Witam.
Ten weekend prznaczyłem na sprawdzenie / naprawienie kłopotów z obrotami w upały.
Zabrałem się za regulator obrotów.
Na rysunku:
1 odbojnik, śruba która wkręcając (0V) zasłaniam przelot. Bez śruby tak jak na zdjęciu ~3mm, dokręcając śrubę, tak do równi z obudową, jest jescze ~1,5mm, dalej nie wchodzi (problem z gwintem na końcu).
Po załączeniu 9V, 75% odsłonięte, myślę, że jak dam 12V to będzie 100%.
I teraz pytanie, czy regulator powinieć regulować od zamknięcia do otwarty,
czy jak jest u mnie - 0V otarty XV - zamknięty, 12V otwarty.
Innymi słowy, czy mam zakręcić śrubę, aby otwór przy 0V był zamknięty?
Lub jaki jest sposób ustawienia tej śruby?
Dodano po 7 godzinach. 27 minutach.: Ustawiłem idealnie zamknięty, jak będzie trzeba to wkręce jeszcze troszkę.
Na razie działa dobrze, zobaczymy jak będzie gorąco i w mieście.
Trochę poeksperymentowałem.
I tak:
na Pb, regulator działa dobrze. Po załączeniu np. klimy obroty lekko rosną i kompensują obciążenie.
na LPG, można regulować obroty stabilizatorem obrotów, jednak po załączeniu obciążenia, obroty spadają.
Jakby ten stabilizator nie miał funkcji dostosowania napięcia na regulatorze (w funkcji obrotów), tylko dawał stałe napięcie.
ALe to żaden z niego stabilizator. Może jest zepsuty?
Problemy ma też system przełączania Pb -LPG, jak jest zimny to przełącza przy 2300obr/min, jak ciępły to powyżej 3000, gorący to nawet 3500.
Może to ten sam problem licznika obrotów?
Jak sterownie LPG mierzy obroty?