MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 27, 2025 1:43 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt kwie 04, 2006 4:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:08 pm
Posty: 50
witam wszytkich uzytkowników :)

przegladajac ostatnio ksiazke H.R.Etzold'a "sam naprawiam..." natknąłem sie na stwierdzenie ze pomiar spręzania wykonuje sie cytuje" Rozgrzać silnik do temperatury roboczej (temperatura czynnika chlodzacego +80°C ), natomiast jest tez opinia by sprawdzanie ciśnienia odbywało sie przy jak najzimniejszym silniku ... - czy sa jakies dwie szkoły tego pomiaru ?? ,a jesli tak to ktora jest lepsza...///??
Pozdrawiam ->> drakoz

_________________
W123 300D 83


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 04, 2006 5:34 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 5:46 pm
Posty: 852
Lokalizacja: Lębork Żarnowska/k Łeby
mi kiedyś sprawdzali to na ciepłym 80 C

_________________
MB 123 220D 80r 6lat
MB 123 240D 82r 3lata
MB 124 200TD 88r kombi biały mułek


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 04, 2006 6:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 30, 2002 4:52 pm
Posty: 160
Lokalizacja: Trzebnica
Witam

Ja ostatnio mierzyłem spręzanie w 240D i na ciepłym silniku miał odpowiednio 29 28 26 30 a rankiem na zimno 21 20 19 21.
Wydaje mi się że ważne jest sprężanie na zimno wtedy właśnie są problemy z odpalaniem a nie jak silnik jest ciepły.

Pozdrawiam Marcin

_________________
Pozdrawiam.

W114 250CE'1969[sprzedany]
W115 220D 1974 OR [RIP]
W123 240D 1978 OR POWER [RIP]
w114 220D 1970 ex 230.6


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 04, 2006 6:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:08 pm
Posty: 50
Martin pisze:
Witam

Ja ostatnio mierzyłem spręzanie w 240D i na ciepłym silniku miał odpowiednio 29 28 26 30 a rankiem na zimno 21 20 19 21.
Wydaje mi się że ważne jest sprężanie na zimno wtedy właśnie są problemy z odpalaniem a nie jak silnik jest ciepły.

Pozdrawiam Marcin


To rzeczywiście jest pewne przekłamanie, wiec wynika z tego ze Pan H.R.Etzold sie omylił [zlosnikz]
Dzieki Panowie ->> Pozdrawiam drakoz

_________________
W123 300D 83


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 05, 2006 9:18 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lip 26, 2005 7:44 am
Posty: 403
Lokalizacja: Warszawa
Martin pisze:
Ja ostatnio mierzyłem spręzanie w 240D i na ciepłym silniku miał odpowiednio 29 28 26 30 a rankiem na zimno 21 20 19 21.
Wydaje mi się że ważne jest sprężanie na zimno wtedy właśnie są problemy z odpalaniem a nie jak silnik jest ciepły.


mechanikiem nie jestem, jednak patrząc na budowę np. pierścieni na tłokach, wydaje mi się że ciśnienie sprawdza się raczej na gorącym silniku (co by szczeliny w pierścieniach były zamknięte.) dopiero wtedy wynik będzie miarodajny.
:-?

_________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
124 3.0 CE - "NOS"
123 2.0 D - "Zielony"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 05, 2006 10:46 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Ważniejszy i bardziej miarodajny jest na zimno.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 05, 2006 11:30 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lip 26, 2005 7:44 am
Posty: 403
Lokalizacja: Warszawa
Wookee pisze:
Ważniejszy i bardziej miarodajny jest na zimno.

a dlaczego?
:-? ;)

_________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

124 3.0 CE - "NOS"

123 2.0 D - "Zielony"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 05, 2006 12:54 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
SoYeR pisze:
a dlaczego?
:-? ;)



Żeby ci zupa bardziej smakowala. Zobacz jak jest różnica.


Zanim ktoś popelni wyklad o rozszerzalności cieplnej metali...

Tak jak napisal Martin, chodzi o zimny start. Nie wiem jak ciebie, ale mnie mniej interesuje sprężanie w czerwcu, kiedy największy zdechlak, kartofel i sztrucel zapali, a bardziej w styczniu, kiedy muszę dojechać do pracy. Bardziej miarodajny, a więc bardziej użyteczny dla wlaściciela samochodu, szczególnie teraz, kiedy auta te mają ponawijane po kilkaset tys km i są zmęczone.

Nie wiem, skąd pomysl rozgrzania silnika, być moze w nowym aucie taki jest potrzebny do porównania z książkowym, bo Etzold to mądry facet, pisal przecież SAM NAPRAWIAM o wielu autach, a przeklad z początku lat 90-tych na jęz. polski jest fatalny i jest tam dużo nieściclości, ogólny balagan i średnie tlumaczenie.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 05, 2006 1:16 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lip 26, 2005 7:44 am
Posty: 403
Lokalizacja: Warszawa
wydawało mi się że coś takiego jak "compresion ratio" podawane w specyfikacji technicznej mojego auta, jest podawane dla silnika pracującego (ciepłego)... więc jeżli teraz sprawdze na ciepłym silniku to będę wiedział (po porównaniu z tym co podaje producent) w jakim stopniu "zużyty" mam silnik... :-?
- czy czegos nie rozumiem?

PS:
(me: how) pisze:
Żeby ci zupa bardziej smakowala

zadając pytanie myślełem własnie o tej reklamie.. [zlosnik]

_________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

124 3.0 CE - "NOS"

123 2.0 D - "Zielony"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 05, 2006 2:40 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
SoYeR pisze:
wydawało mi się że coś takiego jak "compresion ratio" podawane w specyfikacji technicznej mojego auta, jest podawane dla silnika pracującego (ciepłego)... więc jeżli teraz sprawdze na ciepłym silniku to będę wiedział (po porównaniu z tym co podaje producent) w jakim stopniu "zużyty" mam silnik... :-?
- czy czegos nie rozumiem?


Bardzo możliwe, że tak jest, ale w stosunkowo nowym aucie, najlepiej z silnikiem benzynowym, gdzie zapłon następuje od iskry, a nie jest wynikiem sprężania właśnie. Inż. Etzlod prezentuje zdjęcia funkiel nówki egzemplarza W123 (czasem przez pomyłkę W116 :lol: ), bo w tamtych czasach pisał swoją pracę. Jeśli wiemy, że poniżej jakiejś wartości silnik kwalifikuje się do N.G. to wiadomo, że wartści te będzie prędzej osiągał porą zimową, a więc albo zapadnie w zimowy sen, albo będą z nim problemy.

Dość powiedzieć, że kiedy chciałem zmierzyć komprę w ASO, mechanik od razu zaproponował mi pozostawienia auta na całą noc i odbiór następnego dnia już o 9tej.

Inna kwestia to dokładność pomiarów, kalibracja urządzeń w różnych warsztatach itd.

Jeśli uznać pomiary Martina za dokładne, to wzrost temperatury nie zwiększa kompresji jednakowo na wszystkich garnkach, więc tym bardziej ważny jest zimny pomiar. Poza tym oprócz wartości z manometru ważna jest jeszcze różnica pomiędzy cylindrami.

SoYeR pisze:

zadając pytanie myślełem własnie o tej reklamie.. [zlosnik]


Ja tysz. :lol:

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 05, 2006 5:41 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
pewnie ze na zimnym sie sprawdza jaki miało by sens sprawdzanie silnika jaką mam kompresje jak odpalił?? no bo jeśli odpalił to znaczy ze kompresje ma(no może nie do końca bo jak kupiłem beczke to chodziła a rano w lutym przy -5 już dupa :evil: gość ją zaciągał tak długo az nie zapali) i co jakbym go zmierzył na rozgrzanym to by było 20 a na zimnym rano miałem 13 14 12 15 :evil: tak mnie skubany porobił na ciepłym mi zmierzył wrrr

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 05, 2006 6:09 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
SoYeR pisze:
o tej reklamie..

Co najmniej tendencyjnie odwołujecie się do niedostępnych mi danych :D

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 05, 2006 7:14 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Etzold sie nie myli. Wartosci cisnien podal tez dla cieplego silnika i nie ma co pomiarow na zimnym z nimi porownywac.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 05, 2006 8:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
poprzez porownanie wartosci pomiarow cisnienia na zimnym i rozgrzanym silniku mozemy ocenic stan zuzycia pierscieni tlokowych, tzn jesli przy zimnym silniku ( pierscienie nieuszczelnione olejem ) cisnienie bedzie male natomiast zwiekszy sie znacznie na cieplym ( pierscienie uszczelnia sie olejem ) jest to objaw zuzycia pierscieni tlokowych.

_________________
Piotr

W140 500 SEL
W126 420 SE
Nissan 240sx


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 06, 2006 2:23 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
pszamrej pisze:
( pierscienie uszczelnia sie olejem )

hmmm a to ciekawe stwierdzenie [szalone] [szalone] chyba motodoktorem PIERŚCIENIE POWINNY NAWET NA ZIMNYM SILNIKU USZCZELNIAĆ CO ZA BZDURY :evil:

Dodano po 3 minutach.:

Aha a nie ciepły olej je uszczelnia tylko rozgrzane tłoki puchną i zmniejsza sie szczelina między tłokiem a cylindrem! olej uszczelnia haha a to dobre [zlosnik] :lol: :lol:

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl