczna - zdaża się żę się poprostu wysunie )


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 17, 2005 8:54 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 12, 2004 7:51 am
Posty: 502
Lokalizacja: Gdynia
Marcin S pisze:
w W123 - takowego elektrozaworu poprostu nei ma - całe sterowania odbywa się poprzez pokrętło regulacji temteraturą,


No właśnie nie. Mam ten problem,... na drodze wężyka z podciśnieniem jest zawór elektomagnetyczny.Umiejscowiony jest pod osłoną nad nogami pasazera, pokrętło ma dwa skoki jak gdyby coś się włączało, jeden na początku i drugi na końcu skali. Podejżewam że klima na pozycji max otwiera tylko obieg wewnętrzny. A w niższych zakresach pracuje na obiegu zewnętrznym. Nie może nie być tego elementu w klimatyzacji, ponieważ wpływa on bezpośrednio na wydajność.
Może znajdziesz coś takiego? To jest koloru zielonego u mnie.
Zastanawiałem sie nawet na jakimś zaworku z instalacji gazowej...

_________________
W123 2.0lpg automatic 85r


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 18, 2005 9:32 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
miałem dwie klimy: SIEMENS ( odsprzedłem erio ) i BEHR ( została u mnie ) i w zadnej nie było i nie ma jakiegokolwiek zaworu.

jak jest właczone chłodzenie - to obieg jest zamknięty- zasysa juz chłodne powietrze i jeszcze raz go chłodzi i tak non stop

Może masz kolejną ewolucje klimy :o


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 18, 2005 10:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 12, 2004 7:51 am
Posty: 502
Lokalizacja: Gdynia
Marcin S pisze:
jak jest właczone chłodzenie - to obieg jest zamknięty- zasysa juz chłodne powietrze


No ale coś musi powodować zamknięcie obiegu. U mnie jest tylko to pokrętło na konsoli środkowej do sterowania klimą. I wiem że ono daje impuls elektryczny do tego zaworku (on jest wielkości przekaźnika elektrycznego) i tym samym obieg sie otwiera lub zamyka.

Nie szukal bym go gdyby nie to że jak sie zepsuł to zamkną doplyw podciśnienia do siłowniczka. Siłowniczek zamknął obieg, no i na jesień wiadomo jaki obiaw w aucie. Puki co wstawilem tam kawałek rurki i jest ciągle obieg otwarty.

_________________
W123 2.0lpg automatic 85r


Na górę
 Tytuł: Re: Klima w123
Post: wt mar 22, 2005 2:16 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
Odświeżę troszkę temat ale też znalazłem "cuś takiego"
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... eName=WDVW

Co to takiego i czy warto ustrzelić ?

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.

W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 26, 2005 12:32 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt kwie 26, 2005 10:32 am
Posty: 18
a wie ktos może jak to wszystko powinno byc połaczone i co to za sterownik z zaworem do klimy (3,0 D 78 rok coupe)) z prawej strony silnika (dochodzi do tego cała pneumatyka od klimy) i czy ktoś ma rysunek lub zdjęcie łapy do kompresora do tego silnika (napęd zwykłym paskiem klinowym) a jak by ktoś chciał to mam namiar na resztki klimy ze 190 (cały panel itp)
pozdrawiam

_________________
pozdrawiam


Na górę
 Tytuł: panel klimy
Post: wt maja 10, 2005 2:26 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt kwie 26, 2005 10:32 am
Posty: 18
Tak dokładnie to jest panel od klimy od 123, mam taki u siebie, ale nie żytczę nikomu, żeby musiał dojść co jest pod tym panelem jak dostanie to w częściach. Ja wyjąłem ze swojego i założyłem do drugiego i dobrze że miałem fotki to sobie dałem radę (mam nadzieje). A jeśli ktoś mam jakieś schematy do tego to poprosze na prova). Ale istotne jest jeszcze podłączenie całej pneumatyki (przy sterowaniu pneumatycznym mieszków) do takiego sterownika, który też steruje przepływem cieczy chłodzącej. Tam dochodzi 12 przewodów pneumatycznych i trochę elektryki. Jeśli ktoś by mniał taki schemat lub sterownik a przynajmniej elektrozawór który z tym współpracuje to byłbym wdzięczny. Jest jescze zaspół rur, które przepompowywują czynnik i płyn chcłodzący (u mnie jest to 5 rur wzdłuż silnika połączonych w jeden zestaw. Z tego co się orientuję (porównywałem) to w Dieslu (ja mam tak) jest inny termostat niż w zwykłym, inny opływ cieczy chłodzącej (czy też grzejącej), wiatrak z przodu chłodnicy i torchę inna chłodnica. Ale pozytyw jest taki, że ja się to raz rozłożyło topowinno się to pamięteć. A i jeszcze jedna istotna rzecz: w karoserii są porobione odpowiednie otwory do odpływu skraplającej się czieczy: w tunelu nad skrzynią, w blotniku prawym (płaszcze wewnętrzny, w ścianie czołowej (generalnie inne dziury na klimę kaj na zwykłą instalację). pozdrawiam

_________________
pozdrawiam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl