MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 22, 2025 7:40 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: wt gru 26, 2006 3:34 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw kwie 07, 2005 9:59 pm
Posty: 11
Lokalizacja: Poznań
Hej!! Rozmiar jest 185/70 R 14, ale jeździłem też na 175 R 14 i było to samo (z resztą rozmiar kół nie fałszował by prędkości aż o 30km/h, a minimum tyle brakuje mi na czwartym biegu). To chyba nie kwestia cięgna gazu, bo ja mogę kręcić silnik do wysokich obrotów, tyle że przy tak wysokich auto powinno po prostu szybciej jechać. Jest jeszcze taki objaw, że czasami skrzynia mi się blokuje, jak szybko i niedokładnie zrzucę bieg i wspomniane zgrzytnięcie, gdy szybko jadę, słyszalne szczególnie przy wrzucaniu na drugi bieg. Ale czytałem FAQ i tak rozmyslałem, że gdbyby sprzęgło było np. starte i nie przenosiło całego napędu na koła (nie dociskało), to przecież łatwiej by chyba się wysprzęglało biegi, a one czasami się blokują... Czuję, że sprzęgło chwyta dopiero przy wcisnieciu pedalu od polowy.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 26, 2006 6:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 21, 2006 9:43 pm
Posty: 604
Lokalizacja: Łódź
Zobacz czy wysprzęglik jest ok, czyli obadaj uszczelkę, bo może nie trzymać( to jeśli chodzi o zgrzytanie przy przełączaniu biegów).


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 27, 2006 12:32 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Seazaki pisze:
gdbyby sprzęgło było np. starte i nie przenosiło całego napędu na koła (nie dociskało), to przecież łatwiej by chyba się wysprzęglało biegi, a one czasami się blokują... Czuję, że sprzęgło chwyta dopiero przy wcisnieciu pedalu od polowy.

sprzęgło dobrze Ci pracuje, gdyby było stare to motor wyłby a buda stała
Skoro jesteś pewien że to 2,4 a nie 2,0 [zlosnik] to sprawdź na przepustnicy czy cała się otwiera a w tym celu musisz tylko odpiąć filtr powietrza depnąć do podłogi gazik i luknąc okiem czy przepustnica jest na max'a otwarta jeśli nie to ją doreguluj na zderzaku przy kol. ssącym.
jeśli to nie pomoże, a jak wcześniej stwierdziłeś zawory są ok. a motor w 167,5% 2,4d to poluzuj wszystkie połączenia tłumików i spróbuj ponownie go przegonić jeśli pójdzie to znaczy że zapchany wydech jeśli nie to zastanowiłbym się czy aby to nie jest 2.0 d [zlosnik] czyli w tym celu należałoby zrzucić miskę olejową i zrobić pomiary skokxśrednicę cylindra
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 27, 2006 5:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 01, 2006 5:27 pm
Posty: 71
Lokalizacja: Marki
Napisz pierwsze numery silnika to sie zobaczy jaki tam motor siedzi. Kolega przedemna dobrze napisal abys zobaczyl czy ma pelna moc bez tlumnika. Moze cos go zapycha i nie ma mocy. Jesli bylby to 200D z tylnym mostem od 240D to bys mial odczucie jakbys ciagnol przyczepe. Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 28, 2006 1:37 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
merolek pisze:
Napisz pierwsze numery silnika to sie zobaczy jaki tam motor siedzi.

coś mi się bzdura że bez pomiarów się nie obędzie [zlosnik] (zbyt duż rozbieżność w prędkościach)
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 04, 2007 9:40 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw kwie 07, 2005 9:59 pm
Posty: 11
Lokalizacja: Poznań
Wojtyla pisze:
sprzęgło dobrze Ci pracuje, gdyby było stare to motor wyłby a buda stała

Własnie o to chodzi, ze z początku przyśpiesza jakby dobrze, ale zaraz muszę zmienić bieg, bo zaczyna wyć, buda nie jedzie!

Co ciekawe, znalazłem posta, w którym ktoś opisywał podobny problem, z tym, że moja skrzynia zgrzyta przy wrzucaniu 2:
Cytuj:
moja skrzynia to 4 manualna ma bardzo krotkie przelozenia ruszajac 4 wrzucam juz przy 50-60 na poszczegulnych biegach silnik osiaga juz bardzo wysokie obroty na 4 juz przy 130 Zbiera sie dosc szybko tylko musze namachac sie biegami Skrzynia dziala dosc dobrze tylko 3 przy szybiej zmianie zgrzyta Silnik szybko wchodzi na obroty

Ponadto, myślę że to nie problem w przepustnicy, bo obroty są (silnik wyje dość głośno), tylko na czwartym biegu auto jedzie max 110 km/h. Nawet gdbyby to był motor 200D, to i tak powinien sie rozpędzić do min. 140km/h (no, powiedzmy 125-130km/h, jeśli silnik byłby już mocno zużyty). Czytałem jeden post, że ktoś wyrzucił silnik 240D, wstawił 200D, a mimo to zamykał licznik, mając wciąż dyfer od 240D. Poza tym, gdbym miał silnik 200D (to możliwe, bo numery były kombinowane, ale auto przeszło przez prokuraturę i jest OK), to na dyfrze 3.69 (od 240D) powinien wolniej się rozpędzać, a szybciej jechać, a jest raczej na odwrót.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 05, 2007 1:23 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 21, 2006 9:43 pm
Posty: 604
Lokalizacja: Łódź
Seazaki pisze:
to na dyfrze 3.69 (od 240D) powinien wolniej się rozpędzać, a szybciej jechać


dokladnie tak, jezdzilem kiedys beczka 200D z mostem od 240, objawy w Twoim aucie to na bank nie jest taki problem

sprawdz (tak mialem) cieglo gazu, wychodzi ze sciany czolowej i w pewnym odcinku poprostu nie trzymalo ( tak jakby naderwalo sie i najpierw przyspieszal, ale nie otwieral pompy do konca), auto bylo wolne, czasami nie chcialo za bardzo przyspieszac, jezdzilem tak ze 2 miesiace i nie wiedzialem o co chodzi, pozniej przypadkowo znalazlem to, pojechalem do znajomego, pospawal i...... auto chodzilo jak burza [zlosnik]

PS. najlepiej sprawdzac we dwie osoby, jedna trzyma pedal gazu w podlodze a druga sprawdza czy na pompie jest ok( dociskasz, jak nie ma luzu to jest ok, jesli jest luz i da sie jeszcze wcisnac to patrz gdzie sie naderwalo)

pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 07, 2007 12:23 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
a może ta 240tka ma sterowanie pompy podciśnieniowe? I gdzieś puszcza... Drugi pomysł dość banalny -to trzymające hamulce, tudzież inne opory przeniesienia -w.w. ciasna skrzynia.

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 07, 2007 2:07 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw kwie 07, 2005 9:59 pm
Posty: 11
Lokalizacja: Poznań
Janfocus pisze:
a może ta 240tka ma sterowanie pompy podciśnieniowe? I gdzieś puszcza... Drugi pomysł dość banalny -to trzymające hamulce, tudzież inne opory przeniesienia -w.w. ciasna skrzynia.


Dzięki za pomysły, co może dolegać mojej 240, na to właśnie liczę, że któryś z pomysłów pomoże mi dojść, co nie gra.
Śpieszę już odpowiedzieć: pompa na 100% ok, bo jeździła jeszcze przed miesiącem w innej 240D, która leciała 150-160 i była ustawiona optymalnie (z mensurką na ustalenie najlepszej dawki). Zaciski przednich hamulców rzeczywiście są nie najlepsze, ale gdyby to były hamulce, to by się grzały i już dawno klocki by się starły (jeżdżę tym autem już 2 lata i zawsze było wolne). Ale co to jest ciasna skrzynia?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 08, 2007 12:51 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Seazaki pisze:
Ale co to jest ciasna skrzynia

taki eufemizm, który miał zastąpić opory toczenia tworzone przez układ napędowy, tu np zbyt ciasno spasowane tryby w skrzyni -przyznam że nie wiem czy jest to technicznie możliwie w rozwiązaniu MB, bom się nią nie bawił. Niemniej może jakichś inny element wpływa na zwiększone opory -np. zatarte łożysko, które obróciło się na wałku.... Takie luźne dywagacje...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 08, 2007 2:50 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw kwie 07, 2005 9:59 pm
Posty: 11
Lokalizacja: Poznań
I doceniam wszelkie sugestie. Myślę, że gdbyby coś było rzeczywiście za ciasno spasowane w skrzyni, to chyba by się rozleciało do końca, bo jak już pisałem, jeżdżę tym autem już ponad 2 lata.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 08, 2007 1:54 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
jeszcze raz przewertowałem tekst i choćto śmieszne to zaglądnij do zaworów może sięnie opróżnia komora spalania do końca i dlatego nie uzyskuje całej mocy (już pomału mam dosyć wypisywania "zawory","filtr powietrza" i inne podstawowe parametry [szalone] ) te silniki nie są bezobsługowe i od czasu do czasu należy do nich zaglądnąć [zlosnik] taki myk producenta, co jakiś czas zaglądnąć pod machę czy jeszcze jest tam motor w nowych autach nie tylko z pod 3ramiennej gwiazdy robią to panowie z ASO za dobre pieniądze [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] , ja biedny żuczek robię tylko minimum czyli jak mam przebicie na jednym kablu WN to wymieniam tylko ten kabel itd. jak coś niefart Stefan z autem to zaczynam od najprostrzych rzeczy i najtańszych bo tak jest to zrobione że jak ma coś klękać to zazwyczaj to co jest najtańsze [zlosnik]
ustaw zawory jak się nie polepszy to najwyżej podjedziesz i pomyślimy może cięgna, może jednak pompa, może filtr, może wtryski może... [szalone]
pozdro <br>Dodano po 4 godzinach. 59 minutach.:<br> Witam
Seazakiskoro już jest pytanie na różnych forach to zapodaj dane z tabliczki znamionowej pompy wtryskowej [szalone] może jednak tu jest pies pogrzebany?
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl