MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 27, 2025 7:03 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr kwie 27, 2005 10:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
michau pisze:
4. Wolne obroty byly wyregulowane, ale mimo wszystko sa chyba zbyt niskie.


To może być, ale niekoniecznie, powodem lekkiej przygazówki przy zapalaniu nierozgrzanego silnika.

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 28, 2005 8:19 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Gruu pisze:
Hm w dieslach chyba trzeba dodac gazu prawda??? CHoc zapalił mi bez dodania.



Nie trzeba, powinien zapalac bez zbednego dodawania gazu.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 28, 2005 9:15 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
art pisze:
Nie no spoko rozumiem Cię. I jak JarQowi wszystko chodzi i nic się nie psuje to bardzo dobrze, ale nie musi tego podkreślać za często bo np dla kolegi Michau'a (Też osobiście nie znam więc nie posądzać o kolesiostwo

Ale ja nie podkreslam. Ja tylko napisalem, jak byc powinno. I jak jest nie tylko u mnie - u Ciebie tez tak jest (mam nadzieje) [zlosnik]

Cytuj:
A co do logicznego rozumowania JarQu to nie chce mi się wypowiadać bo chyba coś nieuważnie Przeczytałeś.

Sorry, art - nie gniewaj sie, ale jesli ktos pisze to samo co inny ktos napisal wczesniej, a potem pisze ze ten (drugi) ktos nie ma racji* etc., to taki tekst jest logicznie niespojny. Taka prawda - niestety logiki nie ma w programie nauczania w PL, poza nielicznymi kierunkami juz na studiach wyzszych [hehe]
I dlatego rozumiem, ze moga pojawic sie problemy z takim konstruowaniem tekstu, zeby powiedziec swoje, a jednoczesnie nie przyznac racji oponentowi, ktoremu ma sie za zle, ze kiedys podwazal (=napisal jakie jest u niego) Twoja wiedze o spalaniu M117 [hehe]

Cytuj:
Zresztą jak zwykle temat musiał zejść na boczny tor .

A ja nadal uwazam, ze niezbyt daleko zszedl. Bo zwiazek z plama i gazowaniem jest mozliwy, tak samo jak mowienie o tym ze nie powinno byc gazowania jest prawda, i jest zwiazane z tematem.

BTW: Podsumujmy
1. Plama moze byc spowodowana nadmiarem oleju w rurach, a ten znalzal sie tam albo przez pierscienie, albo przez uszczelniacze
2. Plama moze byc nieistotna, po prostu nadmiar sadzy przy przygazowaniu sie wyteleportowal na zewnatrz, plus woda i mamy plame
3. Plama plama, ale przygazowywanie podczas odpalania nie powinno miec miejsca. Bo raz ze swiadczy o jakims niedomaganiu w sprzecie, dwa ze nieladnie wyglada (sasiedzi patrza [hehe]), trzy - bo fabryka nie przewidziala takiego odpalania silnika
4. IMO problemy ze slabym odpalaniem bez przygazowywania nalezy usunac, i moga one byc nie mniej wazne od plamy.. o ktorej nic konkretnego nie wiemy [hehe]

Ekstra dostaliscie nieco wiedzy na temat sposobow takiego formulowania mysli, zeby ladnie wygladaly na papierze. No i dowiedzielismy sie nieco o LPG, o M117 i o paru innych sprawach/rzeczach [hehe]

Art: mam prosbe do Ciebie. Jakbys byl taki mily, i staral sie nie przywolywac mnie do tablicy.. bylbym wdzieczny. Jak sam napisales, w spalanie mozna wierzyc, albo i nie - wiec niech tak zostanie. Kazdy silnik jest inny, kazde auto jest inne, a ja na dodatek mam 5.6 z mostem i z ASB od 500, i byc moze to jest przyczyna mojego spalania. Poza tym, Torun to miasto w ktorym nie ma korkow, a to ma dosc duzy wplyw na srednie spalanie [hehe]

* bo tak nalezy rozumiec sens koncowki Twojego (chyba) pierwszego w tym watku posta

_________________
Pozdrawiam,

Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73
jareg@mb.org.pl
http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 28, 2005 9:40 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
michau pisze:
Jak na razie zadnych konkretow

W sumie, to możliwe przyczyny masz omówione - syf z wydechu, olej, paliwo. No może jeszcze złośliwy skrzat z bańką oleju ;)

Została Ci diagnostyka (kierunki już masz) i ewent. regulacja/naprawa (w zależności od wyników), zwłaszcza że palenie z nawet lekkim gazem, to już nie jest bene (o czym notabene też już było). Chyba nie oczekujesz, że ktoś położy łapki na monitorze i powie - "pierścienie". To nie Tolkien ;)

michau pisze:
mozliwa kolejna pyskowka

Bez nerw. Siedzę dziś na necie do wieczora, więc jakby co, to zrobi się szybkie cięcia, a nick'i opornych wyczyta na wieczornym apelu [zlosnik]

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 28, 2005 9:45 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
Wookee pisze:
W sumie, to możliwe przyczyny masz omówione

teraz juz tak.

Wookee pisze:
No może jeszcze złośliwy skrzat z bańką oleju

ta opcja raczej odpada, gdyz stalo sie to na Bielanach, a jak powszechnie wiadomo zlosliwe skrzaty sie tu nie zapuszczaja.

Wookee pisze:
Chyba nie oczekujesz, że ktoś położy łapki na monitorze i powie - "pierścienie". To nie Tolkien

w sumie szkoda [zlosnik]

pozdrawiam

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 28, 2005 10:41 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
michau pisze:
teraz juz tak

Pisałem o 8.10, ale switch się powiesił ;)

michau pisze:
stalo sie to na Bielanach, a jak powszechnie wiadomo zlosliwe skrzaty sie tu nie zapuszczaja

Klimat tam dla nich niezdrowy? To dobrze, bo swołocz to straszna :)

Daj znać, co wyszło...

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 28, 2005 10:44 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
JareG pisze:
Ekstra dostaliscie nieco wiedzy na temat sposobow takiego formulowania mysli, zeby ladnie wygladaly na papierze.

[hihi]

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 17, 2005 2:12 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
Ostatnio pojawilo sie pare postow nt. ciezkiego odpalania i gasniecia silnika. W zwiazku z czym odswiezam moj stary post (kazdy czytajacy proszony jest o wyselekcjonowanie merytorycznie wartosciowych wypowiedzi). W moim aucie byly takie problemy:

1. Podczas odpalania pomocny byl pedal gazu.
2. Na Pb rozgrzane auto gaslo przy hamowaniu i kreceniu kierownica.
3. Wspomniana plama (powtorzylo sie to kilka razy)

Przyczyna takiego stanu rzeczy okazala sie pogieta klapa przeplywomierza i zbyt bogata mieszanka. Po wymianie klapy (60 zl), regulacji skladu mieszanki i wolnych obrotow. Wszystkie wspomniane problemy zniknely. Zostaly tez wyregulowane zawory. Teraz silnik pracuje tez znacznie ciszej (na ucho to gdzies o polowe [oczko] ).

Tym samym odradzam jezdzenie z benzynowymi mb do warsztatu panstwa Resiakow gdyz...nie dali sobie rady z regulacja zaworow w silniku M110 [szalone] (z dieslem raz mi pomogli, wiec moze na dieslach sie znaja) i podpisuje sie pod pozytywna opinia nt. warsztatu Aseko przy Mińskiej.

Pozdrawiam

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 17, 2005 4:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 04, 2005 11:01 am
Posty: 201
Lokalizacja: Borówno
michau pisze:
Przyczyna takiego stanu rzeczy okazala sie pogieta klapa przeplywomierza i zbyt bogata mieszanka. Po wymianie klapy (60 zl), regulacji skladu mieszanki i wolnych obrotow. Wszystkie wspomniane problemy zniknely. Zostaly tez wyregulowane zawory. Teraz silnik pracuje tez znacznie ciszej (na ucho to gdzies o polowe

A mam pytanie regulowałeś mieszankę po wymianie klapki ale tylko benzynową czy gazu również? Bo o ile mi wiadomo to klapka wygina się od strzałów gazu jeżeli nie masz zainstalowanego zaworu upustowego. A co do tej plamy to moim zdaniem nie jest to problem pierscieni gdyz wtedy olej byłby przepalany i by ci pięknie dymił na niebiesko. A tego chyba nie masz dlatego skłaniał bym się że ta plama to była sadza z wodą.

_________________
320TE 92' z gazownią


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 17, 2005 9:31 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
Mi nigdy gaz w tym aucie nie strzelil, wiec wychodze z zalozenia, ze jest ok. Po wymianie klapki regulowany byl sklad mieszanki na Pb. Teraz kolej na regulacje LPG. Klapka byla wygieta, bo widocznie gaz strzelil komus wczesniej i ktos olal wymiane. Mozesz rozwinac temat zaworu bezpieczenstwa? (nie wiem czy to mam)

pozdrawiam

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 17, 2005 10:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 04, 2005 11:01 am
Posty: 201
Lokalizacja: Borówno
Co do zaworów, to pewnie naraże się części forumowiczó za profanację. Ale już mówie dobre pare lat temu zakłądaliśmy gaz do 500se i se pare razy postrzelał i jakiś koleś poradził aby założyć zawory bezpieczeństwa które w momencie wybuchu gazu otwierały się ze względu na wyższe ciśnienie. Zawory te były instalowane w mianowity sposób w urządzeniu wtryskowym były robione dziury i gwintowane poczym wkręcane tam zaworki. Jak bratu do M119 zakładali w zeszłym roku gaz to zakładali też jakieś zabezpieczenie ale już w bardziej "humanitarny" sposób tylko nawet tego nie widziałem więc trudno mi to opisać.

_________________
320TE 92' z gazownią


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 18, 2005 11:11 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
pinkifranz pisze:
Jak bratu do M119 zakładali w zeszłym roku gaz to

zdaje się, że powinni byli założyć minimum III generację.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 18, 2005 2:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 25, 2004 12:59 am
Posty: 519
Lokalizacja: Warszawa/Puławy
michau pisze:
podpisuje sie pod pozytywna opinia nt. warsztatu Aseko przy Mińskiej.

Pozdrawiam

Zgadzam się z Michau'em, co do Aseko. Poprostu znają się na tym co robią, polecam każdemu ten warsztat.

_________________
MB W126 500 SE ’82
MB W126 420 SEL '89


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl