MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 11, 2025 12:21 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lis 14, 2006 3:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 17, 2006 9:23 am
Posty: 83
Lokalizacja: Warszawa
Z okazji uroczystego przekroczenia 300k km przez mojego Merola zabrałem go na regulację mieszanki do serwisu Boscha niestety moje zadowolenie minęło gdy pan przyniósł wydruk z którego wynikało, iż kompresja na szóstym cylindrze =0.
Na reszcie cylindrów wahała się między 27 a 36
Nie miałem możliwości porozmawiania z człowiekiem który dokonywał regulacji więc się dużo nie dowiedziałem, zastanawiam się czy jest jakaś szansa, że to nie pierścień.

_________________
W126 500SE


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 14, 2006 4:02 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
27 do 36? Zapytam moze glupio, ale czy to w benzynie czy w dieslu?
O ile pamietam, to przy pomiarze mojego 200T (a niebawem juz 200TD) cisnienie wynosilo cos okolo 10, ale moze ja cos zle interpretuje. Oczywiscie nie mowie o cisnieniu w kole zapasowym :)
Pozdrawiam!

P.S. Kiedys moj ojciec kupil 125p, chodzil pieknie do czasu zdjecia glowicy. Okazalo sie ze jeden zawor sie urwal (przypuszczalnie trzonek zaworu lub dzwigienka w glowicy) i wisial sobie w pozycji otwartej. Na poczatku nie czulo sie roznicy (po przesiadce z syreny to i tak byl wtedy duuuzy nadmiar mocy), jednak po wyremontowania silnika dodalo mu drugie tyle mocy...
Moze ta historyjka naprowadzi CIe na wlasciwa odpowiedz na Twoj problem :)
IMO to raczej nie wina pierscienia, jest ich tam kilka i jakas kompresje zawsze daja. W przypadku calkowicie otwartego zaworu wydechowego cisnienie bedzie wlasnie =0.. Przykro mi..

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 14, 2006 4:59 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
Galet pisze:
Na reszcie cylindrów wahała się między 27 a 36


wpelczarski pisze:
27 do 36? Zapytam moze glupio, ale czy to w benzynie czy w dieslu?


Właśnie.. :o :o :o .Coś to dziwne wielkosci. U mnie na lekko ciepłym było 12,5 -13,5 (benzyna)
Przypomniały mi się porady dla kupującego Jaguara XJ12. "
"Uważaj bo jak tam nawet cztery garnki nie pracują to na jaowym nawet nie zauważysz." ;)
Tak czy inaczej tytuł wątku intrygujący [ok]

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 14, 2006 5:24 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
a tam czepiacie sie :):) kolega ma po prostu wersje 126 500 SELD zrobiona na specjalne zamowienie:P
ale co do wartosci cisnienia to naprawde zaczalem sie zastanawiac czy ja czegos nie wiem ale dobrze ze to uczucie minelo:):)

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 14, 2006 6:19 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Brał olej ? - świeca na tym cylindrze tłusta? jak nie brał to nie wina pierścieni i cylindra, czyli masz 2 tys. w kieszeni. I trzeba zrobic głowicę, bo może być podparty zawór albo wypalone gniazdo.

Pozdrawiam Łukasz


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 14, 2006 6:59 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
Albo wałek rozrządu się skończył i zawiesiło zawór? Chociaż u mnie podane wartosci 12-13 były własnie na kończacym się wałku :roll:

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch

210 000 km

----------------------------------------------------

Żonę mam w domu, kochankę w garażu.

----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 14, 2006 7:09 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Wiesz zawieszenie zaworu od padu wałka jest mało prawdopodobne (nie widziałem). Prędzej wypaliło gniazdo, czy też skrzywiło zawór itd.

Pozdrawiam Łukasz

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 14, 2006 7:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 17, 2006 9:23 am
Posty: 83
Lokalizacja: Warszawa
Dostałem wydruk z takimi wartościami, nie wiem w jakich jednostkach są one wyrażone.
Silnik oleju nie bierze i nawet nie zauważyłem spadku mocy, tylko wzrost zużycia paliwa.

_________________
W126 500SE


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 14, 2006 7:56 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
Galet pisze:
Dostałem wydruk z takimi wartościami


No to wychodzi na to, że to nie jest twój wydruk. [zlosnik]

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch

210 000 km

----------------------------------------------------

Żonę mam w domu, kochankę w garażu.

----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 14, 2006 8:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 17, 2006 9:23 am
Posty: 83
Lokalizacja: Warszawa
[quote= No to wychodzi na to, że to nie jest twój wydruk. [zlosnik][/quote]

Pewnie że nie, jak ja bym sobie taki wydruk stworzył to było by tam 12 pozycji i ani jednego zera :lol:

_________________
W126 500SE


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 14, 2006 9:35 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Jakby nie patrzec zero jest zerem wiec nalezaloby cos z tym zrobic, chociaz zapewne to sie nie zrobilo ostatnio i juz sporo z tym jezdzisz. Zazartuje moze ze powinienes zrobic z V-8 rzedowa 4ke tak jak inny Kolega forumowicz chcial przelozyc glowice z 300 24v do zwyklej 300 :) Pierwsze czterocylindrowe 126.. to bylo by cos :) Nie liczac przerobek w stylu 240d pod maska jak sie kiedys spotkalem bo 70 konikow pod maska to raczej porazka :) Pozdrawiam

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 14, 2006 9:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob mar 18, 2006 1:12 am
Posty: 97
Numer GG: 6919167
Lokalizacja: Małopolska
WITAM!
Kolego GALET według AUTO DATA cisnienie na cylindrze twojego W126
jest 10 ,jak więcej to lepiej(oczywiście)
żaden samochód bęzynowy nie ma takiej kompresji jaką ty podajesz i jak kolega Croolick pisze to nie jest twój wydruk ,odwiedz jeszcze raz serwis i sprawdz kompre,lub gdzie indziej dla porównania.
Pozdrawiam.

_________________
99` W220 S500
91` W124 250D
Odeszło
85` Skoda 105L
86` W124 200d
96` Skoda Felicia
88` BMW 520 E34
92` Honda Accord 2.0
95` Opel Omega 2.5 TDS
87` W126 3.0 Automatic
96` W210K


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 14, 2006 9:53 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 16, 2005 7:20 pm
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecin
Jeśli pomiar wykonywany był tzw.próbnikiem ciśnienia sprężania,to nie jest to wydruk tylko diagram.Panowie najprawdopodobniej włożyli karteczkę z manometru kreślącego przeznaczonego dla silników wysokoprężnych

_________________
R 107 E 45 ,W 123 ???,EX:42MB
Jurek tel: 880-310-005


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 14, 2006 10:03 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
adler1934 pisze:
włożyli karteczkę z manometru kreślącego przeznaczonego dla silników wysokoprężnych


A jeżeli taki scenariusz to oznacza to jednoznaczną rekomendację dla serwisu. [zlosnik]

Z mechanikiem jak z dentystą-zła diagnoza uniemozliwia prawidłowe leczenie [hehe]

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch

210 000 km

----------------------------------------------------

Żonę mam w domu, kochankę w garażu.

----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 15, 2006 12:14 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Hehe.. czyli jednak taki glupi nie jestem :D
W benzyniaku ma byc ok 10.. i juz..
Co do urwanych pierscieni.. W moim 200T gubil cisnienie na ostatnim garze wlasnie z powodu pierscienia.. i tak na 1,2 i 3 garze bylo 10, na ostatnim 8... Tak wiec cudow nie ma.. Musisz tam gdzies miec zaj...sta dziure. Albo wisi zawor, albo dziura w tloku (ale to by Ci strasznie kopcil i dmuchal z bagnetu).. Stawiam na zawor albo wypalone gniazdo..
Pozdrawiam!

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl