MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 7:51 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn sie 13, 2007 10:00 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 13, 2007 9:45 am
Posty: 20
Czy to auto posiada klimatronik czy zwykla klime?
bo nie wiem czy to sie rozni.

I drugie pytanie, jak wlacze klime i nastepnie chce ja wylaczyc (czyli zapalam lampke EC) wtedy klima chodzi u mnie jeszcze przez jakies 5 min. co zauwazylem po pracy silnika, po tym czasie silnik zwalnia, no i pytanie brzmi czy klima nie powinna sie wylaczyc zaraz jak wcisne przycisk EC czy moze te 5 min. pracy pozniej jest prawidlowe?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 13, 2007 11:49 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
Według mnie to nasz A170CDI (bo też mam 170CDI i też z klimką ;) ) mają klimę a nie klimatronic. Klimatronic to wg mnie jest jak ma się wyświetlacz, na kórym ustawia się temperaturę i klawisz AUTO, który sam reguluje poziom dmuchawy, aby utrzymać zadaną temperaturę.
Klimatyzacja w W168 to taka "pół" klimatronic, lub nawet "ćwierć". Bowiem, gdy środkowym pokrętłem ustawisz 22 stopnie (idealnie połowa) a na zewnątrz jest np 35 stopni to ona zaczyna chłodzić. Jednak, ponieważ sami ustawiamy bieg dmuchawy nie możemy u mówić o klimatronicu. I tak dobrze, że możemy sobie ustawić precyzyjnie temperaturę.

Co do lampki EC i wyłączenia klimy to nie klima chodzi po wyłączeniu EC, ale wiatraczek/wentylator klimy, ten, który jest przed chłodnicą. Sprężarka klimy nie pompuje już zimnego powietrza, a fakt, że z nawiewów leci zimne wynika z tego, że przewody doprowadzające powietrze oddają chłód świeżemu, nie chłodzonemu już, powietrzu.

Podobnie sprawa wygląda z WEBASTO, które ma każdy A---CDI. Ten przełącznik pod podłokietnikiem włącza webasto, a zamiast "tradycyjnego" dla webasto panelu sterowania wystarczy po prostu nastawiać żądaną temperaturę pokrętłem na konsoli środkowej. Gdy wyłączysz webasto na chwilę przed zgaszeniem silnika w chłodny dzień to ono i tak jeszcze chwilę pracuje, tak jak wentylator od klimy, a z pod auta leci para

Mam nadzieję, że zrozumiale to wszystko opisałem. Jak coś to pytaj dalej!
Pozdrówqi
8) 8) 8) 8) 8)

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 13, 2007 12:39 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 13, 2007 9:45 am
Posty: 20
czyli klimatronik jest wtedy gdy nawiewy sa regulowane przez komputer tak?
bo to ze nie mamy wysw. to nie swiadczy o braku tronika po prostu mamy analogowy mechanizm ustawiania a nie cyfrowy, wydaje mi sie mamy tronika bo kilku mechnikow mi to mowilo, u mnie ustawiam temp. np 22 i gdy w garazu mialem temp. 20 stopni to po wyjezdzie na poczatku powietrze lecialo takie sobie, a chlodzic zaczal dopiero gdy blacha nagrzala sie do tych 28 stopni (temp. na zewnatrz.) i wtedy czulem naplyw chlodu.

odnosnie zimnych kanalow ok, ale to powietrze czuc nosem, czy jest chlodzone sprezarka, czy tylko ochlodzone kanalem zimnym, a wiec jeszcze raz wyjasnie, gdy zapale lampke EC wtedy klima tloczy mi normalnie sprezarka chlod a wiec klima dziala, a skad to wiem? ano stad ze gdy sie sprezarka wylancza (lub jak kto woli jak klima przestaje chlodzic) zmienia sie praca silnika, silnik pracuje luźniej, wejdz do auta, na wylaczonej klimie odpal silnik, otworz drzwi i wlacz klime, uslyszysz roznice w pracy silnika, dodatkowo na obrotosciomierzu wskazowka sie zatrzesie, wtedy wiadomo (klima sie zalaczyla), tak samo jak wylaczysz to powinien byc ten sam efekt, ale u mnie przy wylaczeniu, silnik reaguje tak po oko. 5 min. i wtedy wiem ze klima sie wylaczyla. Jesli nie zauwazyles roznicy przy wylaczeniu klimy, to zrob tak: zmien predkosc wiatrakow na 0. wtedy uslyszysz wyraznie ze klima sie wylancza lub wlancza, (caly czas musisz sluchac silnika).


No i moje pytanie ponownie, czy to prawidlowo ze przy zapalonym EC klima wylancza sie dopiero po ok. 5 min.?
bo mechanik powiedzial mi ze mogl mi siasc procesor, i dlatego reaguje z opoznieniem, efektem moze byc zatarcie sie sprezarki gdyz caly czas ona mrozi uklad przez co sie zaciera, a powinna sie co jakich czas wylaczyc, tak jak lodowka.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 13, 2007 1:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt maja 15, 2007 7:14 pm
Posty: 140
Lokalizacja: Gdańsk
Chrisman pisze:
efektem moze byc zatarcie sie sprezarki gdyz caly czas ona mrozi uklad przez co sie zaciera, a powinna sie co jakich czas wylaczyc, tak jak lodowka.

Bzdury jakieś ci naopowiadali...
Czynnikiem chłodzącym w układzie jest gaz (R 134a) wymieszany z olejem, który smaruje elementy sprężarki.
Bardziej niebezpieczne dla sprężarki jest jej nieużywanie. Zaleca się włączanie klimy co najmniej raz w tygodniu bez względu na porę roku.

_________________
W 210 E 200 CDI '00 - budyniowe marzenie.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 13, 2007 3:20 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 13, 2007 9:45 am
Posty: 20
twoja odpowiedz nie wniosla nic nowego do mojego pytania.
wiem ze jest gaz R134a oraz olej smarujacy.
zadalem konkretne pytanie ktorego nie bede powtarzal, jesli ma ktos W168 170CDI prosze o sprawdzenie klimy w sposob jaki opisalem, bede mial pewnosc ze jest ok lub jest cos nie tak.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 14, 2007 12:14 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz cze 18, 2006 6:30 pm
Posty: 66
w A-klasie nie ma klimatronika ,jest to zwykla klima manualna a to ze temperature se nastawiasz na 22 lub na inna to nie znaczy ze jest to tronik ,zmien mechanikow ,bo moze siedza w fiatach i zukach;),i nie przejmuj sie tym ze klima ci sie dlugo nie wylacza ,bo niektorym wogole nie dziala. Skoro chlodzi to znaczy ze chodzi sprawnie i nic jej nie jest i tylko sie cieszyc. <br>Dodano po 1 minutach.:<br> z reszta ja uzywam klime na okraglo zima /lato ,nie pamietam kiedy naciskalem przycisk EC chyba nigdy a jezdze pare lat ,chyba tylko bardzo oszczedni ludzie to robia.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 14, 2007 9:11 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 13, 2007 9:45 am
Posty: 20
ja tez tego nie robie ale klima sprezarka powinna sie wylanczac, co jakis czas tak jak juz wspomnialem, lodowka. Lodowka nie buczy caly czas tylko przez chwile aby zmrozic chlodnice dalej powietrze chlodzi sie od niej, a nie wiem czy u mnie tak jest czy po prostu caly czas jak katuje. i to nie jest ok, i takie gadanie skoro dziala to sie ciesz, pewnie ze sie ciesze bo wydalem 1000 na sprezarke, wyczyszczenie ukladu, filtry i nabicie, ale nie chce zeby padla po miesiacu.

czy dostane odpowiedz na moje pytanie wczesniej zadane?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 14, 2007 1:23 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
U mnie nie odczuwa się załączania i wyłączana klimy na obrotach. Jeśli u Ciebie da się dostrzec różnicę w pracy silnika w momencie załączania/wyłączania klimy, to istotnie może powoli Ci się zacierać sprężarka. Mojemu Tacie w W124 kilka lat temu zatarła się sprężarka i właśnie takie odczuwalne obciążenie silnika był w momencie załączania klimy. Po wymianie sprężarki klima chodziła bez odczucia dla silnika. Oczywiście każda klima jest obciążeniem dla silnika, ale przynajmniej u mnie nie jest to wyraźnie odczuwalne przy załączaniu/wyłączaniu.

Co do "tronica" to na pewno nie mamy, bo jak pisałem w pierwszym moim poście, klimatronic jest wtedy gdy masz przycisk "AUTO" najogólniej mówiąc. Dlatego, że po załączeniu AUTO i nastawieniu temperatury "TROIC" sam decyduje jaki stopień dmuchawy załączyć, a u nas o tym zawsze decyduje człowiek.

Co do klimy, jeśli nie są te obrotowe różnice duże to podjedź po prosu do serwisu klimatyzacji i wymień filtr (osuszacz) i ww płyn (czynnik) chłodzący. To powinno pomóc, a i tak co 2-3 lata powinno się je wymieniać. [zlosnikz] [zlosnikz] [zlosnikz]

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 14, 2007 3:44 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 13, 2007 9:45 am
Posty: 20
nie nie, jednak zrezygnuje z wyniamy w/w elementow, bo doprowadze sie do ruiny juz wsadzilem w to ustrojstwo tysiaka wiec dosyc, ale odnosnie obrotow, to kazdy mechanik nasluchuje silnik bo kazda klima powoduje zmiane pracy, no cos bede musial poszukac kogos z a klasa i samemu wysluchac jak gra.
pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 15, 2007 12:00 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt maja 15, 2007 7:14 pm
Posty: 140
Lokalizacja: Gdańsk
Chrisman pisze:
twoja odpowiedz nie wniosla nic nowego do mojego pytania.

Easy man, bo ci żyłka pęknie. Ustosunkowałem się do części twojej wypowiedzi, w której przytaczałeś czyjąś opinię - nie bierz tego personalnie, ja na ciebie nie naskoczyłem, chciałem jedynie zasygnalizować błąd.
Chrisman pisze:
takie gadanie skoro dziala to sie ciesz, pewnie ze sie ciesze (...) czy dostane odpowiedz na moje pytanie wczesniej zadane?

Rozumiem, że irytującą jest sytuacja, kiedy auto nie hula jak chcemy, ale to nie powód, by okazywać zniecierpliwienie wobec osób, które próbują ci pomóc.

_________________
W 210 E 200 CDI '00 - budyniowe marzenie.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 15, 2007 11:09 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 13, 2007 9:45 am
Posty: 20
wszystko rozumiem, ale i tak sprawa stanela i nie wniosla mi nic noweg, musze poszukac u siebie na terenie innej A zeby samemu posluchac, bo teraz jak ja nie uslysze to nie uwierze w nic, bo co mechanik to inna teoria, a tyle ich bylo ze ho.


PS dlaczego pod podpisem mam kilka linijek przerwy?
moge to zlikwidowac czy musze cos wpisac zeby nie razilo?

_________________
W168 A Class 170CDI '00


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 15, 2007 2:07 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Sprawdz ile masz czynnika w klimatyzacji i dobij w razie potrzeby. Ciagla praca sprezarki moze wskazywac na zbyt malo czynnika

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 16, 2007 12:54 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 13, 2007 9:45 am
Posty: 20
byl swiezo nabijany wraz z wymiana sprezarki, myslalem ze o tym pisalem.

_________________
W168 A Class 170CDI '00


Na górę
Post: sob maja 30, 2009 12:04 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob maja 30, 2009 11:49 am
Posty: 2
W modelu W168 jest klimatronik, ale nie ma cyfrowego wyświetlacza, dlatego można to nazwać półklimatronik. Ale napewno nie jest to klimatyzacja ręczna.
Jedynym sposobem na całkowite wyłączenie klimy jest ustawienie pokrętła mocy nawiewu na 0.
Jeżeli na przycisku EC czerwona kontrolka jest zapalona to klimatyzacja i tak działa, ale w trybie ekonomicznym, przy czym system i tak wpuszcza ciepłe lub zimne powietrze w zależności od temperatury panującej na zewnątrz i wenątrz samochodu - dowód na to że jest to klimatronik.
Standardowym ustawieniem na lato jest pokrętło mocy na 2, środkowe na 22 stopnie (tutaj ustawienia są indywidualne), i pokrętło kierunków na godzinę 3\trzecią (wszystkie strony).
Zimą jest identycznie, jednak pokrętło kierunków powinno byc ustawione na godzinę 4:30, oraz środkowe nawiewy powinny być zamknięte.

Przycisk po prawej stronie od EC służy do odszraniania szyb, wyłącza się automatycznie po pewnym czasie.
Przycisk z lewej strony od EC to zamykanie obiegu (używamy tylko wtedy kiedy z zewnątrz dochodzi nieprzyjemny zapach - po chwili nalezy wyłączyć), gdzie zapalona lampka oznacza zamknięcie obiegu.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 30, 2009 12:59 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 25, 2007 1:19 pm
Posty: 559
Lokalizacja: Nidzica
Palminteri pisze:
dowód na to że jest to klimatronik.

co za bzdury...

klimatyzacje dzielą się na manualne, półautomatyczne i automatyczne (zwane klimatronik), no takich rzeczy podstawowych nie wiedzieć ludzie :roll:

_________________
[b]Tatowy MB [W210] 99. rok 2.2CDI[/b]

dlatego tutaj jestem
[quote]"Jazda Mercedesem to tak jakby trafić do nieba- bez konieczności umierania"[/quote]

na co dzień skromny ale dumny posiadacz swojego pierwszego auta:
Opel Astra F 1.4 8v :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl