MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 19, 2025 11:57 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz lut 11, 2007 9:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 25, 2006 6:37 pm
Posty: 396
Lokalizacja: Poznań
NO . MA taka kratke pod jedna z gardzieli z gaziora i w gazniku do podgrzewania mieszanki wolnych obrotow.
Co do sterowania to chyba jest inne. 2ee maja inne sterowanie.
Posiada on dwie przepusnice ( w sumie to trzy [zlosnik] ) ktore sa sterowane za pomoca silownikow. Uklad zaplonowy jest tez inny .

Tutaj jest foto silnika z pieerburgiem Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 11, 2007 10:37 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 06, 2007 12:51 pm
Posty: 10
Lokalizacja: szczecin
Dzieki wielkie za te wskazówki (to jest wóz ojca który wyjechał za granice i taraz ja się zajmuje rodziną mam jeszcze malucha) więc ojciec mi mówił że już wymieniał ten przekaźnik (sam sprawdzałem ) więc to chyba nie to.
Jeszcze sprawdze czy to nie uszczelka bo wczoraj był u mnie koleś od innej sprawy (dymienie pod obudową filtra-wyszło że silnik jest juz brudny od oleju i jest zima,więc troche to widac jak się nagrzeje) i jak zdjeliśmy obudowe to zobaczył że nie ma uszczelki pod obudową więc może to ona.
A co do obudowy filtra to nie leci żadna rurka(tylko od odparownika[LPG] jest wczepiona do obudowy), jak bede miał aparat to jutro zapodam ! A odpalam na benzynie jeszcze niedawno odpalałem czasem na gazie i musiałem długo trzymać na obrotach bo jak puściłem gaz to mi zgas :)

A jak nie chciał odpalić na benzynie to przełączałem na krótko na LPG by zrobic mieszanke rozruchową i przełączałem na benzyne. Na gorącym silniku nic się nie dzieje i jest wszystko ok.

Ale jak jade i dodaje powoli gazu to mi nie przyspiesza ! -tylko trzeba poczekać kilka sekund albo mocniej przycisnąć pedał gazu ( powiem że ten samochód jest automatem bez kapitalki z przbiegiem 1 479 000 km)
Serio nie kłamię.

FreQ- możesz zrobic wiecej zdjęc silnika szczegulnie blisko obudowy silnika po prawej ! bo mam tam jeden przewód który nie weim do czego pasuje !


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 11, 2007 10:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 25, 2006 6:37 pm
Posty: 396
Lokalizacja: Poznań
rapa0 pisze:
jak zdjeliśmy obudowe to zobaczył że nie ma uszczelki pod obudową więc może to ona.
samochód jest automatem bez kapitalki z przbiegiem 1 479 000 km)
Serio nie kłamię.

FreQ- możesz zrobic wiecej zdjęc silnika szczegulnie blisko obudowy silnika po prawej ! bo mam tam jeden przewód który nie weim do czego pasuje !


GRatulacje 1 479 000 [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [cool]
Moj ma teraz 560 tys km. i wciaz na tym samym gaziorku [oczko] .

Odnosnie tej uszczelki miedzy obudowa a gaznikiem to ona nie ma duzego wplywu na prace silnika.

Jesli na rozgrzanym chodzi dobrze czyli ma dobre obroty (nie zawysokie) to mozna przypuszczac ze dolot jest szczelny. Aczkolwiem poki sie nie sprawdzi to sie czlowiek nie dowie.

MOzesz takze miec w gazniku kanaliki zapchane(badz lekko nie drozne) od wolnych i dlatego na zimnym moze nie chodzic. U góry na gazniku widac taka igliczke co chodzi wraz z przepustnica wstepna (jest wraz ze sprezynka od przodu wozu lookajac to po prawej stronie od tej przepustnicy). Jak sie ja wykreci to pod nia jest rurka emulsyjna i ja tez sie da wykrecic wkretakiem plaskim (czasami ona jest zapchana).

W takiej sytuacji radze demontaz gaznika i przeczyszczenie oraz przedmuchanie lekko sprezonym powietrzem.

Co do fotek to nie mam aparatu (tamto zdjecie bylo kiedys zrobione latem na dzialce)
Opisz ten dziwny element co nie wiesz gdzie podlaczyc.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 11, 2007 11:04 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Napisz najdokladniej jak potrafisz co Ciebie interesuje, jak bede u wujka to pstrykne pare fotek i zobacze co gdzie idzie. Ta mozna traktowac tylko pogladowo, bo byla zrobiona jeszcze w Reichu..

Obrazek

Pozdrawiam



Hehe no o niezlych przebiegach widze piszecie, wujkowy ma 170tys i chyba niedlugo pojdzie do ludzi, bo wujek chce kombi albo W126 :) Ale jak mu powiem ze do 600k km dobije na jednym gazniku, to moze mu przejdzie :P

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 11, 2007 11:37 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 06, 2007 12:51 pm
Posty: 10
Lokalizacja: szczecin
Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 11, 2007 11:45 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Ok, jak jutro sie wyrobie po zajeciach to podjade i zobacze ocb, chociaz na moj chlopski rozum to pewnie jakies odpowietrzenie bedzie.. :roll: No ale moze jednak do czegos idzie, zeby nie bylo ze z pamieci pisze, tego silnika w ogole nie znam ;)

Pozdrawiam

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 12, 2007 12:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 25, 2006 6:37 pm
Posty: 396
Lokalizacja: Poznań
Tam jest jedynie :
- odpowitrzenie skrzyni korbowo -tlokowej (odma)

JEden z tych wezykow od odmy idzeie do filtra powietrza (widac do po zdjeciu dekla- takie cos zakrecane takim czerwonym czyms).
Drugi wezyk od odmy idzie do kolektora ssacego pod gaznik.
To sa wzystkie wezyki co ida tam.
Jest jeszcze jesden ale on idzie od spodu gaznika do urzadzenia rregulujacego wolne obroty. JEst to taki silownik pneumatyczny (od przodu go widac, jest tak ze skosu przykrecony do gaziorka)

Tak na marginesie to jeszcze przewz odme (doslownie) idzie waz z woda, ale to chyba nie on [cool]
JAk wroce wieczorem do chaty to moze jakie foto z programow wrzuce. Teraz mam przerwe w zajeciach i zaraz musze isc. Najlepiej jakbys prtryknal foto tego czegos (jak najwiecej zdjec [zlosnik] )


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 12, 2007 12:39 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
rapa0miłej zabawy na forum [zlosnik]
Co do sprawy masz oczywiście Pierburga 2EE troszkę jest on nafaszerowany ale zobacz po dłuższym postoju czy przepustnica wstępna jest zamknięta (to ta którą widać zaraz po zdjęciu pokrywy filtra) jeśli jest wszystko ok. to powinna być zamknięta [szalone] ona to właśnie pracuje na wzbogacenie mieszanki pal-pow i coś mi się bzdura, że masz coś nie tak z nią a świadczy to o tym również Twoja wypowiedź odnośnie przyśpieszania autem [szalone] (podczas dodawania gazu ona powinna się troszkę przymykać [wzbogacenie mieszanki]) Prawdopodobnie zacięła się/uszkodziła/zepsuła dźwignia/urządzenie sterujące przepustnicą [szalone]

pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 12, 2007 4:58 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 06, 2007 12:51 pm
Posty: 10
Lokalizacja: szczecin
Tak mozliwe że masz racje dzisiaj wrzuce fotki za jakięs 3 godziny albo puznie (wczesniej), Bardzo wam dziękuje za pomoc nie sadziłem że będzie mi pomagało tyle osób ! ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 12, 2007 6:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 25, 2006 6:37 pm
Posty: 396
Lokalizacja: Poznań
Wojtyla pisze:
Witam
rapa0miłej zabawy na forum [zlosnik]
Co do sprawy masz oczywiście Pierburga 2EE troszkę jest on nafaszerowany ale zobacz po dłuższym postoju czy przepustnica wstępna jest zamknięta (to ta którą widać zaraz po zdjęciu pokrywy filtra) jeśli jest wszystko ok. to powinna być zamknięta
pozdro



Drgi kolego przepraszam bo albo ja zle przeczytalem( wtedy prosze poprawic) albo ty piszesz glupoty ze jest zamknieta [szalone] [szalone]

W poprawnie dzialajacym gazniku na wylaczonym silniku powinna byc w pozycji pionowej otwartej ,a jak silnik chodzi to w zaleznosci od temp i rozgrzania silnika ciut przymknieta lub troszke mocniej (oczywiscie na wolnych). Przy dodaniu gazu jest ona owszem bardzo mocno zamykana (sluzy jako wbogacenie mieszanki czyli poprostu reguluje wartosc lambda )ale tez nie do konca. <br>Dodano po 10 minutach.:<br> zapłon-rozruch
rozgrzewanie
wolne-rozgrzany <br>Dodano po 8 minutach.:<br> a to na poparcie mojej tezy przepustnica
Troszke to zdjecie rozjasnilem zeby bylo widac. <br>Dodano po 19 minutach.:<br> dla chetnych wiedzy
Cytuj:
~TReneR
PostWysłany: Nie Lut 11, 2007 9:22 pm Temat postu:
Obydwa gazniki zdaje sie maja taka sama elektronike sterujaca; 2EE tez ma podgrzewacz w dolocie i w samym gazniku?:


układ podgrzewania mieszanki:
dolot+przekaznik
podgrz. ukladu wolnych obrotow


MOzesz ~rapa0 sprawdzic jeszcze czujnik lecz watpie zeby wysiadl [cool]
sprawdzenie
czujnik <br>Dodano po 12 minutach.:<br> A jeszcze jedno. JEsli chodzi o to ze silnik sie brudzi to moze byc przyczyna stara odma. U mnie ze starosci (ok 300 tys km) byla bardzo twarda ale niestety dopiero przy ok 500 zrobilem wlasnej konstrukcji przerobke jej (wszystko jest podpiete tam gdzie cza).
Gdy jest ona twarda to ma takie luzy ,sklada sie ona z paru czesci, ze poprostu puszcza na zewnatrz wszystkie opary i przedmuchy.
MOze jeszcze dodam mala przygode zwiazana z odma. Otoz raz pewnego czasu na dzialace wpadlem zeby przerobic wlasnie ow odme. Zrobilem co myslalem i wkoncu czas w droge [cool] . Dopoki sie silnik nie rozgrzxal alles bylo SI, az tu lookam w lusterko i kleba dymu. Jakby ktos za mna jechal to by mnie nie widzial [zlosnik] . To wtedy na pobocze silnik wylaczyc i macha do gory. Pierwszy widok=przerazenie [szalone] [szalone] . Prawa strona silnika w oleju(tam gdzie kolektor wydechowy), i jeszcze ten dzwiek kapiacego oleju [szalone] . Mysle sobie qde uszczela pod glowica albo wogole wszystkie uszczelki popuscily jakie sa i olej wypierdo........ PO czasie zobaczylem ze bagnet jest wysuniety ufffffffffffff. Zrobilo sie cisnienie i wypierd..... bagnetem [usmiech] a nie jakas tam uszczelka. NO to spokojniej sie zrobil, wkretak do lapy i odkrecic odme.
Silnik zapalilem dolalem olejku i dziala. Pojechalem dalej.

W wyniku tego wypadku altka mialem caleg o w oleju, rury wydechowe tez (stad ten dym) oraz caly wachacz sie zakonserwowal [zlosnik]
PO ogledzinach odmy zobaczyle ze taka redukcje co dalem posiadala w sobie zaworek zwrotny ktory poprostu nie puszczal.
Ucieklo gdzies ok 1,5 L oleju oraz wielka plama pod wozem.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 12, 2007 11:41 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 06, 2007 12:51 pm
Posty: 10
Lokalizacja: szczecin
http://img442.imageshack.us/img442/7194/bild0307wo8.jpg
http://img442.imageshack.us/img442/8841/bild0306ky9.jpg
http://img442.imageshack.us/img442/2338/bild0300vq7.jpg
http://img442.imageshack.us/img442/3020/bild0308ny9.jpg
http://img479.imageshack.us/img479/7700/bild0299my0.jpg
(to dla tych z modemem)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 13, 2007 8:55 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
FreQ pisze:
W poprawnie dzialajacym gazniku na wylaczonym silniku powinna byc w pozycji pionowej otwartej ,a jak silnik chodzi to w zaleznosci od temp i rozgrzania silnika ciut przymknieta lub troszke mocniej

No tak nic nie napisałem o zapłonie :oops: sorrka wziąłem analogię do VW bo gaźniki 2EE nie tylko szły do MB [oczko] przesłona będzie/powinna być przymknięta na zimnym i odpalonym motorze jak nie zapomnę to zerknę do książki gdzieś powinna być w domu (opis gaźników) i postudiujemy [szalone] jeśli namieszałem to sorrka :roll: ale coś z przepustnicą wstępną będzie bo rapa0 opisuje też przyśpieszenia lub prawie przyśpieszenia i wygląda to na przepustnicę wstępną (siłownik/sterownik)
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 13, 2007 9:10 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Gdzies kolo tego srebrenego przekaznika powinien byc jeszcze drugi - czarny ?!

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 13, 2007 11:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 25, 2006 6:37 pm
Posty: 396
Lokalizacja: Poznań
TReneR pisze:
Gdzies kolo tego srebrenego przekaznika powinien byc jeszcze drugi - czarny ?!


A o ktore zdjecie chodzi. JEdno jest chyba od 190 a to wyzej od 124 i jest wszystko SI :roll:

Ten przekaznik na zdjeciu sluzy do zabezpieczenia ukladu sterujacego gaznikiem. JEsli siadzie w nim bezpiecznik to regulacja gaznika przestanie dzialac i bedzie chodzil na strasznie wysokich obrotach 0k 1500 rpm.

Zamieszczam dwa twoje rysunki azebys odpowiedzial na zadane tam pytania [zlosnik]

1pytanko
2pytanko

Rowniez zauwazylem bardzo ladnie zaizolowany kabel od wysokiego napiecia idacy z cewki. POzniej to cewka iwszystko wokol silnika ,jaki on tez ,jest bardzoooooooooooooooo brudne. Kolo przekaznika tez nie bylo za fajnie ale to chyba przebieg robi swoje [szalone] .

Najlepeij by bylo gdybys odkrecil pokrywe filtru (dwie lub 3 osemki i jedna 13 na boku) i zrobic foty gdzie ten przewod idzie???.
Ten przewod moze mi sie kojarzyc z tempomatem ale nie napisales czy ty to masz (pod kolektorem ssacym powinnobyc takie urzadzenie-to by był tempomat).
Jesli go brak to ten wezyk bedzie od urzadzenia ktore steruje wolnymi( to ktore wspominalem wczesniej -co jest tak ze skosu z przodu gaznika) .
Służy ono do wyrownywania cisnien w ty wlasnie ustrojestwie. Ten wezyk powinien isc do kabiny, w deske rozdzielcza , za zegary. Az tak nie szkodzi jak jest tutaj , tylko wtedy to urzadzenie moze lapac rozne zanieczyszczenia z otpczenia i moga sie w nim zaworki pobrudzic, posklejac i nie beda dzialac jak cza (czyli moze np: gasnac) plus to cale powietrze co jest zasysane przez to urzadzenie idzie do kolektora ssacego wiec wplywa takze na stan cylindrow.
Aha napisz jeszcze jaki to jest rocznik. <br>Dodano po 44 minutach.:<br> Po rozwazaniach stierdzam ze to jest na 99% wezyk od tego urzadzenia. NAwet sie postaralem i narysowalem to urzadzenie oraz przewody do niego idace [zlosnik] .

opis <br>Dodano po 7 minutach.:<br>
rapa0 pisze:
Ale jak jade i dodaje powoli gazu to mi nie przyspiesza ! -tylko trzeba poczekać kilka sekund albo mocniej przycisnąć pedał gazu


To moze byc cos zwiazane z przepustnica wstepna lub z jej silownikiem jak ~Wojtyla wspomnial.
Glownie chodzi pewno o stan gaznika oraz jego konserwacje ( nadmierne luzy i takie tam)[zlosnik] [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 14, 2007 12:43 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 06, 2007 12:51 pm
Posty: 10
Lokalizacja: szczecin
1pytanko-nie tylko jak mówiłeś nie zaizolowany!
2pytanko - prawdopodobnie tak juz nie pamietam jutro sie odezwe i poweim więcej
posiadał tempomat ale zosatał odłączony (szczegułów nie znam ale sie dowiem)

Jutro powiem wszystko !

dzieki


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl