MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 28, 2025 6:01 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn cze 13, 2005 12:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 06, 2004 11:28 am
Posty: 139
Lokalizacja: Poznań
Witam.
Muszę wymienić o ring po dołem pasowym z przodu silnika (W 123 240 D) bo moja pani troszke gubi oleju właśnie w tym miejscu. I moje pytanie brzmi: Czy ktoś już z forumowiczów robił coś takiego? W sumie nie pytałbym o to bo sprawa powinna byc raczej mało skomplikowana (no chyba że jest inaczej w takim razie proszę o info na co zwracać uwagę)ale na tym kole pasowym sa oznaczenia (cyferki) i zdaję się że dotyczą one rozrządu i chodzi o to czy jak zdemontuje to koło to czy czegoś nie przestawie.
Pozdr.

_________________
ex W 123 240D '83
"Srebrna strzała" ;-) spłonęła :-((((((
ex W 124 300 TE 4-matic '90
ex W 201 (190 D) '88
W 140 S350 '94 - Loszka


" Gwiazda Mercedesa szczęśliwa na wszystkie drogi"

tomi222@o2.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 13, 2005 1:18 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Jak sobie zaznaczysz pozycje koła względem wału to sie nie pomylisz :)
Pozatym to jest simering :)

Pozdrawiam.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 13, 2005 1:34 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Oprocz tego sprawdz ew. zmien piersien, na ktorym chodzi Simmering, bo pewnie ma juz niezly slad wspolpracy.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 13, 2005 1:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 06, 2004 11:28 am
Posty: 139
Lokalizacja: Poznań
o-ring czy simmering. Powiedzmy uszczelka [zlosnik]
Ale dzięki za radę.
Pozdr.

_________________
ex W 123 240D '83
"Srebrna strzała" ;-) spłonęła :-((((((
ex W 124 300 TE 4-matic '90
ex W 201 (190 D) '88
W 140 S350 '94 - Loszka


" Gwiazda Mercedesa szczęśliwa na wszystkie drogi"

tomi222@o2.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 14, 2005 11:20 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Mercedes czy Star powiedzmy samochód [zlosnik]
W każdym razie do "samochodu" są dostępne Simmerringi z przesuniętą wargą, i jeżeli jest ślad w jednym miejscu to można je stosować.

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 14, 2005 1:35 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Ocet pisze:
i jeżeli jest ślad w jednym miejscu to można je stosować.


O ile nie byly juz wczesniej wymieniane. Tylejke tez mozna zalozyc na odwrot, o ile ktos tego wczesniej nie zrobil ;)

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 14, 2005 2:27 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Przy tej operacji problemem może być odkręcenie śruby koła pasowego jak i jej solidne dokręcenie (konieczne jest do tego blokowanie silnika)
W moim przypadku wyjęcie pierścienia po którym kręci się simmering wymagało zastosowanie dość żadko spotykanego ściagacza bo po dobroci nie chciał zejść z wału korbowego.
Pozdrawiam

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 17, 2005 11:58 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 06, 2004 11:28 am
Posty: 139
Lokalizacja: Poznań
w przyszły weekend (chyba) będę działał w tej kwestii także wszystko się okaże. Ale piszcie dalej. Informacji nigdy za wiele. Rzekłbym nawet im wiecej tym lepiej :P
pozdro.

_________________
ex W 123 240D '83
"Srebrna strzała" ;-) spłonęła :-((((((
ex W 124 300 TE 4-matic '90
ex W 201 (190 D) '88
W 140 S350 '94 - Loszka


" Gwiazda Mercedesa szczęśliwa na wszystkie drogi"

tomi222@o2.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 17, 2005 9:58 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 12, 2004 8:02 am
Posty: 1054
Lokalizacja: DST JO80MU
Oj kapalo, kapalo...

Simering koniecznie z tulejka. Simeringo okolo 25-30 a tulejka okolo 50-70.
Do sciagniecia tulejki wymagal moj siliczek (240d) migomatu i kawalka rura. Po zespoleniu z pierscieniem (wprawna reka mechanika) dal sie laskawie zdjac.

Auto, ktore stalo przed mioin (200d) do zdjecia uszczelniacza i zalozenia potrzebowalo 2godzin. U mnie jakos odmawiala wspolpracy tulejka.

powodzenia

_________________
Pozdrawiam Qzyn

s123 240TD - 6.X.82; Taigabeige Drobinka

http://www.nanoelektrody.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 17, 2005 10:50 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
A u mnie tulejka grzecznie wyszla pod sila 2 palcy [zlosnik]

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 18, 2005 9:06 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 12, 2004 8:02 am
Posty: 1054
Lokalizacja: DST JO80MU
laudan pisze:
A u mnie tulejka grzecznie wyszla pod sila 2 palcy [zlosnik]

Podobno tak ma byc. Jednak nasza MB byla przez poprzednirgo wlasciciela lekko zapuszczona. Ten Simmerring ciekl chiba z 5-10 lat patrzac po zlogach oleju z pylem.

Jakk pisalem, sasiednie auto z tym samym elementem do wymiany nie potrzebowalo nic dziwnego. Cale szczescie walek byl OK. Nawet bardzo OK.
Teraz 30kkm od wymiany i susza. I oleju mniej dolewam.

_________________
Pozdrawiam Qzyn

s123 240TD - 6.X.82; Taigabeige Drobinka

http://www.nanoelektrody.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 20, 2005 9:37 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 06, 2004 11:28 am
Posty: 139
Lokalizacja: Poznań
qzyn pisze:
Teraz 30kkm od wymiany i susza. I oleju mniej dolewam.


I tak ma być. Tylko kiedy u mnie tak będzie? Póki co to dolewam litr na 1000 km z tym że olej wywala mi właśnie tym simmeringiem oraz uszczelką pod kapą zaworową (wczoraj wymieniłem na nową). A ostatnio na trasie przy dośc szybkiej jeździe to prawie 2 litry na trasie Poznań - Katowice - Poznań. Trochę dużo :cry: Ale mam nadzieję że po wymianie uszczczelki kapy bedzie lepiej a po wymianie simmeringu to już miodzio. I nie będzie silnik taki świecący od oleju [zlosnik] .
Pozdr

_________________
ex W 123 240D '83
"Srebrna strzała" ;-) spłonęła :-((((((
ex W 124 300 TE 4-matic '90
ex W 201 (190 D) '88
W 140 S350 '94 - Loszka


" Gwiazda Mercedesa szczęśliwa na wszystkie drogi"

tomi222@o2.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 20, 2005 1:27 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Tomi pisze:
Ale mam nadzieję że po wymianie uszczczelki kapy bedzie lepiej a po wymianie simmeringu to już miodzio. I nie będzie silnik taki świecący od oleju [zlosnik] .
Pozdr


Takiej ilosci oleju nie wyrzuca Ci przez simmering i uszczelke pod deklem zaworow. Raczej spala.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 20, 2005 2:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 06, 2004 11:28 am
Posty: 139
Lokalizacja: Poznań
laudan pisze:
Takiej ilosci oleju nie wyrzuca Ci przez simmering i uszczelke pod deklem zaworow. Raczej spala.


Spala na pewno też ale wylata sporo bo silnik z tyłu i bo bokach cały od kapy aż do miski jest (był) mokry a na kolektorze ssącym to aż w zagłębieniach "kałuże" oleju były. Natomiast z przodu jak wyczyszczę to po niedługim czasie cała maska na przodzie jest "zakonserwowana" bo wiatrak wszystko rozdmuchuje. No w każdym razie za 2 tygodnie jade do Darłówka to sie przekonam czy cos mniej wyszło. Co prawda nie bedą to dokladne pomiary bo najprawdopodobniej nie zdąże zrobic uszczelnienia z pod kołem pasowym ale powinno być mniej.
Trzeba mieć nadzieję :lol:
Pozdr.

_________________
ex W 123 240D '83
"Srebrna strzała" ;-) spłonęła :-((((((
ex W 124 300 TE 4-matic '90
ex W 201 (190 D) '88
W 140 S350 '94 - Loszka


" Gwiazda Mercedesa szczęśliwa na wszystkie drogi"

tomi222@o2.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 20, 2005 3:12 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 12, 2004 8:02 am
Posty: 1054
Lokalizacja: DST JO80MU
Moze warto sie spiac i wyskoczyc ze 150-200 PLN i nie moczyc wiecej parkingu. Czas roboty nie powinien przekroczuc 2h. Przy okazji mozesz plyn w ukladzie hlodzenia wymienic i np. termostat sprawdzic. Bo bez zdjecia hlodnicy sie nie obejdzie.
Co prawda " Mercedes nie kapie olejem, Ona tak znaczy teren " ale... oleju szkoda.

_________________
Pozdrawiam Qzyn

s123 240TD - 6.X.82; Taigabeige Drobinka

http://www.nanoelektrody.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl