MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 27, 2025 10:31 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lis 07, 2005 11:10 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 08, 2005 11:42 am
Posty: 98
Lokalizacja: Tarnowskie Góry/Holandia
Witam
Mam zamiar przerobic wydech w w126 560 sec na dwa kominy z tylu, no i przy okazji mozna wywalic katalizator.
I moje pytanie jaki efekt przyniesie usuniecie katalizatora poza wzrostem mocy do 300 km [zlosnikz] [zlosnik].
-Jakies negatywne skutki?
-Jaki wplyw na spalanie?
-Ogolna charakterystyke silnika?
Sonda jest przed katalizatorem wiec droga wolna.

_________________
Pozdrawiam Banan i SEC


Na górę
Post: pn lis 07, 2005 11:27 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Banan pisze:
Witam
Mam zamiar przerobic wydech w w126 560 sec na dwa kominy z tylu, no i przy okazji mozna wywalic katalizator.


A kominów nie montuje się na dachach [zlosnik] [oczko] [szalone]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 07, 2005 12:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 08, 2005 11:42 am
Posty: 98
Lokalizacja: Tarnowskie Góry/Holandia
georem pisze:
A kominów nie montuje się na dachach


Z kominow uchodzi dzym para i inne rzeczy wiec ;)

_________________
Pozdrawiam Banan i SEC


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 07, 2005 1:48 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 25, 2004 12:59 am
Posty: 519
Lokalizacja: Warszawa/Puławy
O to i ja podłączę się pod pytanie " usuwać katalizator czy zostawiać ", ale ja mam nieco inne zamiary. Mam dołożony katalizator ( pierwsza seria 82' ), i zastanawia mnie czy taka przeróbka nie wpływa negatywnie na ogólnie pracę silnika, bo przecież niewłaściwy wydech też może narobić "bigosu". Katalizator dołożył poprzedni własciciel przy rejestracji, aby uzyskać dopisek KAT, więc oprócz usunięcia musiałbym chyba jeszcze do wydziału komunikacji się pofatygować. Ale jeśli nie ma to jakiegoś negatywnego wpływy to go zostawię. Z góry dzięki za pomoc.

_________________
MB W126 500 SE ’82
MB W126 420 SEL '89


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 07, 2005 11:39 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
matrix pisze:
O to i ja podłączę się pod pytanie " usuwać katalizator czy zostawiać " (...)

I mnie nurtuje to pytanie. Nie wiem czy można odczytać z VIN-u fabryczne wyposażenie w katalizatory. Ja ich nie miałem (1-wszy właściciel w Polsce) potem założyłem (bo taki komplet rur "wykombinowałem" - mój się "przedziurawił"). Teraz myślę o ich zdemontowaniu. Interesują mnie rzeczowe argumenty za i przeciw tak na płaszczyźnie teoretycznej jak i praktycznej.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 08, 2005 9:51 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
AndyS pisze:
Nie wiem czy można odczytać z VIN-u fabryczne wyposażenie w katalizatory

Tak, w tych modelach gdzie był opcjonalny. Potem wiadomo.

Zdjęcie katalizatora z auta, które go fabrycznie nie miało, nie powinno spowodować żadnych nieprzyjemnych niespodzianek.

Jeśli auto było przewidziane do pracy z takim ustrojstwem, to teoretycznie może silnik gorzej pracować. Przy K-Jet i KE-Jet oceniłbym szanse na to, jako niską.

Kilka znajomych osób wyrzuciło zużyte katalizatory - żyją i jeżdzą, bo np. przy okazji regulację zrobili :D [oczko]

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 08, 2005 11:27 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 25, 2004 12:59 am
Posty: 519
Lokalizacja: Warszawa/Puławy
Wookee pisze:
Zdjęcie katalizatora z auta, które go fabrycznie nie miało, nie powinno spowodować żadnych nieprzyjemnych niespodzianek.


A założenie do auta które go nie miało może mieć jakiś negatywny wpływ?

_________________
MB W126 500 SE ’82
MB W126 420 SEL '89


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 08, 2005 1:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 14, 2005 11:30 am
Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
Banan pisze:
Mam zamiar przerobic wydech w w126 560 sec na dwa kominy z tylu, no i przy okazji mozna wywalic katalizator.


Wywalenie kata wiele nie zmieni ... ale wiesz, że przy tych dwuch "kominach" będziesz musiał pociać miske na koło zapasowe wyspawać tam miejsce na drugi "komin" no chyba że ten drugi to będzie li tylko atrapa czyli sama pusta rura z końcufką ...

_________________
traqutor
DB126 SEC M117 '83 (Paint 172) output 231hp@4750/min, torque 405Nm@3000/min


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 08, 2005 1:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 13, 2004 10:01 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Z nad Wisły
[quote="matrix"

A założenie do auta które go nie miało może mieć jakiś negatywny wpływ?[/quote]
slabsze osiagi, wieksze spalanie...

_________________
W126 300SE było: Gaz Wołga 24, W123 250, W116 280SE, FSO Warszawa 204;


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 09, 2005 11:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 08, 2005 11:42 am
Posty: 98
Lokalizacja: Tarnowskie Góry/Holandia
Wookee pisze:
Jeśli auto było przewidziane do pracy z takim ustrojstwem, to teoretycznie może silnik gorzej pracować. Przy K-Jet i KE-Jet oceniłbym szanse na to, jako niską.


Taaa ale moj silnik z kat ma 279 , bez kat ma 300 i duzo wiekszy moment obrotowy, sonde ma przed kat wiec teoretycznie nie ma przeciwskazan ale (cholera znowu to ale) glownie chodzi mi o cisnienie w ukladzie wydechowym ktore jest tam scisle okreslone.

_________________
Pozdrawiam Banan i SEC


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 09, 2005 11:49 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
A masz silnik ze "sprężarką spalin", nie jestem przekonany że samo "wycięcie" KAT odniesie zamierzony przez Ciebie skutek moga być inne ustawienia "zapłonu" itd itp.......

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 10, 2005 11:21 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 08, 2005 11:42 am
Posty: 98
Lokalizacja: Tarnowskie Góry/Holandia
georem pisze:
A masz silnik ze "sprężarką spalin",


Az tak nie jestem zawansowany technicznie ale w puszce filtra jest 2 maly filterek a co do spalin hmmmm kurde nawet nie wiem zapytam mechanika o to.

_________________
Pozdrawiam Banan i SEC


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl