MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 5:21 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lip 12, 2006 1:00 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Od momentu jak kupiłem mojego W124 miałem luźny lewarek zmiany biegów (skrzynia manual, 4 biegi), lewarek miał duże luzy we wszystkie strony tak, że trudno było włączać II bieg bo kończył się zakres lewarka a bieg jeszcze nie wskoczył.
Dwa tygodnie temu kupiłem używany lewarek i po wymianie okazało się, że działa identycznie jak ten poprzedni, czyli ma duże luzy we wszystkie strony i ciężko włącza się II bieg.

Czy ktoś się orientuje czy jest możliwe naprawienie tego czy mam szukać kolejnego lewarka z nadzieją, że tym razem nie będzie miał luzów i wszystkie biego będą wchodziły bez problemów.

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 13, 2006 3:17 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Muszą gdzieś byc duże luzy,może na mechaniźmie lewarka na tunelu lub przy skrzyni biegów.Sprubój wykonac regulację wg poniższego opisu.Co prawda tyczy sie on regulacji w 123 ale to prawie jest tak samo.

http://macmerc.eltrakon.pl/naprawa/napr ... #wlaczanie

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 13, 2006 6:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 19, 2005 4:30 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Chrzanów/małopolska
Witam . Mialem to samo w 201 . mechanik popatrzyl od spodu na ciegna siegnal gleboko w tunel i dokrecil jakas srube.wszystko wrocilo do normy.
Pozdrawiam [zlosnik]

_________________
...a teraz coś z zupełnie innej beczki...
MB W201 2.0 '89 LPG Kuba


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 13, 2006 6:48 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Po pierwsze jeśli możesz wyjmij cała kasete razem z lewarkiem i sprawdz czy na niej nie ma luzów.jeśłi są radzę kupić drugą - nie jest to duzy koszt a efekt piorunujący.
Jeśłi kaseta okaze sie ok sprawdz tulejki na wodzikach przy kasecie i skrzyni biegow , mogą okazać sie zużyte wtedy wymień je na nowe i dokonaj stosownej regulacji.
Pozdrawiam

_________________
V


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 14, 2006 2:35 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Jutro od rana schodze do kanału i zobacze co i jak ale z tego co pamiętam to luzy są na samym lewarku bo ruszanie nim w zakresie luzu, który już na pierwszy rzut oka jest za duży nie powoduje przesuwania się wodzików, tak że chyba jednak będę musiał wymienić całą kasetę poraz drugi :/

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 14, 2006 9:41 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Mechanizm wybieraka posiada regulację na śrubach mocujących do podłogi,może wystarczy poregulować.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 17, 2006 6:25 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Wreszcie zabrałem się za to i naprawiłem ;)

Cały problem luzu lewarka bierze się z wyrobienia gumowo metalowych tulejek na sworzniu łączącym gałkę zmiany biegów z drążkiem który pociąga cięgna zmiany biegów. Niestety tych tulejek nie da się dokupić ale wystarczy zanieść na wzór do jakiegoś tokarza starą tulejkę a bez problemu dorobi nową, ja za taką usługę zapłaciłem 30 zł (za dwie sztuki, bo tyle jest na tym sworzniu), a oto fotki...

Na początek zdjęcia po wyjęciu lewarka z widocznymi luzami, tam gdzie jest śrubokręt kiedyś była guma która trzymałą ze sobą metalowe części tulejki:
Obrazek
Obrazek

A to fotki już po zrobieniu nowych tuelejek i założeniu:

Obrazek
Obrazek

więc jeśli macie luzy na lewarku to radzę zajrzeć czy aby przypadkiem nie macie wyrobionych tych tulejek zamiast od razu dzwonić po szrotach za innym lewarkiem, który może okazać się tak samo zużyty jak wasz ;)

Oczywiście teraz biegi działają bez problemu i wchodzą za każdym razem, choć jest jeszcze mały problem przy przełączaniu z biegu II na III, czasem lewarek zakleszcza się na środku, przypuszczam że jest to spowodowane albo przez luzy na tulejkach od drążków które zmieniają biegi albo na sworzniu który porusza przekładnią od tych drążków tak że będę zmuszony jeszcze raz rozpracować ten temat...

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Ostatnio zmieniony pn paź 08, 2007 10:45 pm przez ertee, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 07, 2006 11:54 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Odświeżam nieco temat...
Z biegiem czasu od zrobienia lewarka coraz gorzej wrzucało się II bieg, w pewnym momencie już w ogóle nie chciało go wrzucić, lewarek na maksa do tyłu a bieg nie wchodził. Zszedłem więc do kanału i zaczołęm rozkręcać, niestety zaczołęm szukać przyczyny nie tam gdzie trzeba [zlosnik] w każdym razie przyczyna była następująca.... odkreciła się śruba imbusowa którą przykręcony jest do skrzyni biegów uchwyt (u mnie są trzy takie) do którego dochodzi drążek/cięgno zmiany biegów. W skutek tego cięgno pociągało ten uchwyt ale uchwyt nie przekazywał przełożenia do skrzyni, dokręcenie śruby impusowej załatwiło sprawę i wreszcie biegi zaczęły pracować jak należy :)

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 09, 2006 4:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Tak dorzuce od siebie - nowe tulejki w aso (to co dorabiales) kosztuja po 25zl szt.

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 19, 2007 10:29 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 18, 2006 4:41 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kilka dni temu kupiłem i dzisiaj zamontowałem te tulejki oryginalne, kupione w sklepie specjalizującym się w częściach mercedesa za 15 zł. sztuka. Wymiana niezbyt kłopotliwa, a na pewno lepszy efekt niż przy pełnych, dotoczonych tulejach. W końcu guma jest po to, aby dawać pewien zakres elastyczności lewarka, a przy jego braku biegi mają prawo wchodzić ciężej. Luz lewarka został zlikwidowany na oko o 2/3, reszta to kwestia tulejek na cięgnach. Dodam, że przy skrzyni te tuleje są duże, a przy samym lewarku małe. Kupiłem tylko duże i dlatego dopiero jutro dokończę robotę :)

_________________
w124 200e... och:D


plus lpg:)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl