MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 3:40 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob sie 12, 2006 2:10 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Nabylem niedawno sprzet jak w temacie:

ObrazekObrazek

Urzadzenie wymontowane zostalo z W140 i ma wspornik z tego modelu, niestety kabli Niemcowi juz sie nie chcialo wyjmowac :( W zwiazku z tym mam kilka pytan do fachowcow:
- czy ktos ma potrzebne do polaczenia obu czesci kable lub wie gdzie ich ewentualnie szukac?
- w instrukcji przeczytalem, ze radio wspolpracuje ze zmieniarka Becker Silverstone 980. Czy ktos ma taka zmieniarke (z kablami) w rozszadnej cenie?
- czy do podlaczenia regulacji glosnosci zaleznej od predkosci wystarczy poprowadzenie przewodu miedzy generatorem impulsow przy predkosciomierzu a radiem czy potrzebne jest jeszcze jakies urzadzenie?
- gdzie w W124 T (kombi) montowano ta druga czesc (odbiornik diversity) albo gdzie ja wepchnac?

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: ndz sie 13, 2006 12:42 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
>czy ktos ma potrzebne do polaczenia obu czesci kable lub wie gdzie ich >ewentualnie szukac?
Mozna samemu sobie dorobic. Na allegro kupisz za 20pln 2 ekranowany kabel do monitora, a 8-PIN wtyczki w sklepie elektrycznym. Mozna tez kupic zwykly 8 zylowy kabel z 1-ekranem, ale moga wystapic zaklocenia.

>w instrukcji przeczytalem, ze radio wspolpracuje ze zmieniarka Becker >Silverstone 980. Czy ktos ma taka zmieniarke (z kablami) w rozszadnej >cenie?
Mam ja, a co rozumiesz jako rozsadna cene [oczko]

>czy do podlaczenia regulacji glosnosci zaleznej od predkosci wystarczy >poprowadzenie przewodu miedzy generatorem impulsow przy >predkosciomierzu a radiem czy potrzebne jest jeszcze jakies >urzadzenie?
Do GAL jest na 99% potrzeny interface. Tak samo do pilota, ktorego to masz na foto.

>gdzie w W124 T (kombi) montowano ta druga czesc (odbiornik diversity) >albo gdzie ja wepchnac?[/quote]
W bagazniku pod obiciem bocznym. Nie wiem jak w T, ale w sedanach byl inny boczek z kieszenia, w ktorej sie chowala 2 czesc.

ps. Masz kod do tego radia?

IMO. Duzo mniej klopotwiwe radio to GrandPrix 2000, BE1319. Jedna czesc, RDS, sterowanie zmieniarka. Brak miekkiej mechaniki i 2 tunera FM.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 13, 2006 11:42 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
laudan pisze:
Mozna samemu sobie dorobic. Na allegro kupisz za 20pln 2 ekranowany kabel do monitora, a 8-PIN wtyczki w sklepie elektrycznym. Mozna tez kupic zwykly 8 zylowy kabel z 1-ekranem, ale moga wystapic zaklocenia.
A podlaczenia? Wystarczy polaczyc ze soba odpowiednie styki w obu wtyczkach i juz gra?

laudan pisze:
Mam ja, a co rozumiesz jako rozsadna cene [oczko]
You've got a message [oczko]

laudan pisze:
Do GAL jest na 99% potrzeny interface. Tak samo do pilota, ktorego to masz na foto.
Tak bylo w "Grand Prix 2000" i "Europa 2000" oraz starszych "Mexico" ale w tym modelu jest juz chyba "all inclusive". Czujnik podczerwieni do pilota jest w kazdym razie obok wlacznika glownego.

laudan pisze:
W bagazniku pod obiciem bocznym. Nie wiem jak w T, ale w sedanach byl inny boczek z kieszenia, w ktorej sie chowala 2 czesc.
Wiem jak odbiornik byl mocowany w limuzynach, coupe, roadsterach i kabrioletach ale w kombi nie ma miejsca z boku bagaznika :(. Sporo miejsca jest natomiast pod radiem i pomyslalem, ze tam by sie zmiescil. Odpadlby tez problem prowadzenia przewodow glosnikowych. Tylko nie wiem czy ten sprzet nie wymaga przypadkiem dobrego chlodzenia, w takim miejscu mogloby mu byc troche za gaoraco.

laudan pisze:
ps. Masz kod do tego radia?
Mam i dziala :) Byl podany przez sprzedajacego na osobnym swistku. Karty kodowej niestety nie ma. Znalazlem natomiast numer karty kodowej w EPC i zastanawiam sie na jakiej zasadzie wydawane sa duplikaty. Jezeli kazdy moze sobie taka karte zamowic to po co w ogole te ceregiele z kodowaniem i kartami?! Zapytam w kazdym razie w serwisie i jak sie czegos dowiem to napisze

laudan pisze:
IMO. Duzo mniej klopotwiwe radio to GrandPrix 2000, BE1319. Jedna czesc, RDS, sterowanie zmieniarka. Brak miekkiej mechaniki i 2 tunera FM.
Ale wlasnie ta miekka mechanika... Poza tym w moim aucie (03/1990) byl juz montowany sprzet z serii 2000. Moj co prawda mial tylko przygotowanie instalacji radiowej ale gdyby zamowiono do niego radio to wlasnie z tej serii

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 13, 2006 3:38 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
>A podlaczenia? Wystarczy polaczyc ze soba odpowiednie styki w obu >wtyczkach i juz gra?
Polaczenie wtyczek 1:1

>Tak bylo w "Grand Prix 2000" i "Europa 2000" oraz starszych "Mexico" >ale w tym modelu jest juz chyba "all inclusive". Czujnik podczerwieni do >pilota jest w kazdym razie obok wlacznika glownego.
Masz racje, dokladniej wczytalem sie w instrukcje i irda jest kolo wlacznika. GAL jest podlaczany w kostce serwisowej (w te 2 puste piny na srodku), ale schematu do niego nie mam.

>wiem czy ten sprzet nie wymaga przypadkiem dobrego chlodzenia, w >takim miejscu mogloby mu byc troche za gaoraco.
Nie wymaga, bo ma te same koncowki mocy co GP i Europa. 2 puszki wynikaja z miekkiej mechaniki i 2 tunerow FM.

>Jezeli kazdy moze sobie taka karte zamowic to po co w ogole te >ceregiele z kodowaniem i kartami?! Zapytam w kazdym razie w serwisie >i jak sie czegos dowiem to napisze
Bo w normalnym kraju kazdy zglosi kradziez radia. Numer seryjny jego beda mieli, a karty dystrubuuje 1 firma. Jak sie do niej zglosisz i w systemie maja, ze kradziony to zapuka do Ciebie policjant (musisz im wyslac dosc duzo danych [oczko] ). Koszt karty to 25E.

>Ale wlasnie ta miekka mechanika...
Dla mnie to jest wada tych radyjek, bo jest strasznie glosna. Wole mechaniczna obsluge w GP 2000. Zaleta, z ktorej trudno zrezygnowac przy mexico to 2 tunery FM. Pewnie sie nawet nie zorietujesz co to i jak to dziala, ale pozniej inne radia beda wydawac Ci sie slamazarne i dziwne przy obsludze radia [oczko]

>Poza tym w moim aucie (03/1990) byl juz montowany sprzet z serii >2000. Moj co prawda mial tylko przygotowanie instalacji radiowej ale >gdyby zamowiono do niego radio to wlasnie z tej serii
Wlasnie dlatego radzilem GP 2000:), a BE1319 z tej serii i jeszcze kilka innych, ktorych oznaczen nie pamietam, steruje zmieniarka i obsluga jest prostrza niz w Mexico (tu obsluguje sie klawiszami od obslugi kasety).

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 13, 2006 4:31 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
laudan pisze:
Polaczenie wtyczek 1:1
Dzieki, przynajmniej to juz bede wiedzial

laudan pisze:
Masz racje, dokladniej wczytalem sie w instrukcje i irda jest kolo wlacznika. GAL jest podlaczany w kostce serwisowej (w te 2 puste piny na srodku), ale schematu do niego nie mam.
Dokladniej: jeden jest do GALA a drugi do IrDA (ale tylko w modelach Europa i GP) bo Mexico IrDA, jak juz ustalilismy, ma w srodku

laudan pisze:
Nie wymaga, bo ma te same koncowki mocy co GP i Europa. 2 puszki wynikaja z miekkiej mechaniki i 2 tunerow FM.
To juz wiem gdzie wepchne tuner :) ale dalej nie wiem gdzie umiescic ewentualna zmieniarke :(

laudan pisze:
Bo w normalnym kraju kazdy zglosi kradziez radia. Numer seryjny jego beda mieli, a karty dystrubuuje 1 firma. Jak sie do niej zglosisz i w systemie maja, ze kradziony to zapuka do Ciebie policjant (musisz im wyslac dosc duzo danych ). Koszt karty to 25E.
To wyjasnienie mnie przekonuje. A koszt zapasowej karty kodowej to, uwaga.... 3,6 EUR +/- 10%. Jak juz zdobede to dam znac

laudan pisze:
Dla mnie to jest wada tych radyjek, bo jest strasznie glosna. Wole mechaniczna obsluge w GP 2000. Zaleta, z ktorej trudno zrezygnowac przy mexico to 2 tunery FM. Pewnie sie nawet nie zorietujesz co to i jak to dziala, ale pozniej inne radia beda wydawac Ci sie slamazarne i dziwne przy obsludze radia
Nie odpalilem jeszcze mojego sprzetu (m.in. z powodu braku kabla) ale wydawalo mi sie ze nie ma glosniejszych mechanizmow niz te elektromagnetyczne w beckerach i czasami w blaupunktach :P Wiem juz jak dziala system diversity bo od razu przeczytalem instrukcje i nie moge sie doczekac kiedy go wypobuje :)

laudan pisze:
Wlasnie dlatego radzilem GP 2000:), a BE1319 z tej serii i jeszcze kilka innych, ktorych oznaczen nie pamietam, steruje zmieniarka i obsluga jest prostrza niz w Mexico (tu obsluguje sie klawiszami od obslugi kasety).
Mam teraz GP 2000 bez sterowania zmieniarka, fajne ale napalilem sie na Mexico bo duzo wiecej moze a wyglada tak samo niepozornie i ludze sie, ze przez to nie bedzie specjalnie kusil zlodziei. Generalnie nie sadze zeby byla duza roznica w jakosci dzwieku pomiedzy Mexico a GP czy nawet Europa bo z fabrycznych glosnikow niewiele mozna wykrzesac. Mimo to nie zamierzam ich wymieniac bo popierwsze jestem fanatykiem oryginalnosci :) a po drugie na lepsze (wieksze i tak nigdzie w moim aucie nie ma miejsca (o takich praktykach jak wyzynanie dziur w poszyciach drzwi naet nie dyskutuje). Obsluga CD w Mexico 2000 moze i troche uciazliwa ale mam nadzieje, ze mozna sie przyzwyczaic.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 13, 2006 4:34 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
>To wyjasnienie mnie przekonuje. A koszt zapasowej karty kodowej to, >uwaga.... 3,6 EUR +/- 10%. Jak juz zdobede to dam znac

A skad masz takie info? Podaj namiary na nich. Ja 4 lata temu z 1 Europa 2000 zakupiona na ebay.de bez kodu udalem sie do Beckera. W centrali podali mi namiary na firme, ktora sie tym zajmuje i mieli stala oplate: 25E. Jakby bylo to 4 Euro, to zakupilbym kilka [zlosnik]

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 13, 2006 5:39 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Informacja na podstawie cennika czesci zamiennych Mecedesa. Sprobuje zamowic do mojego sprzetu i poinformuje Cie jak to dokladnie wyglada. I to niezaleznie od tego, czy interes ze zmieniarka wypali czy nie (mam zle przeczucia....):P

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 14, 2006 2:55 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 11, 2005 3:21 pm
Posty: 245
Lokalizacja: Tychy
Witam

A czy ktoś z szanownych forumowiczów orientuje się gdzie można nabyć i za jaką cenę tą skrzyneczkę którą się montuje w bagażniku.

U mnie w autko mam właśnie takiego Beckera niestety trochę go czas nadwyrężył i ktoś już coś tam majstrował - narazie gra ale zaczynam szukać coś do podmianki.

Pozdrwaim
Adam

_________________
obecnie w202 c220 kombi automat
ex.MB124 300TD turbo w automacie R.I.P.
ex.MB123 240TD


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 14, 2009 2:59 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:06 am
Posty: 42
Lokalizacja: Komorów
wie ktoś może gdzie jest w Wawie serwis radyjek Beckera? mam Mexico 2000 i padł mechanizm od wciągania kasety, podświetlenie i przycisk MUTE. Radio gra cudnie, ale lubię jak wszystko działa perfect.

_________________
124 300TD TURBO '92
126 500 SEC '82


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 14, 2009 3:09 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Jest jeden, byl kiedys autoryzowanym serwisem, ale ich nie polecam, bo sa malo skuteczni i drodzy.

ps. To radio nie ma funkcji Mute z panelu (tylko przy podlaczeniu tel). Moze mylisz funkcje komunikatow drogowych.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 14, 2009 3:11 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:06 am
Posty: 42
Lokalizacja: Komorów
czy to może ten? - ten niegodny polecenia?

POLEN - POLSKA
01-163 Warszawa Auto Radio Henryk Ulinski, ul. Ostroroga 24 d
Tel./Fax: 22/6322281, 6326171

znalazłem na stronie BECKERA

P.S. według instrukcji przycisk w prawym dolnym roku z przekreślonym głośniczkiem wycisza radio - dla mnie to mute - chyba, że coś pomieszałem

_________________
124 300TD TURBO '92
126 500 SEC '82


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 14, 2009 3:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 07, 2008 11:45 am
Posty: 240
Serwis jest np przy ul. Ostroroga 24d (p Uliński). I to jest serwis, ktory juz nawet w 1991 roku jako jedyny w Polsce byl podany w europejskich instrukcjach urzadzen Becker w MB (sam mam taka instrukcje w komplecie dokumentow samochodu). Wiec - mozemy zalozyc, ze najsolidniejszy w Polsce ds Becker. I to nie żadne naciaganie.

Poza tym - ja mam w W140 z 1991 roku odb 1431 i tam odbiornik IR do pilota jest w miejscu nad przelacznikiem z napisem "SCAN" i pod "0L" (prawa strona radia). Wiec inaczej niz w pokzywanym tu 1430.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 14, 2009 5:16 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
To ten serwis, ale co do solidnosci to mam inne zdanie. Zdarzylo mi sie raz skorzystac. Poza tym juz nie maja czesc zamiennych, tylko to co im zostalo z niedobitkow.

Co do przycisku to sie mylisz to nie jest typowe mute. Dziala on tylko w czasie komunikatow drogowych (mozna wyciszyc w ten sposob radio). W PL nie masz komunikatow drogowych. Stad tez roznica pomiedzy 1430 i 1431. 1431 byl szykowany na export i nie mial funkcji komunikatow drogowych.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 14, 2009 6:26 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:06 am
Posty: 42
Lokalizacja: Komorów
right - masz rację - to oznacza, że jak gra sobie radyjko normalną muzę i wciskam ten guzik to nie świecenie się żółtej lampki na tym przycisku i brak wyciszenia nie oznacza zepsutego sprzętu, tak?

co do serwisu - to może wiesz kto mogłyby w Wawie naprawić mechanizm kasety i ewentualnie podświetlenie?

czy tam są jakieś żaróweczki - może samemu uda mi się je wymienić?


EDIT: a propos pilota - czy jeśli mam radyjko B. MEXICO 2000 - czyli wersja sterowana pilotem - to jak dokupię pilota to będzie śmigać, czy trzeba coś tam jeszcze ustawiać?

_________________
124 300TD TURBO '92
126 500 SEC '82


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 14, 2009 9:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 07, 2008 11:45 am
Posty: 240
Moim zdaniem jesli jest radio przewidziane do pilota to wystarczy go dokupic. Ale chyba wcale nie kazdy MEX 2000 byl do pilota (ale moze sie myle).

A brak czesci zam na Ostroroga - po 15 latach dosc trudno miec loklanie wszelkie czesci zamienne.

Ja jedyna wizytę na Ostrorga mialem gdy wymienialem bat anteny (Hirshmann). I ten zakres obslugi bardzo mi sie podobał.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl