MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 7:15 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob gru 15, 2007 8:08 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
hej
czy czujnik temp. zew. jest skalowalny?
bo dziala niby dobrze-zmienia sie jak powinno, ale zawyza o 2-3'C
nie ma dostepu cieplego pow. z silnika <br>Dodano po 4 minutach.:<br> szukalem podobnych tematow,ale nie znalazlem nic o skalowaniu

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 15, 2007 8:20 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Jeśli ten czujnik był skalowany to jedynie w fabryce .
Czujniki w mercedesach mają to do siebie,że działają dobrze albo nie działają wcale ( 90 % przypadków ) .
Nie wyciągaj pochopnych wniosków,bo może jest wszystko okay .
Czujnik powinien być schowany za plastykiem pod przednią tablicą rejestracyjną .
Czasami jest tak ,że jak zostawisz auto na postoju na dłuży czas , to pokaże większą temperaturę ,bo silnik oddaje przecież temperaturę i cieplejsze powietrze wydobywa się spod auta .

Bądź cierpliwy i potestuj go jeszcze kilka dni .

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 15, 2007 8:27 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
to nie sa pochopne wnioski, bo zjawisko obserwuje od kilku tyg.
napisalem, ze czujnik nie ma cieplego powietrza od silnika
zamocowalem go na dole zderzaka po lewej str. jak najblizej ziemi
zjawisko jest w czasie jazdy i na postoju - ciagle.
myje dzis samochod, bo pokazuje 1'C , a woda na dachu zamarza.
termometr za oknem -3'C
jade autem i wiem, ze mroz, bo trawe scielo, a termometr, ze 0'C

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 15, 2007 9:53 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Wnioskuje więc,że masz czujnik zamocowany w złym miejscu.Powinien być tam,gdzie napisałem.
Zmień miejsce i zaobserwuj .Taka jest moja opinia

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 15, 2007 10:32 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
A gdzie oryginalnie powinien być zamontowany taki czujnik, bo u mnie chyba nie ma wogóle tego czujnika, jak wlączam zapłon to przez chwile pokazuje jakies 33stopnie, gdy zapale silnik to tylko działa jego podświetlenie, a sam termometr nic nie pokazuje

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 15, 2007 10:47 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
lysy2 pisze:
czy czujnik temp. zew. jest skalowalny?

Jest fabrycznie skalowany. Przyczyną błędu może być:
1. Zamocowanie w innym miejscu niz fabryka przykazała (zdaje sie Twój przypadek). :lol:
2. Wymieniony termistor w czujniku (lub zastąpiony takim z Allegro - ponoć identycznym) [zlosnik]
3. Brak dobrego styku na połączeniach termistor - wskaźnik, zanieczyszczony (pomalowany) czujnik.

Każdy czujnik można skalibrować dodając odpowiednio dobrany opornik. Dla zawyżania - równolegle a dla zaniżania - szeregowo. Opornik można umieścić przy samym wskaźniku - nie gra to żadnej roli.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 16, 2007 1:29 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
AndyS - a znasz wartosci tych opornikow pod katem skalowania (lub chociaz rzad)?
co do zamocowania, to moje powinno conajwyzej zanizac temp.
(poza tym byly tez mocowane w lewym nadkolu)
a jako ze w czasie jazdy sytuacja ta sama, a odpada ew. cieple pow. z silnika, to wykluczam mozliwosc blednego wskazania z tego powodu.

PS.
dzis na parkingu przenioslem czujnik pod tablice rej. - wskazanie przez 15 min sie nie zmienilo. bylo oczywiscie przeklamane.
wrocilem do mojego miejsca mocowania

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 16, 2007 8:29 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
lysy2 pisze:
AndyS - a znasz wartosci tych opornikow pod katem skalowania (lub chociaz rzad)?

To trzeba zrobić doświadczalnie. Obok czujnika (idealnie byłoby zespolić) odczytać wskazania termometru. Skorygować opornikiem do tych samych wskazań. Opornik kilkaset Omów dla szeregowego i kilkanaście KiloOmów dla równoległego. Najlepiej wstawić potencjometr, wyregulować na takie same wskazania a potem odczytać wartość i zastąpić opornikiem.
lysy2 pisze:
co do zamocowania, to moje powinno conajwyzej zanizac temp. (poza tym byly tez mocowane w lewym nadkolu)

No nie wiem - gdzieś tu na Forum Mercedesa widziałem zdjęcia zrobione kamerą na podczerwień - ciepło rozchodzi się inaczej niż to sobie wyobrażasz. :lol:
lysy2 pisze:
dzis na parkingu przenioslem czujnik pod tablice rej. - wskazanie przez 15 min sie nie zmienilo.

Trzeba przeprowadzić korektę czujnika albo go wymienić. Prawdopodobnie kalibracja wewnętrzna jest też we wskaźniku (czujniki zawsze mają rozrzut produkcyjny) ale tego nie robiłem więc nie mogę Tobie nic polecić. Jakbym obejrzał płytkę rozebranego wskaźnika pewnie bym znalazł. Ja mam 126 i nie wiem czy są konstrukcyjnie identyczne.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 17, 2007 2:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
AndyS pisze:
Prawdopodobnie kalibracja wewnętrzna jest też we wskaźniku (czujniki zawsze mają rozrzut produkcyjny) ale tego nie robiłem więc nie mogę Tobie nic polecić. Jakbym obejrzał płytkę rozebranego wskaźnika pewnie bym znalazł. Ja mam 126 i nie wiem czy są konstrukcyjnie identyczne.


Wlasnie ogladam termometr od 124 i niestety nie ma zadnego elementu regulacyjnego.

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 17, 2007 3:11 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
szeryf pisze:
Wlasnie ogladam termometr od 124 i niestety nie ma zadnego elementu regulacyjnego.

No cóż, jeżeli się nie mylisz oznacza to że firma dopuszcza pewną tolerancje wskazań i ewentualne błędy. Myślę że aby wskazania spełniły swoją ostrzegawczą rolę w okolicach zera stopni tolerancja powinna być ustawiona na zaniżanie a nie zawyżanie temperatury. Ale logika nie zawsze idzie w parze z rzeczywistością.... [zlosnik]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 17, 2007 3:34 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Ten termometr z racji zastosowanego elementu pomiarowego ma z zasady błąd z 5% +/- 3 stopnie. Na moje oko :-)
Dlatego, ja wybebeszyłem mój pokazujący w F i zrobiłem (właśnie kończę) termometr z czujnikiem cyfrowym dallasa DS18B20. Ładne czerwone LED ściemniane automatycznie.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 17, 2007 3:39 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Niekoniecznie musza miec taki rozrzut - wystarczy fabrycznie kalibrowac czujniki (drogo ale przy tak malej produkcji nie ma z tym problemu).

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 17, 2007 3:44 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
No tak, jeśli czujnik jest fabrycznie kalibrowany, szlifowany to OK, jednak termistory nie są zbyt liniowe co więcej, nieliniowość nie jest idealnie powtarzalna w zależnośći od partii. W przypadku samochodów najważniejsze jest wskazanie w okolicach 0 i dla takiego trzeba by było go wykalibrować i spełni swoje zadanie w 100%

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 17, 2007 3:46 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Mozemy tylko gdybac :-D

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl