MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 28, 2025 9:44 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Ucieka prąd
Post: wt maja 03, 2005 9:56 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 19, 2002 1:00 am
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
Cześć,
zanim wybiore sie do elektryka to chcialbym wiedzieć co mogę sprawdzić bo rozładowuje mi sie akumulator. Jak wiecie kupiłem w marcu W123 CE i na razie stało sobie , pare razy tylko je przewietrzyłem na krótkich odcinkach. Dziś chciałem ruszyć i okazłąo się że nie mam prądu. Zastanawiałem się czy czegoś nie zostawiłem właczonego ale nie.
A tak a propos to czy ogrzewanie szyby wyłacza się samo w W123 po jakimś czasie? Czy jak właczony jest przycisk to po wyjęciu kluczyka nadal grzeje? Odpowiadając sobie sam na to pytanie wydaje mi się że nie grzeje więc szukam raczej gdzie indziej usterki. Napewno sprawdze bezpieczniki i czujniki otwarcia klapy i drzwi zeby przypadkiem nie świeciło się po zamknięciu. Radia nie mam, alarmu też więc dodatkowych żródeł poboru brak. Co można jeszcze sprawdzić? Akumulator był dobry bo w miare nowy.
Jedyna rzecz z elektryki jakiej sie dotykałem to wymieniłem żarówki świateł drogowych. Może tam jest jakieś spięcie albo cos poruszyłem? Sam nie wiem. Dzis startowałem dwa razy z prostownika. Raz na parkingu a potem w garażu do którego pojechałem. Tak więc sadze że nie jest to jednorazowa kwestia że coś zostawiłem właczone tylko gdzies ten prąd ucieka. Co jeszce można spawdzić i czy przepalony bezpiecznik moze powodować jakieś zwiekszenie poboru na innym obwodzie?
Pozdrawiam
Futrzak

_________________
W115 220D 68 "Kasztanka"
W168 170D 01 "Marcysia" :-)
ex auta: VW 1303 73 "Garbi", W123 300D 83/89 "Mystery", W123 230CE 82 "Wodolot"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 03, 2005 10:12 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
A co z ladowaniem? Jak pasek? Jak alternator? Nie wydaje zadnych dziwnych odglosow?

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 03, 2005 10:17 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Na prądzie to ja się za bardzo nie znam (bo go nie widać [zlosnik] ) ale radze Ci najpierw sprawdzić prąd ładowania a potem szukać gdzie by ten prąd miał ewentualnie uciekać. Jeśli przez kilka godzin postoju pada Ci aku to pobór musi być spory. Kiedyś zostawiłem przez pomyłkę swoją 123 w garażu z włączonymi światłami pozycyjnymi (zacina mie się nieco brzęczyk) na prawie dwie doby i nie zrobiło to na akumulatorze żadnego wrażenia.

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 03, 2005 10:54 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
Futrzak pisze:
A tak a propos to czy ogrzewanie szyby wyłacza się samo w W123 po jakimś czasie? Czy jak właczony jest przycisk to po wyjęciu kluczyka nadal grzeje? Odpowiadając sobie sam na to pytanie wydaje mi się że nie grzeje więc szukam raczej gdzie indziej usterki.


Dobrze odpowiedziałeś sobie na pytanie bo nie grzeje na pewno !! [usmiech]

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 03, 2005 11:27 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 19, 2002 1:00 am
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
Mitu pisze:
A co z ladowaniem? Jak pasek? Jak alternator? Nie wydaje zadnych dziwnych odglosow?


Ładowanie trzeba by sprawdzić. Pasek ok i alternator raczej też. Nie ma żadnych dziwnych dzwieków. Po posiadaniu diesla panuje przerażająca cisza. ;) [zlosnik]
Pozdrawiam
Futrzak

_________________
W115 220D 68 "Kasztanka"
W168 170D 01 "Marcysia" :-)
ex auta: VW 1303 73 "Garbi", W123 300D 83/89 "Mystery", W123 230CE 82 "Wodolot"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 03, 2005 11:30 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 19, 2002 1:00 am
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
Maniek pisze:
Jeśli przez kilka godzin postoju pada Ci aku to pobór musi być spory


Nie godzin tylko dni. Auto ruszalem pare razy w ciągu prawie 1,5 mca. Ostatnio z tydzien temu. Może więc akumulator powolutku sie rozładowywał. Albo nastąpiło to dopiero po zmianie żarówek tydzień temu. Nie wiem. Sprawdze to ładowanie ale jakby nieładował to chyba paliłaby się czerwona lampka oznaczajaca własnie brak ładowania a nic takiego nie było.
Pozdrawiam
Futrzka

_________________
W115 220D 68 "Kasztanka"
W168 170D 01 "Marcysia" :-)
ex auta: VW 1303 73 "Garbi", W123 300D 83/89 "Mystery", W123 230CE 82 "Wodolot"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 03, 2005 11:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
Po prostu zmierz amperomierzem ile na postoju wyciąga z akumulatora i będziesz wiedział na czym stoisz.

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 04, 2005 9:08 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 19, 2002 1:00 am
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
Tzn mam podłaczyć amperomierz do biegunów akumulatora i obserwować czy spada? Czy jakos inaczej? Najpierw naładuje z powrotem akumulator do maksimum a potem pewnie sprawdze jak jest.
Pozdrawiam
Futrzak

_________________
W115 220D 68 "Kasztanka"
W168 170D 01 "Marcysia" :-)
ex auta: VW 1303 73 "Garbi", W123 300D 83/89 "Mystery", W123 230CE 82 "Wodolot"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 04, 2005 12:10 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
Futrzak pisze:
Tzn mam podłaczyć amperomierz do biegunów akumulatora i obserwować czy spada? Czy jakos inaczej? Najpierw naładuje z powrotem akumulator do maksimum a potem pewnie sprawdze jak jest.
Pozdrawiam
Futrzak


Tak jak opisałeś bada się napięcie. Do pomiaru prądu odłączasz plus od akumulatora i w to miejsce szeregowo podłączasz miernik. Czyli plus amperomierza do plusa aku, a minus do klemy. Zaczynaj od najwyższego zakresu, powyłączaj wszystko i sprawdź prąd.

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 04, 2005 2:12 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 19, 2002 1:00 am
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
Ok. Pobór prądu zmierze jak napisałeś. A ładowanie też w ten sam sposób?
Pozdrawiam
Futrzak

_________________
W115 220D 68 "Kasztanka"
W168 170D 01 "Marcysia" :-)
ex auta: VW 1303 73 "Garbi", W123 300D 83/89 "Mystery", W123 230CE 82 "Wodolot"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 04, 2005 2:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
Futrzak pisze:
Ok. Pobór prądu zmierze jak napisałeś. A ładowanie też w ten sam sposób?
Pozdrawiam
Futrzak


Ładowanie najprościej sprawdzić woltomierzem, badając napięcie właśnie bezpośrednio na zaciskach akumulatora. Przy niepracującym silniku napięcie akumulatora wynosi trochę powyżej 12V. Przy poprawnym ładowaniu wzrasta do około 14,5V. Pozdrawiam

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 04, 2005 6:15 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
Miałem podobne objawy o jakich Futrzak`u piszesz. Obstawiłem, że to pada akumulator i poszedl do wymiany. Błąd!
Powodem było niedostateczne ładowanie przez alternator z tytyłu padniętej w nim diody. Ciekawe, ze do 350 tysiecy alternator był o.k al e potem popaprańcy załozyli pasek z Poloneza :evil: :evil: :evil: (a miało byc K...A!!! zrobione według zapewnień p r o f e s j o n a l n i e) i piszczalo jak cholera i grzało sie całe koło pasowe a w chwilę potem zaczęły sie jaja z pradem o których piszesz wyżej.
Naprawa u elektryka 15min - dioda była z jakiegos dawcy z wielkiego kubła na śmieci w kącie warsztu. Zapłaciełem okolo 60PLN.
P.S
Skutkiem ubocznym jest nowy aku. Niezaszkodzi :lol:
Pozdrawiam!
Croolick

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 09, 2005 9:28 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 19, 2002 1:00 am
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
Pojechałem wozem serwisowym ;) co by zabrac akumulator z Coupety i sprawdzic co z tym pradem. Oczywiscie najpierw jeszcze sprobowałem odpalić bo znów minął tydzień od poprzedniego startu. I co? Autko odpaliło bez zająkniecia. Prąd jest :o
Pozdrawiam
Futrzak

_________________
W115 220D 68 "Kasztanka"
W168 170D 01 "Marcysia" :-)
ex auta: VW 1303 73 "Garbi", W123 300D 83/89 "Mystery", W123 230CE 82 "Wodolot"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 09, 2005 10:43 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
:o perpetum mobile! :o
P.S
Ale beczka ma to do siebie, że się sama naprawia [zlosnik] :lol: :P

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch

210 000 km

----------------------------------------------------

Żonę mam w domu, kochankę w garażu.

----------------------------------------------------


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl