MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 17, 2025 8:22 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lut 14, 2008 5:33 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Dzisiaj byłem w pewnym dośc znanym warsztacie w Słupsku, aby spytac się o koszty remontu swojej 240-tki. Na wstępie szef stwierdził oczywiście, że silnika od beczki nie remontowali już pare lat, a co do robocizny to wyciągniecie, rozebranie i poskładanie tego to ok. 1000zł. Na pytanie o jakośc polskich pierscieni, panewek itd. stwierdził, że są bdb. Co do cen odesłał mnie do szlifierni. Tam sympatyczny pan potwierdził bdb. jakośc polskich wyrobów, a ceny są następujące:
- zrobienie głowicy ok. 200zł
- polskie pierścienie ok. 200zł
- panewki (hiszpańskie)+szlif wału (nie wiem czy byłby potrzebny) - 500zł
- polski tłok 150zł
- zestaw uszczelek ok. 300zł
- ewentualne tulejowanie - 1000zł
- zapomniałem spytac o łańcuch rozrządu.
Czyli w sumie remont to ok. od 2200 do ponad 3000zł. I stąd moje pytanie: jak to jest z jakością tych części, bo mechanicy twierdzą, że są ok., a na forum psy na nich wieszają.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 14, 2008 6:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:48 am
Posty: 667
Lokalizacja: Trójmiasto
Na pewno nie wytrzymają tyle co oryginały. Poza tym liczy się jakośc "parku maszyn", a nie miejsce produkcji.

_________________
W123 200 '82


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 14, 2008 10:28 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Tulejowanie 1000 PLN? Nieźle. W sumie za szlif i nadwymiarowe tłoki wyjdzie podobnie.
Co to znaczy głowica 200 PLN?
Bo za samą wymianę zaworków zapłacisz o wiele więcej, chyba,
że planujesz kupić zawory po 10 PLN...

Robocizna za tysiąc, to tak akurat, tyle dałem 4 lata temu.

Za to zdecydowanie odradzał mi mechanik polskie tłoki,
dziś bym się zastanowił, bo 350 za tłok, to jednak nie 150.
Ostatecznie zdecydowałem się na tłoki Mahle, dziś takiej decyzji
tak szybko bym nie podjął.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 15, 2008 3:54 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Akurat zaworów nie miałem na myśli. Co do głowicy to planowanie spr. szczelnosci, wymiana uszczelniaczy zaworowych i nie wiem co tam jeszcze.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl