MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 27, 2025 1:41 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz lut 05, 2006 8:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 24, 2005 5:58 pm
Posty: 239
Lokalizacja: whitestok
Zakupiłem drewnianą gałeczkę do zmiany biegów i chciałbym ją jutro wymienić, a nie chciałbym stanąć przed autem i zastanawiać sie od czego zacząć. Proszę o poradę jak to zrobić żeby niczego nie połamać.

_________________
coupe radości z życia
MB 123 280C '79
MB 124 230TE '91 - Cameroun'ka żony

ghost


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 05, 2006 9:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 29, 2005 2:47 pm
Posty: 106
Lokalizacja: Częstochowa
śpiesze z poradą popartą doświadczeniem własnym - otóż niedawno sam montowałem drewnianą dzwignię do swojego automatum. Najpierw musisz delikatnie zdjąć pokrywę konsoli środkowej. U mnie dzieje sie to tak że trzeba złapać za część która schodzi do półki środkowej , podważyć trochę i pociągnąć do tyłu. Plastik powinien wysunąć sie spod popielniczki i potem już jakoś go wyjmiesz wraz z gumą otaczająca prowadnicą drążka zamiany biegów. Następnie odkręć plastikową prowadnicę drążka - jest chyba na 2 lub 3 śrubach takich grubszych. Drążek będzie sprężynował w lewo. Podnieś do góry ile się da odkręconą prowadnicę i weź klucz płaski 15 (jeśli dobrze kojarzę) i odkręć śrubę kontrującą która jest na końcu drązka. Następnie pozostaje tylko wykręcić gałkę i wkręcić nową. Zwróć uwage jak głęboko była wkręcona poprzednia gałka i nową wkręć podobnie ponieważ jest ona gięta i jak wkręcisz za dużo lub za mało to może źle pasować do prowadnicy. Innym problemem jest złe dopasowanie tych ładnych gałek drewnianych które są na allegro. Niby Wszystko takie samo ale jak się założy to okazuje się że dźwignia nie trafia w ząbki na prowadnicy i wogóle są jaja. Wtedy nie obędzie się bez ręcznego doginania owej dźwigienki w celu dopasowania jej (przerabiałem to - dziadowanie i kupa stresu żeby coś niepękło albo sie nie obdrapało).
Jak wkręcisz zakontruj porządnie śrubką i poskładaj plasticzki.
No chyba że masz konsolę drewnianą to nie wiem jak się ją ściąga ale chyba patent jest identyczny.

Pozdrawiam i sorry za przydługi wywód odnośnie tak małej rzeczy ;)

_________________
MB W124 300D automatic


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 05, 2006 10:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 24, 2005 5:58 pm
Posty: 239
Lokalizacja: whitestok
Dzięki bardzo. Już wiem od czego zacząć a to najważniejsze. Jeszcze raz DZIĘKI.

_________________
coupe radości z życia

MB 123 280C '79

MB 124 230TE '91 - Cameroun'ka żony



ghost


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 05, 2006 10:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 29, 2005 2:47 pm
Posty: 106
Lokalizacja: Częstochowa
proszę bardzą :D

_________________
MB W124 300D automatic


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 05, 2006 11:51 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 22, 2004 6:22 pm
Posty: 834
Lokalizacja: Łódź
piterros pisze:
U mnie dzieje sie to tak że trzeba złapać za część która schodzi do półki środkowej , podważyć trochę i pociągnąć do tyłu. Plastik powinien wysunąć sie spod popielniczki i potem już jakoś go wyjmiesz wraz z gumą otaczająca prowadnicą drążka zamiany biegów


Można też odkręcić mocowanie popielniczki i wtedy łatwo już wszystko wychodzi.

Pozdrawiam.

_________________
126.034


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 06, 2006 12:01 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 29, 2005 2:47 pm
Posty: 106
Lokalizacja: Częstochowa
u mnie nie ma tych zaczepów, może poprzedni właściciel wział i urwał [wscieklosc]

_________________
MB W124 300D automatic


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 06, 2006 4:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
piterros pisze:
złe dopasowanie tych ładnych gałek drewnianych które są na allegro. Niby Wszystko takie samo ale jak się założy to okazuje się że dźwignia nie trafia w ząbki na prowadnicy i wogóle są jaja. Wtedy nie obędzie się bez ręcznego doginania owej dźwigienki w celu dopasowania jej (przerabiałem to - dziadowanie i kupa stresu żeby coś niepękło albo sie nie obdrapało).

A wystarczy weJsć pod auto i wyregulowac dlugosc ciegna (tego od lewarka do skrzyni ) [zlosnik]

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 06, 2006 5:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 29, 2005 2:47 pm
Posty: 106
Lokalizacja: Częstochowa
heniekx pisze:
A wystarczy weJsć pod auto i wyregulowac dlugosc ciegna (tego od lewarka do skrzyni )

a to ci... :o

_________________
MB W124 300D automatic


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl