MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 4:43 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob cze 14, 2008 12:38 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 14, 2008 12:27 pm
Posty: 26
Lokalizacja: Koszalin
Na wstępie witam wszystkich mercedesowców! Mam kilka pytan odnosnie S klasy model 140.Posiadałem wcześniej 126 , obecnie jeżdżę 124 300D i czas na powrót do S.Interesuje mnie tylko i wyłącznie jednostka diesla.
Jakie wersje silnikowe były montowane?Typowe bolączki tego modelu?Jak z korozją?Czy zaiweszenie jest tak samo "odporne" na nasze drogi jak w 124? I ogólnie proszę naświetlić rzeczy na które należy zwracać uwagę.Modele do 1995 roku (ograniczenie finansowe na coś młodszego ;) )

pozdr


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 14, 2008 12:45 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Jak do 1995 roku to tylko rozwiercone 124kowe 300 turbo na 350 turbo. Silnik niestety delikatny (głowica) i nieodporny na przegrzanie. Najlepszy diesel to ten 300turbo ale już po 1995 roku niestety 177KM. MercBeginner ma 350DT więc niech się wypowie jak to jeździ. M4E miał wcześniej to auto i mówi, że zamula :)

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 14, 2008 1:09 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 14, 2008 12:27 pm
Posty: 26
Lokalizacja: Koszalin
Cytuj:
Najlepszy diesel to ten 300turbo ale już po 1995

A coś więcej o tym silniku?Czy jest to konstrukcja podobna do 300D z modelu 124? (chodzi mi o to , czy nie jest "napakowany" elektroniką i " odporny "na "alternatywne "paliwo ;) ) Myślałem o tym 3,5 TD , ale tylko utwierdziłeś mnie w tym , że nie warto...


pozdr

_________________
126 SE 2.8 było....
124 300D było...
W210 300 TD..diesel power :) jest


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 14, 2008 1:19 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
To jest ostatni turbo na "normalnych" wtryskach, więc lejesz co chcesz a i 200 KM z niego wyciągniesz bez uszczerbku na silniku. Silnik montowany w okularach. Jak Diesel to tylko taki, ale kosztuje :(

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 14, 2008 1:38 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 14, 2008 12:27 pm
Posty: 26
Lokalizacja: Koszalin
Cytuj:
MercBeginner ma 350DT więc niech się wypowie jak to jeździ

Wiec moze kolega MercBeginner sie wypowie, czy aż tak źle z tym 3,5 td? Zaznaczę ,że nie oczekuje nie wiadomo jakich osiągów , raczej stawiam na wygodną jazdę.A czym jest spowodowane owe "przegrzewanie się" ?Czy można to jakoś wyeliminować? Brak odpowiedniej kwoty daje mi możliwość zakupu tylko do1995r.Chyba , że zostanę przy 124, ale "choruje " już od dłuższego czasu na 140 i mam chęć polepszenia sobie komfortu podróżowania :lol:

pozdr

_________________
126 SE 2.8 było....

124 300D było...

W210 300 TD..diesel power :) jest


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 14, 2008 1:54 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
bary123ce pisze:
To jest ostatni turbo na "normalnych" wtryskach, więc lejesz co chcesz a i 200 KM z niego wyciągniesz bez uszczerbku na silniku. Silnik montowany w okularach. Jak Diesel to tylko taki, ale kosztuje :(


200KM ? Jakiś tuning lekki czy co ? :) Bo normalnie ma chyba 177KM


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 14, 2008 2:29 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Zmienia się chip i masz 225 KM

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 14, 2008 2:43 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
Zapytaj Stawrosa lub Idzika-oni pomykają takim eSkowozem

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 14, 2008 10:00 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Hello,

Ja jestem spokojnym rajdowcem i dla mnie te 150koni to... - za mało
Sprawdzę jak działa tunning turbo to może się uda zrobić z niego coś żwawszego,
ale boję się o temperaturę silnika.

Poza tym silnik zbiera negatywne opinie... moje są takie:
- 150HP - za mało
- 4biegi - za mało
- średnie spalanie 12/13L na 100km (jazda normalna z klimą - bez ścigania się)
W podpisie mam średnią 10.5 ale to było jeszcze bez klimy i jeździłem
jak emeryt :) Rekord 10.2L ON/100km
- łatwo przegrzać (można rozwalić głowicę) - w korkach ponad 90stopni (przy 25stopniach na zewnątrz). Utrzymując układ chłodzenia w należytym stanie
nie powinno być to problemem na codzień - jednak silnik taką tendencję ma
- brak możliwości chip'owania [zlosnik]
- totalny brak elastyczności na 4biegu (włącza się już przy 60km/h)

Co do zawieszenia to się nie wypowiem - mam samochód od 2miesięcy
Jeśli chodzi o zbieranie się - powinno się jeździć na blokadzie do 3 biegu - wtedy było by w miarę...

A i tak go lubię hehe...

Polecam poszukać nowszego 300Turbo... Nie wiem ile kasy jest na zakup,
ja kupiłem 350TD bo nie chciałem wydawać grubej kasy na wóz.

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Ostatnio zmieniony ndz cze 15, 2008 6:23 pm przez MercBeginner, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 15, 2008 12:00 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 14, 2008 12:27 pm
Posty: 26
Lokalizacja: Koszalin
dzieki za rozjasnienie sytuacji ;)
Cytuj:
ja kupiłem 350TD bo nie chciałem wydawać grubej kasy na wóz.
To samo dotyczy mnie.Jezeli doprowadzisz swoją gwiazdę do perfekcji (lub prawie) to może mi odsprzedaż? [zlosnik] żartowałem..
ale tak na poważnie ,to chyba jednak pośmigam przynajmniej jeszcze ten jeden rok swoim 124 i trochę dozbieram kasy na 300.Dzięki za pomoc ;)

pozdr

_________________
126 SE 2.8 było....

124 300D było...

W210 300 TD..diesel power :) jest


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl