MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 27, 2025 7:49 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw paź 13, 2005 8:48 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Mam problema w szwedce z akumulatorami ostatnio nie wytrzymują nawet dwóch dni bo trzeba je znowu ładować z prostownika.

Dzisiaj zrobiłem dościadczenie:
podjechałem do roboty i na zagrzanym motorku zmierzyłem mu napięcie ładowania na wolnych obrotach przy włączonych swiatłach mijania i dmuchawie na małe obroty napięcie wyniosło 12,5 V, bo naciśnięciu przyspieszacza ;) wzrosło do 13,2.
Wg mnie chyba za mało nie powinno być coś koło 14 z hakiem?

Wykonałem równiez inny test na działającym silniku przy włączonych swiatłach i dmuchawie zdiołem plusową kleme z akumulatora silnik działał dalej jakby nie było ładowania chyba by zgasł (M110)?

Co panowie sugerujecie ja chyba zaczne od wymiany regulatora napięcia.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 13, 2005 9:27 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr wrz 28, 2005 1:33 pm
Posty: 619
Lokalizacja: Holandia, Den Haag, ZH
Ja mam przy swoim na wolnych 13,2 na szybkich 14,5 V
Miałem podobny problem to mechanik wymienił szczotkotrzymacz i chyba szczotki i jest cool.

_________________
Fiat Brawo 1.4 turbo 2011r
Skoda Fabia 1.6 TD 2011r.
Dacia Lodgy 1.6 2016r.
Alfa 156 1.8 2004r.
Jaguar S-type 3.0 2002r


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 13, 2005 9:48 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 04, 2005 11:01 am
Posty: 201
Lokalizacja: Borówno
Też byłbym za wymianą regulatora koszt nie duży rzędu 30 - 40 zł za nówkę. A jak nie będzie działało to akurat przypadkiem mam taki alternator na sprzedaż [zlosnikz]

_________________
320TE 92' z gazownią


Na górę
Post: czw paź 13, 2005 10:13 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 03, 2003 9:01 am
Posty: 601
Lokalizacja: Rudna
MacKuz pisze:
Wykonałem równiez inny test na działającym silniku przy włączonych swiatłach i dmuchawie zdiołem plusową kleme z akumulatora silnik działał dalej jakby nie było ładowania chyba by zgasł (M110)?


Moim zdaniem nie powinno sie zdejmowac klemy podczas pracy silnika!!
Istnieje prawdopodobienstwo, ze uklad prostowniczy w alternatorze odwali kite!!


Pozdrawiam!!

O.T.
Jak tam sony sie spisuje?? ;)

_________________
POZDRAWIAM Z ZIEMI LUBUSKIEJ
"...ciągle gdzieś pracowal, ciągle musiał iść, aż się rozczarował i zaczął pić..." L.J.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 13, 2005 10:40 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
He, a ja mam radę, która wygląda na sofciarską, ale jest naprawdę dobra. Jedź z tym do elektryka... Tzn. proponuję zacząć od wymiany regulatora, a jak nie pomoże, to patrz punkt 1. Pisałem niedawno, jak dumałem nad podobną sprawą, aż mnie pustak rozbolał, i brudziłem się trzy dni z rzędu, rozkręcając to i owo, a elektryk, za drobne jakieś dwie stówy (nie pamiętam dokładnie) załatwił sprawę szybko i kompleksowo (cały alternator jak nowy, nawet pięknie pomalowany). To może być cokolwiek, szkoda pasty BHP.
I przyłączam się do zdania Kluchy - nie zdejmuj klemy podczas ruchu silnika.
Pozdrawiam,

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 13, 2005 11:24 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
kocur pisze:
I przyłączam się do zdania Kluchy - nie zdejmuj klemy podczas ruchu silnika.


Jeżeli alternator jest obciązony (swiatła, dmuchawa, ogrzewanie szyby) nic mu sie nie stanie przez krótki czas.

Tak czy siak najpierw wymienie regulator napięcia ze szczotkami.

ps.
prąd niby nie ucieka z auta na postoju bo rzadnej plamy pod autem nie ma ;)

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 13, 2005 10:58 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
A jak wyjdzie jedna dioda prostownicza z całej tej baterii co prąd prostuje to sie tak nie robi? Jak ze zdjeta klemą kolaboruje to znaczy, że coś tam podryguje, ale takie ładowanie to na głowe się rzucić może, zwłaszcza w zimie.

Pomysł z tym elektrykiem, cholerrrnie dobry jest. Rada ode mnie: weź lawete i jedź przez Gorzów, to może uda sie wydać tysiaka. Co tam drobne dwie stówy, naprawa muuusi kosztować.
Potem należy to koniecznie opić, bo innaczej to sie na pewno zrypie po tygodniu.
Oj ludzie ludzie...

Co do zdejmowania klem to na pewno nie mozna robic potem tymi klemami zwar. Czy ktoś spalił tak cos kiedyś, bo zastanawiam sie jaki jest mechanizm tego uszkodzenia?
pozdrowka

_________________
komin


Na górę
Post: pt paź 14, 2005 7:49 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
MacKuz pisze:
podjechałem do roboty i na zagrzanym motorku zmierzyłem mu napięcie ładowania na wolnych obrotach przy włączonych swiatłach mijania i dmuchawie na małe obroty napięcie wyniosło 12,5 V, bo naciśnięciu przyspieszacza ;) wzrosło do 13,2.
Wg mnie chyba za mało nie powinno być coś koło 14 z hakiem?


Napiecie ladowania powinno byc okolo 14V, jak masz padniety akumulator to nie ma co jego mierzyc, bo bedzie sporo nizsze. Rada wloz akumulator, ktory jest na 100% dobry, albo podjedz do zakladu zajmujacego sie akumulatorami a za free zrobia Ci test specjalnym omomierzem.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 14, 2005 7:54 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
w zeszłym tygodniu naprawiałem alternator!! oba łożyska + szczotki z regulatorem napięcia =38 złotych polskich robocizne miałem za darmo bo brachol jest elektrykiem. ale jak już wyciągniesz alternator to zainwestuj odrazu w łożyska.
pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 14, 2005 8:29 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
łożyska są ok bo nie wyje a regulator napięcia wymienia się banalnie.
Już kupiłem regulator jutro zmienie i powiem czy pomogło.

Pozdrawiam.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl