MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 26, 2025 9:23 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz lis 04, 2007 5:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2007 7:13 pm
Posty: 423
Lokalizacja: Aug
Witam.Słyszałem,że to nic strasznego,ale troche dziwnie się jeździ,więc tak,1 i 2 bieg nie ma buczenia,na 3 nie mogę jechać wolniej niż 45km/h inaczej przy próbie przyspieszania z mniejszej niz 45 prędkości przez moment buczy,na 4 min to 60km/h,aby nie było buczenia,czy coś trzeba wymienić?Dyfer jest lekko zapocony.

_________________
- w201 2.5 D 1991 r.
- w201 2.0 D 1992 r.
- ex w124 300 D 1985 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 04, 2007 7:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 31, 2007 7:43 pm
Posty: 532
Lokalizacja: Koszalin.
Witam, być może buczy podpora wału.

Polecam temat:

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... ora+wa%B3u

Pozdrawiam. <br>Dodano po 2 minutach.:<br> ale widzę, że to ma związek z obrotami silnika więc może przyczyny bym szukał z przodu pojazdu, (silnik-napinacz, rolki, łożysko w alternatorze lub pompie wody).
Mimo iż wydaje się, że dźwięk dochodzi spod spodu/tyłu.

_________________
W124 E200D '94 SMOKE SILVER. - "NAś"
ex - W124 250D '86 ARCTIC WHITE. AUTOMAT - "GłODEK".
Plastikowa Corsa.


Na górę
Post: ndz lis 04, 2007 8:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 09, 2006 11:50 pm
Posty: 69
Lokalizacja: Warszawa
Grzesiek87 pisze:
a na 4 min to 60km/h,aby nie było buczenia,czy coś trzeba wymienić?Dyfer jest lekko zapocony.


Popatrz na zegarze szybkościomierza masz takie pole zakreskowane żółtymi liniami - to jest zakres prędkości jakich należy unikać na czwórce. Poza tym polem już nie huczy prawda??

_________________
BogdanK pozdrawia
w210 300 td 98


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 04, 2007 9:07 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
bogdan11 pisze:
to jest zakres prędkości jakich należy unikać na czwórce.


Aa to po to jest ten przedzial. Ciekawa teoryja ;)

Ja moge przyspieszac bez szarpniec, buczen i tym podobnych objawow poczawszy od trzeciego biegu od predkosci nawet nizszych niz 30km/h, co oczywiscie nie jest zdrowe dla silnika, ale jest mozliwe. Nie wyobrazam sobie jezdzenia 50-60km/h na trojce, chyba ze pod gorke ;)
Ciezko pisac o przyczynie, skoro opinii na temat pochodzenia tych dzwiekow bedzie tyle samo, co wyrazow dzwiekonasladowczych je opisujacych, jak nie lepiej. Moze halasowac most, moze halasowac skrzynia, tesciowa w bagazniku tez moze zaczac buczec jak bedziesz za wolno jechal ;)

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 04, 2007 9:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2007 7:13 pm
Posty: 423
Lokalizacja: Aug
widzę bogdan11,że masz taki sam silnik więc może masz tak samo...Te linie l ll lll llll to chyba maksymalne prędkości przy jakich trzeba zmienić bieg na wyższy.Dźwięk na pewno jest z tyłu,jeżeli załóżmy przy 50km/h lub mniej wrzuce 4 bieg i gaz mam puszczony to nic się nie dzieje,ale gdy przy tej prędkości(na 4) wcisne gaz z zamiarem przyspieszenia to dopóki nie przekrocze 60km/h słychać głośny dźwięk o niskiej częstotliwości coś w rodzaju "buuuuuuuuuuuu".Po przekroczeniu 60 cisza,na piątce nie sprawdzałem,ale myślę,że też tak jest.Trochę to drażni bo musiałbym w mieście jeździć 50km/h na 3 biegu,a na pewno ma to odbicie w spalaniu.W passacie 1,6TD mogłem przyspieszać nawet na 5 biegu od 50km/h i nie było problemu...w sumie to może w 300D są takie przełożenia i tak już musi być.

_________________
- w201 2.5 D 1991 r.
- w201 2.0 D 1992 r.
- ex w124 300 D 1985 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 04, 2007 9:25 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 31, 2006 1:04 pm
Posty: 135
Lokalizacja: DOLNY ŚlĄSK
Źródeł wszelkich wibracji odczuwalnych i przeznoszonych na karoserię może być niestety wiele i często są trudne do zlokalizowania. Nie zawsze znajujemy je tam gdzie wydaje nam się że je słychać. Poza wymienionymi już wyżej do głowy przychodzi mi jeszcze: - amortyzator dragań wału, sprzęgło gumowe wału, wybita posuszka skrzyni biegów i wyeksploatowane poduszki silnika. Więc w trakcie diagnozy rzuć jeszcze okiem na te elementy. Powaodzenia, daj znać jak rozwiązaleś problem
:lol:

_________________
MB 124 200E SportLine + LPG rok 1991
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 05, 2007 1:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 31, 2007 7:43 pm
Posty: 532
Lokalizacja: Koszalin.
Ja uważam, że jeśli takie buczenie zmienia się wraz z obrotami to nie zależy od wału czy mostu bo one zmieniają swoją prędkość obrotową w zależności od przełożeń skrzyni,
przez co musiało by to być słyszalne w jednym
przedziale prędkości np 55-60km/h a tutaj mamy w pewnej fazie obrotów na każdym biegu, czyli winy szukałbym od strony skrzyni biegów do samego przodu pojazdu.

Co do przenoszenia dźwięków po budzie samochodu to np u mnie uszkodzony amortyzator drgań paska wieloklinowego najgłośniej wewnątrz było słychać w okolicy prawego tyłu. :roll:

_________________
W124 E200D '94 SMOKE SILVER. - "NAś"
ex - W124 250D '86 ARCTIC WHITE. AUTOMAT - "GłODEK".
Plastikowa Corsa.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 05, 2007 1:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2007 7:13 pm
Posty: 423
Lokalizacja: Aug
GEORGE P. Ale na 1 i 2 tego nie ma,a przynajmniej ja nie słysze,to jest taki głośny rezonans jakby....

amortyzator mi wymienili,chyba,że coś źle poskładali matoły :roll:

_________________
- w201 2.5 D 1991 r.
- w201 2.0 D 1992 r.
- ex w124 300 D 1985 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 11, 2007 7:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 24, 2005 11:21 pm
Posty: 123
Lokalizacja: mpl
miałem takie niskie buuuuuu
wpadał w rezonans właśnie przy przyspieszaniu z niskich obrotów na wysokim biegu
kombinowałem co to może być az zlokalizowałem:
-układ wydechowy
rura jest zrobiona jako dwuścienna i gdy zaczyna ja przeżerać spaliny czasem trafiają między warstwy (tego nie widać gdy brak przedmuchu na zewnątrz) po zaspawaniu problem zniknął

rzyczę powodzenia i cierpliwości (ja czekałem parę miesięcy aż wyskoczy dziurka;-) )

_________________
MB W124 200D - GROSZEK (SMAŻONY) ;-)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 12, 2007 11:55 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 25, 2007 10:09 pm
Posty: 50
Lokalizacja: Skoczów
ja tez mam buczenie przy pewnych predkosciach,ktore dochodzi z tylu,podpore wymienilem ale dalej slychac wiec bedzie to prawdopodobnie dyfer i jego luz

_________________
Mercedes-Benz 200D '81 sahara yellow


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 14, 2007 8:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2007 7:13 pm
Posty: 423
Lokalizacja: Aug
Teraz już trochę poeksperymentowałem z tym buczeniem i jest taka sytuacja że gdy wrzucę 3 bieg poniżej 30km/h i będę równomiernie przyspieszał to buczenie nie występuje,ale gdy 3 bieg wrzucę w przedziale 30-45km/h to robi się głośno w kabinie,na 2 biegu tego nie ma wogóle,albo jest bardzo cicho,na 3,4 i 5 biegu występuje w określonych prędkościach,myśle,że to przy takich samych obrotach,a obrotomierza nie mam więc się domyślam,tłumik mam pordzewiały więc to może to...bo to jest taki głośny rezonans jakby...

_________________
- w201 2.5 D 1991 r.
- w201 2.0 D 1992 r.
- ex w124 300 D 1985 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 14, 2007 10:25 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 30, 2007 1:48 pm
Posty: 33
Koledzy to most tak wyje ,niestety [totalszok]

_________________
W124 250D 93r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 15, 2007 12:28 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Most wyje konkretnie przy określonych prędkościach samochodu.
Jeśli przy określonych obrotach silnika to skrzynka.
Jeszcze gwoli uściślenia, wycie przy określonej prędkości może być związane z wibracjami wału - wybitymi łącznikami, łożyskiem podpory - z tym wszystkim czego obroty uzależnione tylko od prękości samochodu.
Najlepiej wleźć pod auto i zobaczyc co w trawie piszczy - podlewarować tylne koła włączyć napęd i osłuchać kijkiem czy stetoskopem


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl