MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 26, 2025 9:29 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw lis 15, 2007 11:23 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
A ja znalazlem 3 rodzaje dzialania tego mechanizmu ;)

1.Zuschaltung des Vorderrad-Antriebs, Kraftverteilung vorne 35%, hinten 65%

2.Zuschaltung der Zentraldifferentialsperre zwischen Vorder- und Hinterachse (langsgesperrter Vierrad-Antrieb)

3.Zuschaltung der Differentialsperre an der Hinterachse (Quersperrung)

Ale jest tez napisane, ze mechanizm zalacza i odlacza sie automatycznie, nic o stalym napedzie nie nabazgrali ;)

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 15, 2007 6:17 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Rozbieralem ten mechanizm i sa tam dwa sprzegla jesli mialby tylko zalaczac i wylaczac wystarczylo by jedno i nie byloby potrzeby stosowac przekladni planetarnej.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 15, 2007 8:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
Wg mni jest tak:
a. pierwszy tryb pracy - rozdzielacz nie przekazuje mocy ( czy jak to sobie nazwiemy ) na przód (podział 0/100) gdy
- wciśniemy hamulec - następuje automatyczne odłączenie napędu na przód
- jest awaria czy to ze strony elektroniki lub układu zasilania olejem sterującym
b. układ jest sprawny - rozdzielacz dzieli moc 35% przód, 65 tył - dlatego nie da sie "driftu" 4-matem zrobić [zlosnik]
c. sterownik wykrywa różnice w prędkości obrotowej przód / tył załącza blokadę między mostowa w rozdzielaczu - podział: 50% przód 50% tył
dodatkowo jeśli prędkość jest mniejsza chyba od 40 km/h, to załącza sie tez blokada tylnego mostu

Pozdr

_________________
S124 300TE 4-MATIC
S124 E280T
Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 18, 2007 3:38 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 03, 2007 6:48 pm
Posty: 43
Lokalizacja: Polkowice
no dobra jak juz tyle wiemy o tej przystawce to teraz prosze mi powiedziec co oznacza 11 mrugniec kontrolki '4matic' bo tyle razy mi mruga jak robie test, a robie go dlatego bo co jakis czas kontrolka '4matic' zapala mi sie na stale co oznacza ze cos jest nie tak,a jak juz sie zapali na stale to wlasnie wtedy zalaczam 2 razy test i sie naprawia, wiec prosze o rozkodowanie tych 11 mrugniec, co to jest?

_________________
MB115-300D-1976
MB123-300D-1981
MB124-200D-1986
MB124-300D-1987
MB124-300TD4Matic-1992


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 18, 2007 3:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
F!sh pisze:
teraz prosze mi powiedziec co oznacza 11 mrugniec kontrolki '4matic'

Wykaz błędów

1- wszystko OK.
2- popsuty sterownik
3- wyłącznik STOP
4- czujnik obrotów: koło LP
5- czujnik obrotów: koło PP
6- czujnik obrotów tylnej osi
7- czujnik LP, PP, tył, lub sterownik ABS
8- przekaźnik przepięciowy, zawór napędu przedniego, zawór centralnej blokady międzymostowej
9- przekaźnik przepięciowy, zawór centralnej blokady międzymostowej, zawór blokady tylnego mostu, wyłącznik STOP
10- przekaźnik przepięciowy, zawór blokady tylnego mostu, wyłącznik STOP
11- przekaźnik przepięciowy, czujnik położenia koła kierownicy

a przełącznik a w starszych wersjach dźwignia test nie jest od likwidacji błędów

podniesienie w/w dźwigni(przełączenie) powoduje spłynięcie oleju sterującego z akumulatora ciśnienia ( podobna "buca" jak dla NIVO) do zbiorniczka na lewym nadkolu i spadek ciśnienia z roboczego do min wymuszonego obiegiem z pompy zasilającej. Obniżone w ten sposób ciśnienie w układzie powinno być wykryte przez czujnik ciśnienia na wyspie zaworowej 4-mat i zasygnalizowane przez kontrolkę układu w liczniku, jednocześnie zostaje wyłączny napęd 4*4 i odłączona przednia oś.

Możliwe zastosowania dźwigni test:
- naprawy wymagające odkręcenia przewodów od hydrauliki 4-matic (demontaż skrzyni z rozdzielaczem, demontaż tylnego mostu - jest z ASD, itp.)
- sprawdzenie sprawności układu hamulcowego na rolkach
- holowanie
- odpowietrzanie hydraulicznego układu sterującego 4-mat

tak sobie myślę ze pewnie masz zmieniona kierownice
i slizg pod spodem jest bez dodatkowego gadżetu dla czujnika położenia kierownicy ;)
czy na zakrętach zapala Ci się trójkąt na liczniku ??

_________________
S124 300TE 4-MATIC

S124 E280T

Ex: W124 300E 4-MATIC


Ostatnio zmieniony pn lis 19, 2007 7:00 am przez Jurand, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 18, 2007 9:35 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 03, 2007 6:48 pm
Posty: 43
Lokalizacja: Polkowice
tak mam zmieniona kierownice:)
tak zapala sie na zakretach:)

czyli bede mial to caly czas?

_________________
MB115-300D-1976

MB123-300D-1981

MB124-200D-1986

MB124-300D-1987

MB124-300TD4Matic-1992


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 18, 2007 10:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 27, 2004 10:04 am
Posty: 110
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
F!sh pisze:
...
tak zapala sie na zakretach:)
...


hehe, też tal miałem, JURAND pomógł [zlosnik]

_________________
S124 300TE 4MATIC `90


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 19, 2007 7:09 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
F!sh pisze:
czyli bede mial to caly czas?

NIE
albo masz stara kiere z ślizgiem od 4-MATIC i założysz
lub kupisz slizg i wyminisz
będziesz tak jeździł aż coś padnie z mechaniki

ps
mam kiere do/od 4-MATIC [zlosnikz]

_________________
S124 300TE 4-MATIC

S124 E280T

Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 19, 2007 2:26 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 03, 2007 6:48 pm
Posty: 43
Lokalizacja: Polkowice
Kurcze:( Bo ja mam założoną drewnianą obszytą skórą!

Ile byś chciał za tą kierownice?

_________________
MB115-300D-1976

MB123-300D-1981

MB124-200D-1986

MB124-300D-1987

MB124-300TD4Matic-1992


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl