MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 28, 2025 7:05 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn sty 17, 2005 9:48 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
Wiem, że już bywało o szyberdachu, ale rzetelnie przejrzałem archiwum.
Czym różni się szyber manualny od elektrycznego [oczko] tzn. które bebechy są różne?
Czy tylko system napędu, czy np. szyny [sciecie] , wózki (i co tam jeszcze może być) też są inne? Czy trzeba wymienić całą klapę, żeby mieć elektryk zamiast ręcznego?
Pozdrawiam,

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 18, 2005 9:10 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
Speców od szybra nie stwierdzono... może ja będę pierwszy, jak w końcu podłubię w dachu? [zlosnik]
... albo lepiej doprecyzuję pytanie. Mam szyber ręczny (oryginalny, nie docinany później) i mam możliwość wydłubać sobie elektryk ze strupla (nie wiem, w jakim stanie).
Co muszę wydłubać ze strupla, żeby dało się to potem w moim aucie skompletować w działającą całość?
albo:
Co muszę wywalić z mojego, żeby zainstalować części wyjęte ze strupla?
Czy wystarczy przełożyć mechanizm napędu, czy szyber manualny ma jakieś punkty mocowania przewidziane na instalację napędu elektrycznego, czy też różnice są większe?
Na podstawie tego, co wcześniej czytałem, wiem, że sprawa jest dość up...liwa, ale biorę to pod uwagę. Najwyżej zostanie mi kupka części do odstąpienia. :-?
Z góry dziękuję,

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 18, 2005 10:19 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 23, 2004 4:36 pm
Posty: 587
Lokalizacja: Augustów woj. Podlaskie
z tego co ja wiem bo miałem w 123 szyber elektryczny to silnik jest zamontowany w bagażniku po lewej stronie a potem linka napędza szyber. niestety nie wime czym się dokładnie różni. pozdro

_________________
MB W202 '97 200 KOMPRESSOR
MB W123 '84 240 Diesel (tatowóz)
R.I.P FSO Polonez ATU 96' 1,6 GLI [1,4 16V Rover]

Ex: W123 80' 240D; W123 83' 200D; W123 84' 240D; W123 81' 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 18, 2005 10:26 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
dobra rada ... odpusc .... kupa roboty ... no chyba ze ni emasz pracy i innych zajęc
zamienisz cos co sie nie psuje i nie ma prawa psuc na cos do czego jeszcze wrócisz.

Rozbieralem elektryka nie rozbieralem manuala .. czeka cie rozgrzebanie calego dachu. musisz zamontowac linke i przekłądnie w bagazniku, pociagnac elektryke przez cale auto do wlacznika. Ale jest do zrobienia ... porób fotki jak bedziesz wyjmowal szyber z trupa., ułatwisz sobie skladanie i uswiadomisz ze nie chce ci sie jeszcze raz tego przechodzic ...

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 18, 2005 11:49 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
Dzięki. Na pewno wydłubię elszyber z trupa (w ramach ratowania myśli technicznej), ale czy ruszać coś przy swoim, to sumiennie rozważę.
Manual niby mniej awaryjny... Tyle że to taka piękna perpektywa: siedziałby se człek wygodnie... pstryk guziczek... szyberek jedzie... ech, jak ten cysorz... :P

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 18, 2005 12:56 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Tak jak patrzyłem w 107, a to trochę podobnie. Ja mam szyber Webasto.

1. Silnik - jak działa, to trzeba będzie go jeszcze zamontować
2. Linka - musi byc w dobrym stanie, szczególnie takie "perełki" na niej muszą byc w komplecie
3. Ślizg tej linki (taka rurka) - trzeba będzie pomajstrować, żeby to zamonotować w budzie - raczej z migomatem w garści.
4. Zmiana miejsca uchwutu mechanizmu otwierającego? (nie wiem gdzie ma ręczny)
5. Sterowanie - kable, pstryczek elektryczek, szybka rzeźba w instalacji i desce, chyba że masz zaślepkę (nie znam się)

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 18, 2005 3:36 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Zdaje się, że trzeba przełożyć też mechanikę, te pierdoły wszystkie zamontowane na szyberdachu. W ręcznym przekręcasz uchwyt aby dach wyjechał do tyłu, a w elektrycznym jakoś to linka pociąga. Akurat to nie jest problemem, bardziej to o czym wspomiał erio - przeciągnięcie linki wiąże się ze ściąganiem całej podsufitki a to nie jest podobno nic przyjemnego. Słyszałem, że w ekstremalnych przypadkach trzeba nawet tylnią szybę wyciągać, choć mnie osobiście wydaje się to dość mocno naciągana teoria [oczko]


Ostatnio zmieniony śr sty 19, 2005 1:54 pm przez wojz, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 18, 2005 5:14 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Niedawno robilem szyberdach co prawda elektryk i 124 ale wiazalo sie to z jego calkowitym wyciagnieciem i rozebraniem na czesci pierwsze. Podsufitka nie jest raczej wielkim problemem, natomiast ponowne ustawienie dachu wymaga troche praktyki...
Ja na Twoim miejscu po prostu wyciagnolbym stary (caly ze wszystkimi elementami) i wlozyl nowy bez jego rozbierania (kwestia koloru klapy); jeszcze tylko kwestia przeciagniecia ciegla i montarzu silnika w bagazniku plus okablowanie.... no tak z tydzien roboty to bedzie :-)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 19, 2005 8:11 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
TReneR pisze:
Niedawno robilem szyberdach co prawda elektryk i 124 ale wiazalo sie to z jego calkowitym wyciagnieciem i rozebraniem na czesci pierwsze. Podsufitka nie jest raczej wielkim problemem, natomiast ponowne ustawienie dachu wymaga troche praktyki...
Ja na Twoim miejscu po prostu wyciagnolbym stary (caly ze wszystkimi elementami) i wlozyl nowy bez jego rozbierania (kwestia koloru klapy); jeszcze tylko kwestia przeciagniecia ciegla i montarzu silnika w bagazniku plus okablowanie.... no tak z tydzien roboty to bedzie :-)

Witaj na forum,

konsultacje z fachowcami mówią o mniejszej ilości czasu na taką zabawę.

Pozdr, miłego klikania

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 19, 2005 11:20 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
konstrukcja szybra el i recznego troszke sie rozni ale poszczegolnymi elementami. Rama a mianowicie same szyny (ale niestety te w głebi dachu co sa przynitowane) w recznym sa inne i w manualu inne (reczny ma dodatkowe blaszki sprezynujace - dociskające plytę do elementów na ramie, na ktorych jest oparty po zamknieciu - zpobiegajace podczas jazdy drganiom recznego dachu. Oprocz tego wlasnie te elementy po lewej i prawej stroie po ktorych "wspina sie" tylna czesc plyty podczas zmykania no i otwor w tylnej czesci ramy przez ktory wchodzi rurka z linka. Do tego dochodza inne płozy płyty i plastikowe ograniczniki na koncach profilowanych elementów trzymających boczne uszczelki szybra. Mozna przerobic reczny na elektryczny bo sam osobiscie o robilem jednak to i tak wiaze sie z wyjeciem calej ramy. Pewien problem stanowi podsufitka gdyz zawinieta jest o gorną czesc tylnego podszybia takze trzeba wyjac szybe bo przeciez nie bedzie nikt ciął podsufitki. Poza tym rurka, ktora trzeba przeprowadzic po tylnym lewym slupku i wprowadzic do bagaznika, zamonotwac silnik w lewej czesci bagaznika, w rurke wprowadzic linke itd itp... jakbym o czym zapomnial to dajcie znac:)))

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 19, 2005 2:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
[buu]
No to nie bede cysorzem... przynajmniej na razie... tak gdzieś do emerytury.
Pan Resiak też radzi, żeby tego nie ruszać.
Ale ze strupla spróbuję wydłubać! [hee]
Dzięki za wszelkie informacje.
Pozdrawiam,

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 19, 2005 2:58 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
sprzedaj linke przekladnie i silniczek i ze 150 zł powinienes wyciagnac za el. szyber dla kogos kto ma zepsuty na czesci

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 19, 2005 6:29 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
erio pisze:
sprzedaj linke przekladnie i silniczek i ze 150 zł powinienes wyciagnac za el. szyber dla kogos kto ma zepsuty na czesci

Myslisz, że az tyle? Za swój "zestaw awaryjny" (nieco uboższy ;) ) dałem mniej a do 107 jest chyba odwrócony silnik. Może faktycznie, jak linka będzie super hiper... :roll:

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 31, 2005 10:03 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
Odświeżam swój stary temat. Jestem już (już? trochę czasu minęło) posiadaczem kupki części teoretycznie składających się na elszyber. Wymontowałem sobie calutką ramę z klapą, do tego linka i silnik z przekładnią, wiązka i włącznik. Niestety nie mam jeszcze tych "trójkątów", po których tylna część klapy wjeżdża do góry przy zamykaniu, bo ich po prostu zapomniałem zabrać (tylko nie myślcie, że mnie psami poszczuli ;) ), ale planuję to nadrobić.

Pytanie teraz jest takie: jeśli przekładałbym całą ramę z jeżdżącą w niej klapą, to czy jest ona tak samo mocowana do dachu, jak w manualu? Chodzi o punkty mocowania, rozstaw i rodzaj śrub. Dobrzan, piszesz, że tak zrobiłeś - jak to wygląda?

Rurka-prowadnica linki w dawcy nie była jednak przyspawana, tylko przykręcana. Krawędź podsufitki oczywiście jest przyciśnięta uszczelką tylnej szyby. Przekładnia ma w środku full smaru, daje się obrócić, linka wygląda ładnie... zobaczymy co dalej. Żeby czasu było więcej... A może ktoś chce parę części do elszybra?

OT: Obok tamtej beczki stoi też czerwony Wartburg, dwusuw, może na forum są jacyś wartburgerzy albo ktoś ma znajomych wartburgerów?
Pozdrawiam,

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 31, 2005 12:05 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
kocur pisze:
OT: Obok tamtej beczki stoi też czerwony Wartburg, dwusuw, może na forum są jacyś wartburgerzy


Jaki to Wartburg? 311, 312, 353?

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl