MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 11:05 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw sty 26, 2006 9:21 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
Dziś planuję przejechać moją QP do specjalisty od Skrzyń automatycznych w Kielcach ... nie znam gościa ale juz 2ga osoba go poleca, podobno zna sie na ASB mercedesa.

Zanim do niego pojadę , może ktoś tutaj będiz emogł mi naświtlić parę tematów.

Moje auto - QP 123 280CE, stało od 1994 rou ... juz jeżdzi , olej w SB uzupełniłem, było 1 L za mało, poprawy nie zanotowałem

Objawy ... strasznie póżno zmienia biegi .. żeby przełączył z 1 na 2 (czy z 2 na 3) po ruszeniu musze rozbujać go do ok. 30 km/h, po czym puszczam gaz a on po 2 sek. hamowania silnikiem przełączan na wyższy bieg. To samo jak chcę jeszcze wyzszy bieg ... rozpędzam do 80 km/h i puszczam gaz i wtedy po 2 s hamowania silnikiem wskakuje wyższy bieg.

Przy elemencie ssania do którego dochodzi rurka gumowa, wtyczka i 2 przewody paliwowe, musialem wymienic gumową rurkę bo była popękana ... może przy ASB tez mam gdzie rurkę gumową popękaną lub zdjętą ... ma ktoś jakies fotki, schematy co posprawdzac , jakie przewody podcisnieniowe ? Może to jakaś pierdoła, rurka spadła albo cuś.

Olej jest już na połowie miarki ( mierzony na pracującym rozgrzanym aucie)
Centralne zamki działają i trzymają cisnienie)

Jak ktoś ma jakies pomysły na testy itd. to mówcie ... glupioby bylo gdybym przy okazji pierdółki dal sie naciagnac na rozkłądanie ASB

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
Post: czw sty 26, 2006 10:07 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 06, 2005 2:16 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Wrocław
erio pisze:
Objawy ... strasznie póżno zmienia biegi .. żeby przełączył z 1 na 2 (czy z 2 na 3) po ruszeniu musze rozbujać go do ok. 30 km/h, po czym puszczam gaz a on po 2 sek. hamowania silnikiem przełączan na wyższy bieg. To samo jak chcę jeszcze wyzszy bieg ... rozpędzam do 80 km/h i puszczam gaz i wtedy po 2 s hamowania silnikiem wskakuje wyższy bieg.


Miałem coś podobnego gdy przestawilem sobie cięgło od przyspieszacza na skrzyni (tz. naciągnąłem je) efekt był taki że zmieniał biegi dopiero przy 4,5 krpm ale zmieniał bez puszcania gazu chociaż z opóźnieniem.

erio pisze:
Przy elemencie ssania do którego dochodzi rurka gumowa, wtyczka i 2 przewody paliwowe, musialem wymienic gumową rurkę bo była popękana ...


Ta rurka nie powinna mieć wpływu na ASB bo ona jest od tego aby przy przyspieszaniu (spadek podciśnienia) wzbogacić mieszankę.


erio pisze:
może przy ASB tez mam gdzie rurkę gumową popękaną lub zdjętą ...


Do ASB masz podpięte bodaj 2 rurki igielitowe przez gumowe łączniki te podciśnienia są dość ważne w prawidłowej pracy ASB więc warto sprawdzić czy nie są poodpinane lub nie pospadały

_________________
Burn In Hell - muzyka 6 garów


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 26, 2006 10:09 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
erio pisze:
rzy okazji pierdółki dal sie naciagnac na rozkłądanie ASB

Na poczatek może regulacja cięgna i modulatora.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 26, 2006 10:50 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
Wookee pisze:
erio pisze:
rzy okazji pierdółki dal sie naciagnac na rozkłądanie ASB

Na poczatek może regulacja cięgna i modulatora.


napisz więcej proszę ... ze zdjęciami i schematami ... co to jest modulator gdzie jest, jakie cięgno ..

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 27, 2006 8:18 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 18, 2004 11:56 pm
Posty: 309
Lokalizacja: częstochowa
Hej to cięgno idzie nad silnikiem pomiędzy 5 i 6 cylindrem zdajsię (albo pom 4 i 5) na pewno znajdziesz bo po otworzeniu maski jest tylko jeden element który jest nad silnikem. Przereguluj i sprawdz u mnie kiedyś było odwrotnie biegi zmieniał za szybko ale wtedy pokręciłem i jest Ok.Pozdrawiam.

_________________
W124 300D TURBO

C126 E56


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 27, 2006 12:17 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
a modulator ??

PS. jeszcze tego nie pisalem, ale wydaje mi sie ze na obrotach biegu jalowego 900rpm za mocno ciagnie do przodu i do tyłu ... jak sie przełączy bieg ( to czuc szarpnięcie) chce jechac z taką siłą jakby auto mialo odrobine gaz wcisniety

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 29, 2006 2:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 23, 2005 10:06 am
Posty: 221
Lokalizacja: Warszawa
Skoro rozmawiamy o ASB to panowie olej Mobil ATF 220 jest odpowiednim do skrzyni w W123 300D?

_________________
matiej
W123 300D Automatik
SevenFifty 92


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 02, 2006 8:02 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
Dzięki za rady wszyscy ... rzeczywiście cięgno nad deklem bylo naciągnięte na maxsa ... poluzowalem i juz da się jeżdzic ... tzn ... auto zmienia biegi kolo 2k rpm ;)

jest super ... szkoda ze ta regulacja mi się skonczyła .. chciałbym żeby jeszcze wczesniej zmieniał tak jak w 300D w124 mam ... czyli juz przy 1000 jak jade na delikatnym gazie to włącza następny bieg ...
W w124 300TD jak puszcze nogę z gazu lub się zatrzymuję to nie wyczuwam "redukcji skrzyni, nie ma wcale hamowania silnikiem ... auto łagodnie się toczy ... w 123 280CE wyczuwam jak przy 20 km/h redukuje do 2 biegu, a przy ok 5 km/h tuż przed zatrzymaniem czuję ze wskoczyła jedynka ... dziwne ... nie wiem czy tak powinno być ...

Ale biegi zmienia przy odpowiednich obrotach także mogę już normalnie jeździc 60km/h mam już 4ke, i 2000rpm. a nie musze na 2 biegu do 80 go ciągnąć zeby 3 wskoczyłą.

I jeszcze jedno ... jak silnik jest zimny to mogę już wrzucic jakis bieg i mi nie gaśnie ... wcześniej musialem auto rozgrzac, lub wciskając hamulec dać mu troszeczke gazu ... bo gasł ... to cięgno rzeczywiście bylo za bardzo naprężone.

Dziękuję wszystkim, a szczególnie Jakonowi, który swoim telefonem i dokładnym opisem zmobilizował mnie do zejścia i grzebania przy aucie przy - 10 ;)

PS. Nie wyczuwam pod pedałem guziczka kickdown ... mozliwe zebym go nie miał ?? jeszcze zajrzę, ale na ta chwilę jestem pewien że nie wyczuwam jego wcisnięcia. Może się zacioł w pozycji wciśnięty i dlatego czuję redukcje skrzyni przy niskich prędkościach.

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl