MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 18, 2025 11:37 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr wrz 06, 2006 9:43 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
THC pisze:
Cały pic polega na

tym, że 17" to już za dużo na polskie drogi, a drugi na tym, żeby dobrać szerokość felgi i ET, a nie robić wóz drabiniasty.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 06, 2006 11:55 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
W nowych autach 17" jeszcze jakos ujda (mimo ze telepie), dopiero 18" to wiecznie pociete opony.

Co do Mercedesa to pamietajmy ze 500E/E500 wychodzilo seryjnie na 16" - przynajmniej przez jakis czas.

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 06, 2006 12:01 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Wookee pisze:
THC pisze:
Cały pic polega na

tym, że 17" to już za dużo na polskie drogi, a drugi na tym, żeby dobrać szerokość felgi i ET, a nie robić wóz drabiniasty.


Jeden czuje się doskonale na 15,inny przedkłada wygląd nad komfort i funkcjonalność.
Jeśli auto na codzień na miasto itp.to wiadomo,że najlepiej 15 stalowe.
Ale jak ma to być auto na rwanie lasek, czy dla podbudowania własnego ego, to nawet na 20 kierowca ma zadowoloną minę i popękane szkliwo:)
ET i szerokość felgi czy średnica piasty-wiadomo,że trzeba znać te wartości i zarezerwować dużo czasu na szukanie najpierw ciekawego wzoru,potem odpowiednich wymiarów.
Kolega załozy jakie będzie uważał ,ale 17 jeszcze można znieśc w codziennej jeździe.Chociaż naprawa felgi do 16 cali jakoś jeszcze cenowo wygląda ,ale jeden cal więcej i stawka razy dwa.:)
Wniosek taki-szukaj 16.Najlepiej ośmio otworowych.Takie były fabrycznie do 124 i 140 do innych pewnie też.
Tak jak 123 na 15 barokach jest całkiem inny, niż na 14, tak samo 124 na ośmiu dziurach 16 calowych tez jest inny.
Tak czy inaczej dobranie felgi w ciekawym wzorku jest raczej trudna i droga.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 06, 2006 1:48 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt wrz 05, 2006 7:57 pm
Posty: 7
Lokalizacja: Zielona Góra
Z tymi felgami to sam już nie wiem czy zostawić serie15'' czy kombinować z 16'' oczywiście mercedesa. W tej chwili mam takie http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11575 ... 0_1633.jpg no i z profilu wydają mi się troche za małe http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11575 ... 0_1635.jpg
Myślałem o takim wzorze http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11575 ... 022456.jpg
Tylko niewiem czy będą pasowały do mojego auta.
Może ma ktoś merola 124 na takich kołach, chętnie zobacze fotki.
No i jeszcze sprawa opon, jakie tam założyć.
Myślałem o takim rozsądnym rozmiarze 205/55/16 lub 205/50/16.
Ale sam jeszcze niewiem jak zrobie bo koszt zmiany z 15'' na 16'' z nowymi oponami to wiekszy wydatek o jakieś 600-700zł
A chce założyć oponki Goodyear EV-2(całoroczne) bo autko będzie robiło przebiegi rzedu 5tys km rocznie więc dwa komplety kół mi nie potrzebne. <br>Dodano po 4 minutach.:<br> PS. Na zdjęciu z profilu jest widoczna antena która niewiedzieć czemu jest na dachu, a nie jak wszystkie inne coupe w lewym tylnym błotniku.
Czy ktoś mi to wyjaśni?
Wychodziły takie modele?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 06, 2006 1:56 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 21, 2006 7:47 pm
Posty: 34
Lokalizacja: Brzeg
THC pisze:
Nie ma takie potrzeby nawet przy 18-stkch.
Cały pic polega na wysokości spręzyn.
Im wyżej stoi czli tzw.im większa koza tym większe felgi wstawisz.


Żartujesz czy mówisz poważnie.

Pozdr.

_________________
"Nas bohaterów pradem"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 06, 2006 2:40 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
killernia pisze:
THC pisze:
Nie ma takie potrzeby nawet przy 18-stkch.
Cały pic polega na wysokości spręzyn.
Im wyżej stoi czli tzw.im większa koza tym większe felgi wstawisz.


Żartujesz czy mówisz poważnie.

Pozdr.


Powaznie.
Poszerzac błotniki można już przy
kołach 15 cali z dośc szeroką oponą,czyli np.285.
Przy 18 czy 17, z oponami 245 nawet, nie ma potzreby poszerzania błotnika.
Chyba ,że masz na myśli wstawienie 18 do 124 z niskimi spręzynami.
Ale wtedy to raczej szlifirka i wycinanie nadkoli:):)
Też problem może tkwić w złym ET ,kiedy to koło wystaje chociaz ma gume 195.
Średnica felgi nie ma znacznia co do szerokości błotnika.
Co innego szerokość opony i własnie odpowiednie ET.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 06, 2006 2:40 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
Obrazek

Przeca to najpiekniejsza felga do 124...przynajmniej wg mnie.
A ta ktora ty pokazujesz to pewien nie jestem ale czy ona nie jest od 210tki?

Kurcze ja marze zeby miec takie felgi (albo pieniadze na nie) szczegolnie w dobrym stanie a ty sie chcesz ich pozbywac :evil: !!!



ALBO WYMIEŃ A TĘ WYŻUĆ NA ŚMIETNIK (tylko wczesniej Priva do mnie na ktory [zlosnik] )

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 06, 2006 3:09 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
Roger124 pisze:
A chce założyć oponki Goodyear EV-2(całoroczne) bo autko będzie robiło przebiegi rzedu 5tys km rocznie więc dwa komplety kół mi nie potrzebne.


Przemysl to jeszcze raz proszę. ..

Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego ...
Bedziesz mial opony które ci będą piszczały przy takich upałach jak były w to lato ... i ślizgały co gorsza .. a w zime bedziesz mial slizgawke, a z napędem na tył i taką ilością koni nie będzie to bezpieczna jazda .....

Kup sobie felgi stalowe i zimowki .. koszt około 400 zł za komplet (np ja mam do spzredania komplet pirelek 7mm bieznik zimówki ) z felgami 15 cali

To nic ze bedziesz jezdzil 5 tys rocznie .. chodzi o to zeby w te 5 tysiecy auta nie rozwalic bo chiales zaoszczedzic 300 zł na oponach
PS. Ile chcesz za te felgi co masz. . jak bedziesz sprzedawał jestem pierwszy zapisz sobie gdzies ;) ..., jak bedziesz wyrzucał na śmietnik, to jestem drugi ...

PPS. Może jakiś barterek ... ty mi felgi , jak ci kołą zimowe z oponami Pirelli lub Goodyear Ultra Grip 5 (mam 2 komplety) włąściwie 3 hihihihi

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Ostatnio zmieniony śr wrz 06, 2006 3:16 pm przez erio, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 06, 2006 3:40 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt wrz 05, 2006 7:57 pm
Posty: 7
Lokalizacja: Zielona Góra
Być może że z 210-tki.
Czyli felgi też odpadają-zostawiam na 15''
Będzie 100% orginał, no może poza systemem audio ;) <br>Dodano po 28 minutach.:<br> Szczerze to ten barterek nie za bardzo mi odpowiada :P
Chciałem tym autem jeżdzić okazjonalnie, ze względu że żadko bywam w Polsce, takie autko na niedziele :P
Kumpel ma klasyka(innej konkurencyjnej marki :P ) na tych oponach no i nie narzeka-tyle że jego autko ma 90KM :-?
Więc zastanowie się nad tym drugim kompletem kół.
Tylko zastanawia mnie jedna rzecz-jak będzie wyglądać coupeja na stalówkach :-?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 06, 2006 7:56 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
To kup letnie i nie jeździj po słonym. Opony będziesz miał sensowne i rudy-zły dłużej zostawi auto w spokoju - o tyle ważne, że będziesz IMO dość poważnie ingerował w blachy.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 07, 2006 7:44 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
Dokladnie tak jak Wookee napisal .. zostaw na letnich (jakie masz teraz marka rozmiar bieżnik)
1. Z kieszeni nie ubedzie
2. Jak to ma być auto dla przyjemności tzn ni ebedziesz musiał nim wyjezdzać, jak drogi nie będą suche, a letnie opony będą ok, nawet jak mróz będzie trzaskał , ale drogi suche i słoneczko na niebie ... a wtedy, z tego co widzę planujesz jeździć.

PS. A zimą na czarnych stalówkach MB wyglada tak dobrze, ze niektórzy wcale nie inwestują w kołpaki ... wtedy wszyscy naokoło wiedzą że jest to drugi komplet kół, a włąściciel ma w garażu alusy na lato ;)

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 07, 2006 10:06 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Cytuj:
Kup sobie felgi stalowe i zimowki .. koszt około 400 zł za komplet (np ja mam do spzredania komplet pirelek 7mm bieznik zimówki ) z felgami 15 cali


Erio, za 400zl za komplet to oczywiscie cena "solidnie" uzywanych zimowek z felgami? Nowe to koszt ok 200zl za jedna, minimum..
Z uzywanymi zimowkami radzilbym troche uwazac. Raz ze czesto maja one wiecej niz 5 lat. Dwa ze stara zimowka wcale nie ma takich wlasnosci sniegotrzymajacych :) jak nowa czy prawie nowa.. Poza tym zimowke z bieznikiem w granicznych wartosciach, nawet dosc swierza mozna spokojnie w kubel wsadzic.. Panowie, ktorzy kupili nowe zimowki i macali paluszkami bieznik wiedza o czym mowie :)

Cytuj:
Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego ...
Bedziesz mial opony które ci będą piszczały przy takich upałach jak były w to lato ... i ślizgały co gorsza .. a w zime bedziesz mial slizgawke, a z napędem na tył i taką ilością koni nie będzie to bezpieczna jazda .....

Masz swieta racje!! Kiedys dostalem od dziadka Kadetta 1,6D. Mocy toto nie mialo wcale, ale mial nowe "wielosezonowe" opony bodajze Debicy.. Nedza na kolkach... W lecie piszczaly jak wsciekle na byle zakrecie w gorach, w zimie slizgal sie gorzej niz maluch na slickach... Beznadzieja.. Dopiero w nast Kadecie (90KM) jak zalozylem nowe zimowki to poczulem ogromna roznice.. W naszym klimacie trzeba wachlowac oponami i juz..

Pozdrawiam!

P.S.Sam sie chetnie rozgladam za 8-otworowymi 15" lub moze 16" oczywiscie MB :) Moze ktos ma cos takiego na sell ?[/quote]

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 07, 2006 10:34 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
wpelczarski pisze:
Dwa ze stara zimowka wcale nie ma takich wlasnosci sniegotrzymajacych



No miałem to szczęście że co roku dostawałem na firmowe auto nowe zimówki, różnych przeważnie uznanych marek. Po jednym sezonie ( około 30tys km) nie wykazują nawet w połowie swoich pierwotnych cech i zalet. [szalone] Różnice sa ogromne.

Na szczęście w przypadku letnich kapci nie ma takiej reguły.


wpelczarski pisze:
ale mial nowe "wielosezonowe" opony bodajze Debicy



No tu to akurat nie musza być wielosezonowe. Produkty Dębicy niezależnie od deklarowanego przeznaczenia najlepiej sprawują sie jako odbijacze na starych łajbach. Łacznie z topowymi Furio, które w jakimś teście AŚ nie przeszły pozytywnie testu obciążenia prędkością [totalszok] [hehe]

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 07, 2006 11:03 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
erio pisze:
PS. A zimą na czarnych stalówkach MB wyglada tak dobrze, ze niektórzy wcale nie inwestują w kołpaki ... wtedy wszyscy naokoło wiedzą że jest to drugi komplet kół, a włąściciel ma w garażu alusy na lato ;)


MB na czarnych stalówkach wygląda mniej więcej tak jakby miał grill i ramke w kolorze czarny mat (widziałem takiego na wlasne oczy) :o :o :o tak, że polecam stosowanie kołpaków na czarne stalowe felgi (byle oryginalne bo inne jakoś nie pasują) a fanom czarnych grillów polecam puknąć się w głowę [zlosnik]

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 07, 2006 2:32 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
Cytuj:
Erio, za 400zl za komplet to oczywiscie cena "solidnie" uzywanych zimowek z felgami? Nowe to koszt ok 200zl za jedna, minimum..
Z uzywanymi zimowkami radzilbym troche uwazac. Raz ze czesto maja one wiecej niz 5 lat. Dwa ze stara zimowka wcale nie ma takich wlasnosci sniegotrzymajacych :) jak nowa czy prawie nowa.. Poza tym zimowke z bieznikiem w granicznych wartosciach, nawet dosc swierza mozna spokojnie w kubel wsadzic.. Panowie, ktorzy kupili nowe zimowki i macali paluszkami bieznik wiedza o czym mowie :)


Nie kumam ... za mało wołam że zarzucasz mi ze sprzedaję "solidnie" używane zimówki (nowa cena 500 zł)?? Gwoli ścisłości ... nie wiem ile mają lat, moge sprawdzić, ale bieżnik mają zacny ... koło 7mm ... trudno je nazwać "solidnie używanymi" ....
Wiem ile kosztują nowe zimówki. Wiem że są dużo lepsze od używanych.
Wiem też że używane zimówki są 3 x lepsze niż nowe letnie na zimę, nawet jak mają ponad 5 lat.
Ja do tej pory jeszcze nie mialem okazji kupic nowych opon .. zawsze poruszam sie na używkach z bieznikiem 7 - 4 mm . Potem kupuję następne 7mki ... Na wiek opon ni epatrzę ... sprawdzam opony organoleptycznie na czuja ... i tyle ...

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl