MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 18, 2025 2:47 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt sie 29, 2006 8:54 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
witam!
w czasie ostatniej trasy zauwazylem albo inaczej-uslyszalem dziwne "buczenie" w swoim w124 250TD Automat.
problem jest na tyle intrygujacy, ze owe buczenie wystepuje przy wiekszej predkosci na prostej, a przy pokonywyniu(i tu uwaga)... zakretu(tylko) w prawo-ustepuje! :-?
jest ono wyraznie slyszalne i monotonne i w momencie brania zakretu,a wiec przechylania sie karoseri w lewo ustaje i jest cichutko.
o co biega? ktos cos zasugeruje, bo mnie to bardzo dziwi!? [szalone]

dzieki z gory

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 30, 2006 7:34 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Byc może kończy sie któreś łożysko koła (kierowcy zwykle mówią, że zużyte łożysko "szumi" a nie "buczy", ale to raczej kwestia semantyki.

Pozostaję z wyrazami zacunku

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 30, 2006 11:35 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
aegm pisze:
zakretu(tylko) w prawo-ustepuje!

W prawo skręcając odciążasz łożyska koła prawego ;) wymień łożysko (małe[zewnętrzne]) i po problemie. W większości przypadków łożyska piasty koła przedniego zużywają się nierównomiernie, tzn Większe żyje dłużej zewnętrzne mniejsze krócej czas wymiany jako operacja kpl. ok. 1,5-2 godzin na parkingu bez kanału bez pośpiechu
Stawiam na zużycie łożyska zewnętrznego
A jak już buczy do dociąganie nic już nie da (przedłużenie agonii a jak sięrozsypie na trasie to tylko wymiana na miejscu lub laweta bo hol nie wchodzi w grę)
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 30, 2006 12:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
aegm pisze:
a wiec przechylania sie karoseri w lewo ustaje

Witam
To wygląda bardziej na poduszkę silnika pod wydechem, miałem kiedyś podobną usterkę, łatwo to zdiagnozować trzymając hamulec wrzucasz D i dodajesz lekko gazu (wyjątkowo hamulec trzymaj lewą nogą [usmiech] ) jeśli "buczy" to jest masz walniętą poduszkę.
Pozdrawiam

_________________
S124 300TE 4-MATIC
S124 E280T
Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
Post: śr sie 30, 2006 3:52 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
dziaki wam Panowie za sugestje!ani jedno ani drugie nie przyszloby mi do glowy! lozysko juz kiedys wymienialem tylko juz nie pamietam ktore [usmiech]
co do poduszki pod silnikiem to tez zagladne! mozliwe ze to jest wlasnie przyczyna bo to jest wyrazne "buczenie" tak jakby gdzies od spodu!a wymiana ewentualnie jest klopotliwa czy da sie jakos w miare szybko naprawic...?
dzieki jeszcze raz za pomysly! [oczko]

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 08, 2006 4:32 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Jurand pisze:
To wygląda bardziej na poduszkę silnika pod wydechem, miałem kiedyś podobną usterkę,


o ktora poduche tu dokladnie chodzi? ile jest wszystkich poduch trzymajacych silnik i czy wszystkie sa takie same...?
jakis rysunek tez mile widziany.
dzieki

pozdr.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 08, 2006 8:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
aegm pisze:
o ktora poduche tu dokladnie chodzi?


Przecież napisałem - najczęściej pada poducha pod wydechem ( zn kolektorem wydechowym ) [cool] a wygląda tak: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=125183724

są dwie poduszki trzymające silnik oraz jedna pod podporą skrzynią biegów

pozdr

_________________
S124 300TE 4-MATIC

S124 E280T

Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 08, 2006 8:44 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Jurand pisze:
Przecież napisałem - najczęściej pada poducha pod wydechem ( zn kolektorem wydechowym )



oki,oki! [cool] chcialem sie tylko upewnic czy ten wydech to kolektor, bo myslalem ze jest jeszcze jedna gdzies indziej [oczko]
a co do wymiany to lepiej parami wymienic czy mozna tylko ta jedna wadliwa?
pozdr.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 08, 2006 9:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
Ja wymieniam ta pod wydechem i mam spokój zwykły napęd ( kiedyś [cool] ) czy 4-matic zawsze ta sama poducha jest do wymiany, drugiej nie wymieniam
Pozdr

_________________
S124 300TE 4-MATIC

S124 E280T

Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 09, 2006 4:26 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Cytuj:
Ja wymieniam ta pod wydechem i mam spokój zwykły napęd



a mozna rozpoznac czy jest cos "nietak" z ta poduszka? bo na pierwszy rzut oka nie budzi zastrzezen i wyglada calkiem ok! czy sie ona jakos od srodka zuzywa i nie mozna ocenic jej stanu po wygladzie...?

pozdr.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 09, 2006 8:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
aegm pisze:
nie mozna ocenic jej stanu po wygladzie

Po wyglądzie to można ocenić kobietę :) , a nie zamontowaną poduszkę, sposób prostej diagnostyki podałem wyżej więc sprawdź czy wtedy "buczy", można też zamienić poduszki miejscami wtedy ocenisz wzrokowo ich stan (przy okazji zamiany), jak nic nie słyszysz po wymianie to zn. że któraś walnięta.
Pozdrawiam

_________________
S124 300TE 4-MATIC

S124 E280T

Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 09, 2006 8:47 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Jurand pisze:
Po wyglądzie to można ocenić kobietę



swieta racja :P [oczko]

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 05, 2006 6:16 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Wojtyla pisze:
Stawiam na zużycie łożyska zewnętrznego



no i tak idac sladami kolegow Wojtyly i Leopolda wymienilem lozysko kola prawego jak obstawial Wojtyla! jezdzi sie "o niebo" przyjemniej i cisza "jak makiem zasial" :P :)

dobrze ze to tylko lozysko a nie jak przypuszczal kolega Jurand poduszka silnika. ale mimo wszytko dzieki rowniez za rady.

pozdrawiam szanowne grono [ok] [piwo]

p.s. oczywiscie punkt dla Wojtyly za strzal w "dyche" [ok]

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 06, 2006 8:47 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
aegm pisze:
dobrze ze to tylko lozysko

W poniedziałek zapodam fotkę łożyska z koła, które nie wyło (bo wył tylny most) a po uciszeniu mostu zaczęły wyć łożyska kół przednich [zlosnik]
normalnie masaaaaaakra wianuszek prawie przemielony [szalone] jeszcze troszkęi lepiej nie mówić co by było......ale na czs wymienione [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 23, 2006 6:09 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt paź 31, 2006 6:09 pm
Posty: 39
Lokalizacja: Lubaczów/Podkarpacie
W jaki sposób moge zdiagnozować co własciwie wyje mi w samochodzie?
Mam tutaj na myśli albo łożyska, albo niestety most. Nie wykluczam nawet poduszek itd.
Nie tak dawno wymieniłem, łącznik, amortyzator i podpore wału i wszystko było ok.
Przejechałem po wymianie ok. 1000km, w dalszym ciągu nie ma żadnych stuków, szarapnia itd.
Ostatnio jednak jeździe towarzyszy dziwne buczenie, huczenie wystepujące również po wrzuceniu na luz po rozpędzenia samochodu np. do prędkości 70-80km/h. Wycie występujące od najniższych prędkości. Jakoś dziwnie to skojarzyłem z wymianą opon. Fakt, że one też szumią, ale myśle jedak, że głowne źródło jest gdzie indziej.
Jaką próbe wykonać w celu sprawdzeniaw/w elementów?
Pozdr
Ps. Mam ktoś szczególowe zdjecie prawidłowo zamontowanej podpory wału, bo już mnie nawet nachodzi opcja, ze źle zmontowałem...

_________________
ex W201 190D 88r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl