MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 10:30 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lis 21, 2007 3:15 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr lis 21, 2007 3:10 pm
Posty: 5
Mam problem mam Mercedesa 190 silnik 1.8 benzyna. Założyłem gaz 3 lata temu i wszystko było bezproblemowo jest garażowany a tydzień temu zostawiłem samochód na dworze na noc i w nocy niestety pomroziło -5 stopni a w układzie chłodniczym mam wode i niestety zamarzła po wprowadzeniu do garażu odmarzło nic nie cieknie nigdzie uzupełniłem wode i myśle gitara. Postanowiłem odpalic odplił na bęzynie przełączył sie na gaz i po 30 sekundach zamarzł parownik próbowałem na drugi dzień to samo. I nie wiem co jest proszę o pomoc może to nic poważnego. Z góry dziękuje!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 21, 2007 3:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 15, 2006 10:06 am
Posty: 523
Lokalizacja: PRA
kolego jak Ci parownik zamarza to znaczy że w błyskawicznym tępie uwalnia się sprężony gaz. Usterka może nie być poważna, ale na pewno bardzo niebezpieczna! Pod wpływem zamarznięcia wody w układnie chłodzenia dosżło do rozszczelnienia w parowniku lub okolicach. Sam napisałeś, ze dolałeś wodu więc na bank masz układ chłodzenia rozszczelniony. Jak wiadomo inst gazowe robione są mniej pewnie jak fabryczna inst chłodzenia w aucie. Sprawdź połączenia węży do gazu i do wody. A najlepiej jedź do gazola z tym parownikiem lub lepiej niech gazol do Ciebie się pofatyguje

_________________
ex MB W201 200D '85 automat w stanie agonalnym. Panie, świeć nad jego gwiazdą...
ex MB W124 250D '85 manual w stanie dobrym plus plus (astral silver metalic)


W210 E220D 97 budyń do sprzedania

Oo==oO


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 21, 2007 3:59 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr lis 21, 2007 3:10 pm
Posty: 5
A czy jak kupił bym zestaw naprawczy do parownika i powymienial to i tamto na nowe tu mam link mozesz sprawdzic czy jest to dobry sposób http://arbiter.pl/galeria/lovato-regeneracja luknij i obadaj i dziękuje


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 21, 2007 5:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 07, 2006 12:49 pm
Posty: 447
Lokalizacja: Dębica
witam

Jesli miales wode w układnie chlodzenia to jest bardzo duze prawdopodobienstwo ze rozwalilo Ci membrany w parowniku.Parownik dziala na takiej zasadzie ze jest podzielony na pol membrana gumowa badz jakies inne sztuczne tworzywo w kazdym badz razie elastyczne. Woda przeplywajaca po jednej stronie ma za zadanie ogrzanie gazu trafiajacego do silnika jesli ta mambrana Ci pekla efekt bedzie wlasnie taki ze bedzie przymrazalo parownik.Sprobuj zrobic tak: Odpal auto na benzynie zaczekaj az silnik osiagnie normalna temperature pracy i dopiero wtedy przełacz na gaz jesli zamrozi Ci parownik to stawiam ze membrany do wymiany.Jesli nie to znaczy ze poprostu zawczesnie przelaczasz auto na gaz kiedy silnik nie jest jeszcze wystarczajaco nagrzany i to normalne ze bedzie go zamrazalo

Pozdrawiam

_________________
Mercedes W204 C220 CDI 170KM '08
Mercedes W202 C180 '97
EX-Mercedes S124 230TE + LPG '91
EX-Mercedes W220 S320 '99
Ex-Mercedes W201 "Coccon" 2.0E '92
EX-Mercedes w201 2.0D '87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 21, 2007 6:48 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr lis 21, 2007 3:10 pm
Posty: 5
Wielkie dzięki za podpowiedzi ale mi na benzynie nie "chodzi" jakis miesiąc temu coś mi przestał i też nie wiem dlaczego pewnie pompka paliwowa tak mysle ale nie jestem pewien wiec rozgrzanie nie wchodzi w gre jak sprawdzic w takim razie co jest?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 21, 2007 7:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 07, 2006 12:49 pm
Posty: 447
Lokalizacja: Dębica
mysle ze nie ma innej drogi. Musisz naprawic to zeby auto chodzilo na benzynie jezeli odpalisz auto na gazie przy takich temperaturach to zawsze zamrozi Ci parownik a i przy okazji po kilku takich probach mozesz go zarznac i wtedy bedziesz mial do wymiany jeszcze membrany

_________________
Mercedes W204 C220 CDI 170KM '08
Mercedes W202 C180 '97
EX-Mercedes S124 230TE + LPG '91
EX-Mercedes W220 S320 '99
Ex-Mercedes W201 "Coccon" 2.0E '92
EX-Mercedes w201 2.0D '87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 22, 2007 9:26 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Odpalanie na gazie, w dodatku przy niskich temperaturach to barbarzynstwo!! :o

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 22, 2007 9:33 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Woda w układzie chłodzenia też [szalone]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 22, 2007 12:47 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr lis 21, 2007 3:10 pm
Posty: 5
Mieliście pomóc a nie pisac czego nie robic to to ja wiem ze na gazie odplanie to błąd ale niestety na benzynie nie chodzi a co do wody to samochód jest garażowany i nie przeszkadza ale zmienie na płyn. I jak myślicie rozbierac ten parownik i patrzec czy mebrany całe? Mysle że nie jest to trudne i sobie poradze co wy na to?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 22, 2007 12:54 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Woda w lecie to tez niedorzecznosc!! Woda ma nizsza temperature wrzenia niz plyn i mniejsza pojemnisc cieplna.
Najpierw ustal i napraw zasilanie Pb a puzniej bierz sie za gaz.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 22, 2007 1:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Kolego sprawdz filtr od gazu , jezeli jest zatkany/przytkany to tez Ci bedzie przymarzal parownik/przewody . Jezeli na przewodach od gazu jest szron , to na 90% masz ten filterek przytkany.

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 22, 2007 3:16 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 03, 2003 9:01 am
Posty: 601
Lokalizacja: Rudna
siwy1331 pisze:
(...) a co do wody to samochód jest garażowany i nie przeszkadza (...)


oj przeszkadza, przeszkadza!!

Uszczelka głowicy jest zbrojona drucikami stalowymi - przy kontakcie z wodą zbrojenie koroduje i zywotnosc uszczelki jest sporo krótsza.


Pozdrawiam

_________________
POZDRAWIAM Z ZIEMI LUBUSKIEJ
"...ciągle gdzieś pracowal, ciągle musiał iść, aż się rozczarował i zaczął pić..." L.J.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 22, 2007 5:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt maja 15, 2007 7:14 pm
Posty: 140
Lokalizacja: Gdańsk
Sprawdź poziom tego, co masz w ukł. chłodzenia. Niski może powodować zamarzanie. Kiedy ciecz nie dochodzi do parownika, nie może ogrzewać rozprężającego się gazu (mróz).
Ze względu na ilość miejsca pod maską, parownik jest często najwyżej usytuowanym elementem dodanym do ukł. chłodzenia. Stąd problemy z dotłoczeniem tam ciepłej cieczy.
Do następnego odpalania zabierz z domu czajnik z wrzątkiem [zlosnik] . Polewając parownik ogrzejesz go. Rób to na pracującym motorze i wolnych obrotach (bez przegazowywania). Po jakimś czasie silnik osiągnie właściwą temp. Jeśli ci się uda, zapylaj od razu do jakiegoś mechaniora by usprawnić auto - samodzielne grzebanie na wiele się nie zda.

_________________
W 210 E 200 CDI '00 - budyniowe marzenie.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 23, 2007 6:00 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr lis 21, 2007 3:10 pm
Posty: 5
Wiecie co i naprawiłem wiecie co było prawdopodobnie zapowietrzony był układ chłodzenia zdjąłem przewód od chłodzenia z parownika spuściłem troche wody nastepnie dolewałem do układu wodę i uciskałem przewody i cały czas wody ubywało. I nastepnie odpaliłem i nie zamarza parowniczek przejechałem sie i gitara. <br>Dodano po 1 minutach.:<br> Karol Gda brawo dzieki za naprowadzenie jestes gośc!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 23, 2007 6:14 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Staraj się pamiętać o tej wodzie i nie dopuszczać do niskiego stanu w układzie, bo silniki parowe są na tym punkcie wrażliwe.
Pozdrawiam.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl