MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 26, 2025 9:27 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob paź 27, 2007 3:06 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt lip 17, 2007 1:23 pm
Posty: 23
mam problem, w CL600 standartowo mam koła 255/45R18, na zime kupiłem 16-tki z oponami 235/60, ale jakie mam teraz zastosować ciesnienie? Mam tylko naklejke na klapce od paliwa do tych standartowych 18-tek, w instrukcji nie ma tabeli ciśnienia.. Może ktoś ma w140 sedan na standartowcyh 16-tkach ?

_________________
CL 600 11.1995


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 29, 2007 11:38 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt lip 17, 2007 1:23 pm
Posty: 23
nie ma nikogo na forum z w140 na standartowych oponach?

_________________
CL 600 11.1995


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 29, 2007 1:06 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
ja w 225/45/17 daję 2.2 i 2.3

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 29, 2007 1:16 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
ja mam takie opony w moim 140 -sprawdze co mowi mądra naklejka na klapce od paliwa [zlosnik]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 31, 2007 9:18 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt lip 17, 2007 1:23 pm
Posty: 23
MERCEDES 4 EVER pisze:
ja mam takie opony w moim 140 -sprawdze co mowi mądra naklejka na klapce od paliwa [zlosnik]



o właśnie, będe wdzięczny.

_________________
CL 600 11.1995


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 31, 2007 11:15 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
a mi nie jesteś wdzięczny ?? :cry: a tak się starałem pomóc :cry:

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 31, 2007 5:39 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
Powiedzcie mi, jeśli jestem w błędzie. Przecież ciśnienie nie zależy od rozmiaru opon. Wiadomo, że w 18" mieści się więcej powietrza niż w 16" i żeby doprowadzić ciśnienie w 18" do 2,2 trzeba pompować więcej niż w 16". Zatem jeśli producent zaleca określone ciśnienie, to chyba bez względu na rozmiar kół.
Czy na tabliczce pod klapką wlewu jest jasno napisane, że to dotyczy opon 18"?? Bo ja mam beczkę 230CE na fabrycznie szerokich (195) 14" a naklejkę pod klapką mam taką samą jak w na przykład 200D (175 / 14"). [zlosnikz]

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 31, 2007 7:25 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Przecież ciśnienie nie zależy od rozmiaru opon

Moje przemyslenia sklaniaja mnie o konstatacji, ze wysokosc profilu moze miec duzo wspolnego z cisnieniem w oponach. Niski profil lepiej mocniej napompowac. To tak na zdrowy rozum.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 01, 2007 11:12 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt lip 17, 2007 1:23 pm
Posty: 23
bary123ce pisze:
a mi nie jesteś wdzięczny ?? :cry: a tak się starałem pomóc :cry:


nie :( , ponieważ c140 waży 2250 kg, wiec nie wiele mi daje cisnienie z w123 <br>Dodano po 3 minutach.:<br>
broneq pisze:
Powiedzcie mi, jeśli jestem w błędzie. Przecież ciśnienie nie zależy od rozmiaru opon. Wiadomo, że w 18" mieści się więcej powietrza niż w 16" i żeby doprowadzić ciśnienie w 18" do 2,2 trzeba pompować więcej niż w 16". Zatem jeśli producent zaleca określone ciśnienie, to chyba bez względu na rozmiar kół.
Czy na tabliczce pod klapką wlewu jest jasno napisane, że to dotyczy opon 18"?? Bo ja mam beczkę 230CE na fabrycznie szerokich (195) 14" a naklejkę pod klapką mam taką samą jak w na przykład 200D (175 / 14"). [zlosnikz]


moze tak jest, chociaz poprzednim moim autem bylo BMW 750i e38, które miało 235/50R18 z przodu i 255/45R18 z tyłu. na słupku byla naklejka ze wsyztskimi rozmiarami stosowanymi w e38 m.in. z takim jaki miałem i dla każdego rozmiaru było podane inne ciśnienie. W MB nie mam napisane jakiego rozmiaru dotyczy naklejka ale po doświadczeniach z BMW sądze że w MB zaleznie od rozmiaru naklejają odpowiednia naklejke dotycząca takiego rozmiaru opon na jakich "wyjechał" dany samochod. Zreszta w CL600 od 94 roku byly tylko koła 255/45R18, do 94 byly 16-tki, takie jak założyłem na zime.

_________________
CL 600 11.1995


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 02, 2007 8:33 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
inne ciśnienie dla różnych rodzajów opon jest ze względu na jej zachowywanie się na drodze: w celu zapewnienia porównywalnych parametrów jazdy każdy rodzaj opony raczej na pewno będzie potrzebował innego ciśnienia dla tego samego samochodu. Za duże lub za małe ciśnienie doprowadzi do nadmiernego zużycia opony lub paliwa (zbyt nabite niskoprofilówki wycierają się na środku :-? wiem z własnego doświadczenia.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 02, 2007 11:50 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz mar 26, 2006 10:23 pm
Posty: 37
Numer GG: 5833078
Lokalizacja: starachowice
niechcialbym zmylic kolegow ale uwazam ze to auto nie powinno miec mniej jak 2,3. najlepiej spytac sprzedawcy choc ci nie zawsze sa tego swiadomi. ale moglbys posunac sie dalej i zadzwonic lub wyslac emaila do przedstawiciela firmy twoich opon podajac parametry auta. nie pamietam gdzie ale kiedys spotkalem sie ze stronka ze wybieralo sie auto potem rozmiar ogumienia sezon itd itd na ktoryms kroku byly zalecane cisnienia - to chyba z continentala stronka byla.
pozdrawiam

ps. do WIT . masz racje z tymi cisnieniami i wytarciami - nalezy dodac rowniez ze felgi musza byc odpowiedniej szerokosci do opon.

_________________
W126 300SE '83


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 03, 2007 5:29 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
chymm To w takim razie jak sprawa wygląda w wypadku mojej (i nie tylko mojej ale i innych) beczki? Naklejka na oryginalnej klapce paliwa ma dokładnie te same wartości ciśnienia (i nawet rysunek auta 4D) co klapka z 200D (którą przypadkiem posiadam). A moja auto fabrycznie ma 195 x 14, podczas gdy 200D miało 165 x 14. [zlosnik]

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 03, 2007 11:38 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Różne rodzaje opon dla tego samego samochodu = różne ciśnienie dla każdego rodzaju opon;

różne samochody + różne opony do każdego z nich = może akurat się trafić jednakowe ciśnienie (różnice się skompensują)

ale podsumowując: dla samochodów osobowych ciśnienie w oponach waha się tak jakoś od 1,8 do 2,3 a więc te różnice nie są takie duże, ale jak się da inne niż zaleca producent to pojęcia nie mam jak dobrać ciśnienie - ja oglądam opony i jak widzę, że się wycierają w środku to za dużo nabiłem a jak na zewnątrz to za mało.
Zasadniczo nabijam tyle ile na wlewie napisali i jest dobrze.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl