MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 5:56 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Nie dziala ASD.
Post: pt lis 16, 2007 9:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
jak w temacie.jestem totalnie zielony na ten temat.Wiem ze pompa dziala bo widze jak sie waz od pompy co jakis czas sie poruszy(takie cykanie co ok 15 sekund).kontrolka od ASD nie swieci wogóle.

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 16, 2007 11:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 20, 2007 1:53 pm
Posty: 258
Lokalizacja: puławy(LPU 00091)
Cytuj:
Wiem ze pompa dziala bo widze jak sie waz od pompy co jakis czas sie...
Ta pompa nie jest tylko od tego ,więc musi działać.Jak nie świeci znaczy,że działa ASD.Jak zapłon włączysz zapala się kontrolka?Powinna sie zapałić do momentu odjarania motoru.Napisz coś więcej.Działało i przestało ,czy jak? [zlosnik]

_________________
Fiat 126 P;) eks
Mercedes 124 200D eks
Mercedes 124 260 E kat eks
Mercedes 124 200D
Chodzę po Tatrach...czasem nawet po ośmiu;)))


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 17, 2007 9:22 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
Kontrolka odkad psiadam gwiazde nie zapalila sie ani razu Tzn właczam zaplon i nic zapalam auto i nic..Troszke czytalem i sprobuje poszukac tego przekaznika obok aku.Moze cos pomoze.Ewentualnie co dalej robic?

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 17, 2007 10:46 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 20, 2007 1:53 pm
Posty: 258
Lokalizacja: puławy(LPU 00091)
Witam
Sterownik ASD znajduję się za aku.Jest taki plastyk,trzeba go zdemontować i tam powinien byc obok komputera ABS,czy klimy...Jezeli ktoś go wyjął to kontrolka się nie zapali.A może jest po prostu wyciągnięta żarówka z zegarów.Szukaj i melduj co i jak [zlosnik]

pozdrawiam [zlosnikz]

_________________
Fiat 126 P;) eks
Mercedes 124 200D eks
Mercedes 124 260 E kat eks
Mercedes 124 200D
Chodzę po Tatrach...czasem nawet po ośmiu;)))


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 17, 2007 11:01 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
escort923 pisze:
Kontrolka odkąd posiadam gwiazdę nie zapaliła się ani razu tzn. włączam zaplon i nic zapalam auto i nic..

Czy na pewno w Twoim MB jest ASD? Możesz wrzucić na Forum lub priv-a numer VIN?
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 17, 2007 2:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
--------------------------------------------------------------------------------

VIN WDB1240231B097902
Plant 50
Model 230 E
Chassis 1240231B097902
Engine 102982 12 150666
Transmission 722408 02 834418
Tyres
Primary GOODYEAR
Order 0 6 217 02310
Lights HELLA
Wiper BOSCH
Cab 25256
Delivery date 11.10.89
Dealer Frankfurt branch (217)
Interior leather black or anthracite (261)
Paint
172 anthracite grey metallic (с 01.01.1963)
Options
211 automatic limited slip differential (ASD) (с 01.07.1984)
rear axle with automatic limited slip differential (ASD)

240 outside temperature indicator (с 01.03.1982)

412 electric sliding roof with tilting device (с 01.07.1983)

420 automatic transmission, floor shift (с 01.01.1963)

430 headrests in the rear (с 01.01.1977)

466 central locking system (с 01.04.1970 по 31.10.1993)

518 Becker radio Avus cassette, full stereo, Kurier, AM/FM (с 01.08.1986 по 30.11.1990)

570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest

585 Behr air conditioner and electric window lifters (front doors) (с 01.04.1970)

590 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (laminated glass), Germany
green heat-insulating glass all round, heated rear window, laminated safety glass - Germany (с 01.01.1972)

620 emission control system
vehicles with catalyst technique (с 01.03.1985)

682 fire extinguisher (с 01.04.1970)

873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 17, 2007 2:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Po numerze VIN wnioskuję, że jesteś (lub byłeś) szczęśliwym posiadaczem ASD w swoim MB [zlosnikz]. Przy sprawnym układzie ASD po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon powinna się zapalić min. kontrolka z napisem ASD oraz trójkąt na prędkościomierzu. Po uruchomieniu silnika powinny obie zgasnąć. Podczas jazdy np. po głębszym błocie, śniegu lub piasku, gdy koła buksują powinna się załączyć blokada ASD i zapalić trójkąt ostrzegawczy na prędkościomierzu. Zacznij jak wcześniej pisali koledzy od sprawdzenia żarówek i daj znać.
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 17, 2007 8:12 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
trójkat sie zapala i po zapaleniu gasnie.jutro bede sprawdzal przekaznik. a co do zarowki to na razie nie rozbieram deski bo nie ma sensu skoro ASD nie dziala.a nie sadze zeby zalezalo to od zarówki.

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 17, 2007 10:47 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 18, 2006 9:41 pm
Posty: 71
Lokalizacja: OLKUSZ
witam
jeśli zapala ci się trójkąt na liczniku i po uruchomieniu silnika gaśnie to raczej wszystko jest ok :-))
sprawdz tą żarówke a najlapiej sprawdź kody błędów koło akumulatora masz złącze diagnostyczne wystarczy wsadzić kawałek kabla do gniazda 1 i 5 na 2-3 sek (kluczyk tak aby kontrolki się świeciły) i zobacz czy wtedy mignie jęśli nie masz spaloną żarówke jesli będzie migac policz ile razy.
najczęstszy jest kod 8 tzn wyłącznik nad pedałem hamulca lub czujnik tylnego mostu
pozdrawiam

_________________
ex W124 300TE '89
ex W126 280SE '85
ex W123 200D '83
http://pics-by-skorp.fotopic.net/


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 18, 2007 1:05 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Jezeli po przekreceniu kluczyka kontrolka z trojkatem mingnie szybko dwa razy a potem, jeszcze przed uruchomieniem silnika, zgasnie i juz sie nie zapala to swiadczy to o uszkodzeniu ukladu ASD i prawdopodobnie ktos wyjal zarowke z tej dolnej kontrolki (np dlatego. ze ze swiecaca sie nie dostalby przegladu). Proponuje, zanim popsujesz cos w sterowniku ASD (przeciez nawet jak go wyjmiesz to nie jestes w stanie stwierdzic czy jest uszkodzony) sprawdzic jednak te dolna kontrolke. Tym bardziej, ze bedzie ci potrzebna do odczatanie kodu bledu/ow. O tym jak sie to robi bylo juz parokrotnie na tym i innych forach (m.in. na elektrodzie). Najczestsza przyczyna, tak jak pisal skorp_2004, faktycznie jest wlacznik swiatel hamowania. Kontrole beldow przeprowadza sie PRZY PRACUJACYM SILNIKU a nie przy wlaczonym zaplonie. W razie czego sluze instrukcja odczytywania kodow ASD/ABS/4 MATIC.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 18, 2007 11:18 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 18, 2006 9:41 pm
Posty: 71
Lokalizacja: OLKUSZ
witam

kielbik pisze:
Kontrole beldow przeprowadza sie PRZY PRACUJACYM SILNIKU a nie przy wlaczonym zaplonie

faktycznie kielbik ma racje dawno tego nie robiłem a też miałem problemy z ASD konkretnie z czujnikami.
troszke poszukałem i oto cała instrukcja :

Przyrządy potrzebne:
1.Kabelek z dwoma wtyczkami (może być z multimetru)
- lub wersja komfort przyrządu: kabelek (ok. 1,5-2m) z jedną wtyczką na końcu w ilości 2 szt.
2.kartka papieru i przyrząd piszący (może być ołówek)

Czynności :
1.Po otwarciu maski lokalizujemy w okolicy akumulatora gniazdko uwidocznione na obrazku służące do komunikacji z nielicznymi komputerami pojazdu
2.Sprawdzamy czy w interesujących nas otworach 1 oraz 5 egzystują blaszki kontaktowe wywołujące przepływ prądu po włożeniu druta. Jeżeli w otworze nie świeci nic podejrzanego na kształt tulejki kontaktowej to znaczy że ktoś już kopał w instalacji i gdzieś wygubił kabelek którego nie miał gdzie wetknąć i kasowanie nie ma sensu.


Kabelek 1 jest połączony z masą, kabelek 5 jest połączony z wejściem diagnostycznym sterownika ASD. Kasowanie polega na odpowiednim manipulowaniu wetkniętym kabelkiem-zworą i obserwacji migania prostokątnej kontrolki z napisem ASD w zestawie licznika. Ponieważ kabelek krótki zmusza diagnostę do dosyć gwałtownego przemieszczania się do kabiny i z powrotem pod maskę polecam przyrząd w wersji komfort który umożliwia manipulowanie i obserwowanie kontrolki jednocześnie.

3.Wtykamy wtyczkę pierwszego druta do gniazda 1, drugi drut z analogiczną wtyczką do gniazda 5
4.Kabelki wpuszczamy do kabiny, zasiadamy za kierownicą i uruchamiamy silnik pojazdu (kartkę i ołówek mamy pod ręką)
5.Rozpoczynamy operację od przesłuchania sterownika (czyli odczytania kodów błędów) Zwieramy kabelki ze sobą na ok. 2-3 sekundy i następnie rozwieramy. W momencie rozwarcia kabelków prostokątna lampka która świeciła do tej pory zgaśnie i po ok. 2 sekundach zacznie migać. Liczymy mignięcia krótkie (to kod błędu - nadawany jest z przerwami ok. 1 sek.) po zakończeniu lampka zgaśnie znowu na dwie sekundy, i zaświeci na stałe. Mamy pierwszy kod, zapisujemy go na karteczce. Operację zwierania, rozwierania i czytania powtarzamy ponownie. Jeżeli pojawi się kod, którego jeszcze nie było, to znowu go zapisujemy. Jeżeli pojawi się przy kolejnym czytaniu błąd który już mamy zapisany, to znaczy że sterownik został w całości przesłuchany, i zaczyna się powtarzać. Przystępujemy z karteczką w ręku do identyfikacji uszkodzenia, wykonujemy odpowiednią naprawę ASD i możemy przystąpić do kasowania

6. Kasowanie wykonuje się analogicznie jak odczytywanie, z tym że kabelki zwieramy na 10-11 sek. Przy sprawnym układzie kontrolka powinna zgasnąć po rozłączeniu kabelków. KASOWANIE MUSI BYĆ POPRZEDZONE ODCZYTANIEM BŁEDÓW! Czyli do kasowania nie można przystąpić z marszu, trzeba najpierw odczytać, potem skasować.

KODY BŁĘDÓW:
1. Brak uszkodzeń, układ sprawny
2. Uszkodzenie sterownika ASD
3. Wyłącznik świateł STOP pod pedałem hamulca
4. Lewy przedni czujnik ABS
5. Prawy przedni czujnik ABS
6. Tylny czujnik ABS
7. Brak wszystkich trzech sygnałów
8. Wyłącznik STOP lub zawór elektromagnetyczny ASD wtylnym moście
chyba każdy da rade ;-)))
Obrazek
pozdrawiam

_________________
ex W124 300TE '89

ex W126 280SE '85

ex W123 200D '83

http://pics-by-skorp.fotopic.net/


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 19, 2007 5:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
chyba jednak musze rozbebeszyc deske bo zarówka jednak chyba jest spalona. podczas odczytywania bledów nic sie nie zaswiecilo.sprawdze zarwke i spróbuje odczytac jeszcze raz.

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 19, 2007 10:21 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Kontrolka z napisem "ASD" musi sie swiecic po wlaczeniu zalponu tak jak kontrolka m.in. ladowania oraz duzy trojkat na gorze. Jezeli sie nie swieci to znaczy, ze jest spalona lub wyjeta (obstawiam to drugie). W takim wypadku odczytywanie bedow nie ma oczywiscie sensu. Ale nie musisz zaraz rozbebeszac dalej deski - kontrolka, o ktora sie rozchodzi jest pierwsza lub druga z brzegu po prawej stronie i wystarczy jak odchylisz zestaw wskaznikow, nie musisz nawet odkrecac linki predkosciomierza. Zegary albo wysuniesz specjalnymi wyjmakami albo wypychajac od tylu po zdjeciu dolnej oslony deski.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 20, 2007 8:19 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 16, 2007 9:33 am
Posty: 131
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Witam
Kiedyś też miałem pewien problem, nameczylem sie i wydałem kupe $ a ASD ani rusz. Fachmani resetowali mi błędy wg instrukcji skorp_2004
Jednak 50 metrów jazdy wystarczyło żeby się znów zapalała kontrolka.
Warto jest czasami zajrzeć do czujnika ASD, znajduje się on przy pedale hamulca nożnego i jest zintegrowany ze światłem stop(nowy w serwisie okolo 80pln), kolejnym elementem do którego warto zajrzeć to wspomniany wcześniej sterownik za akumulatorem - czarna kostka większa od paczki papierosów. Proponuje ją podmienić od kogoś kto ma sprawne ASD.
W moim wypadku uszkodzone coś było w elektryce.
Pozdrawiam

_________________
DB w124 E 220 C - using
DB w210 E 220 CDI - using
DB w210 E 290 TD - sold
DB w124 E 200 C -sold
DB w124 250 TD - sold


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 20, 2007 9:10 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
grzesiekwie pisze:

Warto jest czasami zajrzeć do czujnika ASD, znajduje się on przy pedale hamulca nożnego i jest zintegrowany ze światłem stop(nowy w serwisie okolo 80pln


BYŁO już powyżej (i to prostszymi słowami)

kielbik pisze:
Najczestsza przyczyna, tak jak pisal skorp_2004, faktycznie jest wlacznik swiatel hamowania.




Zacząłem się już ciężko zastanawiać, co to za "czujnik ASD" jest przy pedale - a to zwykły wyłącznik stop, tyle że o podwójnych stykach [zlosnik]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl