MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 4:26 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: pompa paliwa
Post: śr lip 11, 2007 12:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 25, 2004 12:59 am
Posty: 519
Lokalizacja: Warszawa/Puławy
Potrzebuje informacji czy pompa paliwowa w 500SE różni się czymś pomiędzy pierwszą a drugą serią .

_________________
MB W126 500 SE ’82
MB W126 420 SEL '89


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 11, 2007 3:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 14, 2005 11:30 am
Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
Według epc były inne pompy:
('79-'85 A1160900050 0020919701)
('85-'91 A0020918801 0030915301)
i według katalogu bosch'a też
http://www.bosch.onyx.pl/czesci_samochodowe/ wybierz "Otwórz katalog części on-line"
do '85 0 580 254 910 wydajność l/h = 130 ciśnienie = 5 Bar
po '85 0 580 254 950 wydajność l/h = 98* ciśnienie = 4 Bar

* albo 95 nie jestem pewien

mogą różnić się również wielkością w moim sec500 z pierwszej serii pompy miały grubość fi 60mm a ktoś zamontował kiedyś cieńszą właśnie pompę z drugiej serii (cieńsze miały 52mm) i wszystko (sorry) prawie wszystko działało ok problem był przy zapalaniu na ciepłym silniku czasem trzeba było kręcić kilka razy zanim zapalił...
no i to że pompa wisiała w powietrzy bo obejma trzymająca filtr i pompę była za gruba
Poza tym jeśli chodzi o osiągi czy dynamikę nie widziałem szczególnej różnicy ... nie miałem okazji jeszcze dokładnie tego sprawdzić ale mam wrażenie że po zmianie auto mniej pali tak jak by wtryskiwacze lepiej rozpylały paliwo ... ale to chyba tylko moje subiektywne wrażenie

_________________
traqutor
DB126 SEC M117 '83 (Paint 172) output 231hp@4750/min, torque 405Nm@3000/min


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 11, 2007 4:15 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 25, 2004 12:59 am
Posty: 519
Lokalizacja: Warszawa/Puławy
Dzięki ogromne, szczerze mówiąc to zapytałem dla świętego spokoju, bo już się miałem zdecydować na tą drugoseryjną i bym się zdziwił. W takim razie szukam do 1 serii. Pozdrawiam!

_________________
MB W126 500 SE ’82
MB W126 420 SEL '89


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 11, 2007 7:00 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
traqutor pisze:
i według katalogu bosch'a też

do '85 0 580 254 910 wydajność l/h = 130 ciśnienie = 5 Bar
po '85 0 580 254 950 wydajność l/h = 98* ciśnienie = 4 Bar



Już widzę, że dane nie są prawdziwe: cisnienie w układzie KE przy biegu jałowym to 5,4 atmosfery. Skąd ta pompa to nabije? Również wydajność jest wg materiałów Mercedesa inna: jest to co najmniej litr na 40 sek, czyli 1,5 litra na minutę.

Odnośnie cisnienia pompy: zaworek przelewowy wewnątrz pompy ustawiony jest (wg moich danych) na 8 atmosfer. Czyli takie cisnienie powinna dać sprawna pompa.

Odnośnie doboru: Ja bym sie nie przejmował: różnice są w sumie "kosmetyczne"

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 12, 2007 11:11 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 14, 2005 11:30 am
Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
Gerri pisze:
Już widzę, że dane nie są prawdziwe


He he ciśnienie w układzie może wskoczyć nawet do 8 atmosfer przy zerowym przepływie.
Przepraszam nie do końca wyjaśniłem podane dane
otóż jeszcze raz
do '85 0 580 254 910 przy wydajności 130 l/h pompa daje ciśnienie = 5 Bar
po '85 0 580 254 950 przy wydajności 98* l/h pompa daje ciśnienie = 4 Bar

dane są od boscha mam pdf nie mam gdzie go zawiesić jak chcesz to mogę go wysłać na email

a co do wydajności
Gerri pisze:
co najmniej litr na 40 sek, czyli 1,5 litra na minutę


idąc za tym co podałeś

1,5 litra/min * 60min (godzina h) = 90 litrów

tamte pompy mają nawet większą niż minimalna wydajność


Kolega matrix potrzebował informacji czy są jakieś różnice pomiędzy pompami więc mu odpowiedziałem zresztą w najlepszej wierze że są.

Może nie wszystko jest takie nieprawdziwe jak nam sie czasem już wydaje
No Offence
Pozdrawiam <br>Dodano po 7 minutach.:<br>
Gerri pisze:
Odnośnie doboru: Ja bym sie nie przejmował: różnice są w sumie "kosmetyczne"


Jeśli moge cos dodać to faktycznie róznice nie są wielkie i działać to będzie ale jeśli już to kierował bym się przynajmniej wielkością średnicą pompy żeby pasowała w obejmę i nie wisiała smętnie na przewodach paliwowych...

_________________
traqutor

DB126 SEC M117 '83 (Paint 172) output 231hp@4750/min, torque 405Nm@3000/min


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 12, 2007 1:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 25, 2004 12:59 am
Posty: 519
Lokalizacja: Warszawa/Puławy
traqutor pisze:
Jeśli moge cos dodać to faktycznie róznice nie są wielkie i działać to będzie ale jeśli już to kierował bym się przynajmniej wielkością średnicą pompy żeby pasowała w obejmę i nie wisiała smętnie na przewodach paliwowych...


To chyba widziane oczami wyobraźni spowodowało, że szukam pierwszoseryjnej.

Jeszcze jedno pytanie, przerabiał ktoś może przełożenie "wnętrzności" pompy do innej obudowy? U mnie usterka pompy polega na tym, że szlag trafił odbudowę więc teraz zacząłem się zastanawaić czy nie da się czegoś tu, nie boje sie użyć tego słowa,[zlosnik] wyrzeźbić [oczko]?

_________________
MB W126 500 SE ’82
MB W126 420 SEL '89


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 12, 2007 3:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 14, 2005 11:30 am
Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
matrix pisze:
zastanawaić czy nie da się czegoś tu, nie boje sie użyć tego słowa, wyrzeźbić


może łatwiej będzie coś dobrać za pomocą tego

http://www.beekautoracing.nl/img/fuelpumps.pdf

_________________
traqutor

DB126 SEC M117 '83 (Paint 172) output 231hp@4750/min, torque 405Nm@3000/min


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 12, 2007 8:21 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
matrix pisze:
Jeszcze jedno pytanie, przerabiał ktoś może przełożenie "wnętrzności" pompy do innej obudowy?


Osobiście kiedyś przerobiłem z ciekawości temat: "rozebranie-złożenie"
Pacjent przeżył.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl