Witam,
po pierwsze....
Jeżeli ni gaśnie Ci silnik to prawdopodobnie gaszak jest do wymiany (koszt 50pln lub 120pln oryginalny) , od jego końcówki wychodzi fioletowy wężyk, który biegnie do stacyjki, tam też jest podpięty drugi fioletowy wężyk, który łączy się z trójnikiem na głównym wężu podciśnienia (taki żółtawy, fi 10mm)
Sprawdzenie gaszaka polega na połączeniu podciśnienia wychodzącego z trójnika z wyjściem gaszaka. Jeżeli połączysz te 2 miejsca jakimś wężykiem, silnik powinien zgasnąć. Jeżeli dalej klepie to odłączamy wężyk od trójnika i mocujemy jego drugi koniec w ustach jednocześnie zasysając powietrze
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
(wytwarzamy sztuczne podciśnienie) Trzeba wtedy uważać na przypadkowe zassanie oleju

Jeżeli silnik nadal klepie to znak że gaszak jest do wymiany.
Sprawdzenie pompy wacum ogranicza się do odpalenia silnika, zdjęcia trójnika z węża głównego i zatkanie jego koniec paluchem. Jeżeli pompa tworzy podciśnienie to powinno nam zasysać palucha o środka węża dość mocno, jeżeli słabo to działa lub w ogóle podciśnienie jest nie wyczuwalne należy zdemontować pompę i wymienić membranę z zaworkami zwrotnymi (koszt około 70pln/kpl)
Robota ogólnie łatwa i przyjemna.
Pozdrawiam Zortox
_________________
MB W123 300D 80r. Czarnoksiężnik
MB S123 280TE 84r.-srebrny dawca
MB S123 280TE 83r.-zielonkawy project
MB S123 280TE 82r.-GRÜN Gurke=OGÓR
MB S124 280TE 96r.-BeetrooT
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11764 ... CT7881.jpg