MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 3:59 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn cze 02, 2008 8:36 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lis 10, 2007 9:45 pm
Posty: 38
prosze niech mi ktos napisze jaki olej nalac do tylnego mostu w mercedesie w124 z 94r motor 3,0d 136km 24zawory,kontrola trakcji i zawieszenie nivo.prosze o pomoc- jaki olej i ile go potrzebuje i gdzie oczywiscie go najlepiej kupic.dziekuje


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 02, 2008 9:12 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 22, 2006 12:57 am
Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa / Kraków
Witam,

sprawdź to: syntetyczny olej przekładniowy 75W90 GL-4/GL-5
1L np.MOBIL to koszt ok 50zł.

Pozdrawiam

_________________
W124 500E '92 929 Nautical Blue


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 02, 2008 12:21 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
gienkas pisze:
Witam,

sprawdź to: syntetyczny olej przekładniowy 75W90 GL-4/GL-5
1L np.MOBIL to koszt ok 50zł.

Pozdrawiam

Hmmmm
Generalnie stosuje się olej 85W90 norma MB 235.7 wg. API GL -5.
Olej do mostów z ASD ,musi spełniać normę MB 235,7 ,numer oryginału 0019891703
w ASO przy zamawianiu to 001 989 1703. Cena około 87PLN/L.
Od kilku lat stosuję olej Mobilube LS 85W90 API GL-5. Olej nadaje się również do mostów o podwyższonym współczynniku tarcia. Skrót LS oznacza właśnie takie mosty (Limited Slip). Most z ASD nie jest mostem o podwyższonym współczynniku tarcia - kod 256 tylko mostem z blokadą całkowitą sterowaną hydraulicznie - kod 211


To cytaty znalezione na Forum - hasła: olej most ASD
Nie mam mostu z ASD więc nie będę się jednoznacznie wypowiadał. [zlosnik]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 02, 2008 5:17 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lis 10, 2007 9:45 pm
Posty: 38
a gdzie jest wlew w takim moscie i spust?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 02, 2008 6:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 pm
Posty: 428
Lokalizacja: Lidzbark warminski
mercedes230ce82r pisze:
a gdzie jest wlew w takim moscie i spust?
jak wleziesz pod samochód to napewno znajdziesz :) są dwie śruby na duzy imbus ta od dołu do spuszczania na boku do nalewania :)

_________________
zycie jest piekne
124 300D 1991


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 02, 2008 9:54 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 28, 2005 6:34 pm
Posty: 1631
Lokalizacja: Praga ma się rozumieć Północ
przy wymianie oleju proponuję zachować następująca kolejność:
najpierw odkręcamy korek wlewu i jak już jest odkręcony dopiero odkręcamy korek wylewowy i spuszczamy olej.
Jak zrobimy to w odwrotnej kolejności to może wyjść tak, że spuścimy olej, a później nowego nie będziemy mogli dolać bo nie odkręcimy wlewu.

_________________
Pozdrawiam Irek
W123 300D, automat, biały, a jego imię "Helmut" ex.
VW T4 Multivan - ale na kołach MB :)
http://www.beczkolandia.pl
http://www.kali-tramp.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 02, 2008 10:54 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
AndyS pisze:
Most z ASD nie jest mostem o podwyższonym współczynniku tarcia - kod 256 tylko mostem z blokadą całkowitą sterowaną hydraulicznie - kod 211


Most z ASD jest mostem o podwyższonym współczynniku taracia!. Mosty bez ASD o podwyższonym współczynniku tarcia - stosowane np w 16V mają bebechy identyczne z mostem z ASD tylko nie posiadają siłowników (blokujących całkowicie) oraz mają krótsze flansze.
To, że mosty z ASD nie mają już cech podwyższonego tarcia wynika tylko z tego, że mają już kiepskie zużyte tarczki cierne. Regeneracja mechanizmu ASD w moście aby pracował jak powinien to ok 1000zł (części).


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 02, 2008 11:05 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
AndyS pisze:
Most z ASD nie jest mostem o podwyższonym współczynniku tarcia - kod 256 tylko mostem z blokadą całkowitą sterowaną hydraulicznie - kod 211

ukaniu pisze:
Most z ASD jest mostem o podwyższonym współczynniku taracia!.

AndyS pisze:
Nie mam mostu z ASD więc nie będę się jednoznacznie wypowiadał. [zlosnik]

Ja tylko cytowałem wypowiedzi z Forum :lol:
Może ktoś kompetentny wobec sprzecznych danych dokładnie by to wyjaśnił. 8)

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 02, 2008 11:18 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
AndyS pisze:
Może ktoś kompetentny wobec sprzecznych danych dokładnie by to wyjaśnił.


No to przeciez sie juz wypowiedzial ;)

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 03, 2008 4:17 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
beet pisze:
No to przeciez sie juz wypowiedzial ;)

Ha!! Nie chcę być "upierdliwy" ale nadal są 2 wersje - most jest lub nie jest o podwyższonym współczynniku tarcia. Ta wersja z numerami kodu którą TU opisał Mirmur bardziej do mnie przemawia. A jaka jest prawda?

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 03, 2008 5:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
kali pisze:
przy wymianie oleju proponuję zachować następująca kolejność:
najpierw odkręcamy korek wlewu i jak już jest odkręcony dopiero odkręcamy korek wylewowy i spuszczamy olej.
Jak zrobimy to w odwrotnej kolejności to może wyjść tak, że spuścimy olej, a później nowego nie będziemy mogli dolać bo nie odkręcimy wlewu.


Proponuję tylko uzupełnić olej, a nie go wymieniać, bo często problemy z mostem zaczynają się w momencie wymiany oleju. Często stosowaną praktyką np. przy naprawach mostu, jest spuszczenie starego oleju, a później zalanie go z powrotem i uzupełnienie stanu. Z czegoś to wynika...

Kiedyś wymieniłem olej w moście w W123 (zwykły most) i już więcej tego błędu nie popełnię... Zaczął wyć...

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 03, 2008 6:25 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Nie ma 2 wersji :-) jest jedna. Dla tych co nie chcą być dociwkliwi wystarczy wiedzieć, że na obu typach mostów jest dokręcona blaszka - informująca o konieczności zastosowania specjalnego oleju.
Rozkręcałem oba mosty i wiem co mówię. To, że Mercedes inaczej oznaczał opcje mostu z blokadą i mostu z podwyższonym współczynnikeim tarcia to nie dziwne. ASD ma przeca sterowanie i elektronikę. Oba mechanizmy w obudowie dyferencjału są konstrukcyjnie i regulacyjnie podobne.
Olej trzeba wymieniać. Jak kto nie wierzy niech sobie zerknie do wnętrza mostu z ASD.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 03, 2008 6:31 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
W książkach o naprawach tych samochodów jest o wymianie oleju po bodajże pierwszych 10000 km (dokładnie nie pamiętam), a później jest tylko kontrola stanu i uzupełnianie...

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 03, 2008 6:40 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
To w tych nowszych zmodyfikowanych przez szalonych ekologów. Ja polecam te sprzed 89/90 :-).


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 03, 2008 6:54 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
To jest problem tak naprawdę, czy wymieniać, czy nie. :-?

Bo jeśli olej nigdy nie był wymieniany, to most może zacząć wyć...
Z drugiej strony w środku pływa syf po iluś tam kilometrach...

Ja też mam ASD i na razie nic nie ruszam, ale zasiałeś we mnie ziarno zwątpienia. ;) <br>Dodano po 3 minutach.:<br>
ukaniu pisze:
To w tych nowszych zmodyfikowanych przez szalonych ekologów. Ja polecam te sprzed 89/90 :-).


Ja to wyczytałem z książki "MB 190 - Budowa, eksploatacja i naprawa" (czy jakoś tak) WKiŁ, tłumaczenie francuskiej książki z 1993 roku...

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl