MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 5:33 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt lip 15, 2008 7:44 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Mor pisze:
Dekiel rozrządu montujesz na pastę do uszczelnień w silnikach. Mogę polecić Dirco z Elringa.


Hmm, ja nie stosuję żadnych dodatkowych past, dokręcam pokrywy w M116/117 nawet powiedziałbym lekko i nic nie leci, zbyt mocne dokręcenie śrub powoduje wyprężenie/odkształcenie pokryw i wtedy właśnie leci olej, do zerwania gwintu jest baaaaardzo daleko.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 15, 2008 10:09 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
georem pisze:
Mor pisze:
Dekiel rozrządu montujesz na pastę do uszczelnień w silnikach. Mogę polecić Dirco z Elringa.


Hmm, ja nie stosuję żadnych dodatkowych past, dokręcam pokrywy w M116/117 nawet powiedziałbym lekko i nic nie leci


Ale oni piszą nie o pokrywach na głowicach, tylko o deklu z przodu silnika.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 15, 2008 3:06 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
zegarek pisze:
Ale oni piszą nie o pokrywach na głowicach, tylko o deklu z przodu silnika.

Tak, dokładnie. Chodziło mi nie o pokrywy głowicy, ale o przedni dekiel na bloku silnika. Jego trzeba złożyć na pastę i wbrew solidnemu wyglądowi dokręcać delikatnie i z wyczuciem. Widziałem już pęknięty dekiel - w miejscu, gdzie jest przetłoczenie na popmę nivo.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 15, 2008 8:58 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
Dekiel był uszcelniony jakimś czerwonym środkiem. Odkręciłem go już ale nie chce zejść więcej niż około 1 cm od bloku. Co go jeszcze może trzymać od środka? Buja się na boki ale nie chce zejść. Czy może trzeba zdjąć miskę i coś tam jeszcze odkręcić?

_________________
ex MB W126 420SEL 89'
FORD Fusion 1.4 TDCI 04'
PEUGEOT Bipper 1.4 HDI 08'


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 16, 2008 8:04 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
CZUWOJ pisze:
Dekiel był uszcelniony jakimś czerwonym środkiem. Odkręciłem go już ale nie chce zejść więcej niż około 1 cm od bloku. Co go jeszcze może trzymać od środka? Buja się na boki ale nie chce zejść. Czy może trzeba zdjąć miskę i coś tam jeszcze odkręcić?


Nawet nie mów, że nie odkręciłeś najpierw tej małej miski olejowej - blaszany "pampers" jak to nazywam. Potem trzeba odkręcić pompę oleju, odpowiednio podłożyć lub zdjąć łańcuch od pompy oleju i podnieść do góry ślizg tego łańcucha.
W Twojej obecnej sytuacji zakupiłbym a ASO (tania część) nowy ślizg łańcucha pompy, bo jeśli go poszarpałeś, a to stary przegrzany plastik, to może Ci potem strzelić w każdej chwili. Wymienia się prosto, ściągasz pierścionek ze śrubki i zdejmujesz tą płozę.
I to właśnie pewnie Ci trzyma dekiel. Pompę potem też dajesz na pastę.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 17, 2008 7:56 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
Nie szarpałem a raczej delikatnie pociągałem :) Ślizg małego łańcucha wymienię. Dzięki za bardzo cenne porady, za jakiś czas pewnie znów poproszę o pomoc jak to będę składał wszystko. Oczywiście robiłem zdjęcia i wszystkie części i śrubki są w opisanych przegródkach :) <br>Dodano po 1 minutach.:<br> Jeszcze jeden kłopot - nie mogę zdjąć łańcucha od pompy oleju. Jak przytrzymam ślizg, luz na łańcuchu jest za mały żeby go zsunąć z koła. A może trzeba odkręcić to koło na pompie?

_________________
ex MB W126 420SEL 89'

FORD Fusion 1.4 TDCI 04'

PEUGEOT Bipper 1.4 HDI 08'


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 17, 2008 8:02 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
CZUWOJ pisze:
A może trzeba odkręcić to koło na pompie?

Najpierw odkręcasz pompę (3 śruby) i wtedy możesz ją lekko pociągnąć w dół + zwolnisz tą blaszkę napinającą łyżwę łańcucha. Wtedy odkręcasz koło. Możesz tą centralną śrubę koła popuścić jeszcze przed odkręceniem pompy! Jak odkręcisz koło, dasz już sobie spokojnie radę z łańcuchem. Najlepiej go wyjąć wypierniczając simmering wału z dekla z przodu. Łańcuch wychodzi tamtędy bez kłopotu.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 17, 2008 9:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
Nareszcie rozebrałem to wszystko i jestem na etapie weryfikacji części. Mam wątpliwości co do luzu na tych dwóch kołach zębatych rozrządu. pierwsza sprawa to jak określić czy jest jeszcze ok a druga czy są jakieś sposoby naprawy gniazd w bloku i w deklu. U mnie patrząc po śladach na powierzchniach roboczych wydaje się że najbardziej zużyte są łożyska śłizgowe w deklu i troche mniej w bloku a koła są w miarę ok.

_________________
ex MB W126 420SEL 89'

FORD Fusion 1.4 TDCI 04'

PEUGEOT Bipper 1.4 HDI 08'


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 22, 2008 10:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
Kupiłem nowy łańcuch rozrządu iwis. Czy jest istotne w którą stronę się będzie kręcił? Tzn czy są jakieś oznaczenia albo coś takiego na co należy zwrócić uwagę przy montażu? I odnośnie spinki: czy ma być włożona od przodu silnika a te zabezpieczenia sprężyste od tyłu czy odwrotnie? A wogóle w poprzednim łańcuchu, też iwis ale założony jako część zamienna MB w ASO zabezpieczenie sprężyste jest jednocześnie oogniwem łańcucha a w tym nowym na ogniwo łączące łańcuch zakłada się osobno pierścienie zabezpieczające na każdy z dwóch bolców spinki. Czy oni zmienili konstrukcję w między czasie czy też ja kupiłem jakąś podróbę? (na ogniwach jest napis iwis)

Tak wygląda zakuwany:
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... ze4_01.jpg

Tak wygląda ten, który miałem dotychczas:
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... ze5_01.jpg

A taki kupiłem:
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... ze6_01.jpg

Co o tym myślicie, nie rozleci się?

_________________
ex MB W126 420SEL 89'

FORD Fusion 1.4 TDCI 04'

PEUGEOT Bipper 1.4 HDI 08'


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 22, 2008 10:27 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
CZUWOJ pisze:
Kupiłem nowy łańcuch rozrządu iwis. Czy jest istotne w którą stronę się będzie kręcił? Tzn czy są jakieś oznaczenia albo coś takiego na co należy zwrócić uwagę przy montażu?

Nie

Cytuj:
I odnośnie spinki: czy ma być włożona od przodu silnika a te zabezpieczenia sprężyste od tyłu czy odwrotnie?


Nie ma różnicy, ja wsadzam zawleczki od przodu, bo łatwiejszy dostęp [zlosnik]

Też kupiłem iwis + spinke z dwiema zawleczkami

Cytuj:
Co o tym myślicie, nie rozleci się?


Jak się martwisz, to załóż spinkę ze starego [zlosnik]

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 22, 2008 10:55 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
Cytuj:
Nie ma różnicy, ja wsadzam zawleczki od przodu, bo łatwiejszy dostęp


I tak zrobię, znalazłem w między czasie takie zdjęcie:
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... apinka.jpg

Cytuj:
Jak się martwisz, to załóż spinkę ze starego

Dokładnie o tym samym pomyślałem :) Zobaczę później jak to wygląda, czy jest zamienne. Skoro w MB sprzedają iwis'a w wersji z pojedynczym ogniwem-jednocześnie zabezpieczeniem to może coś w tym jest.

_________________
ex MB W126 420SEL 89'

FORD Fusion 1.4 TDCI 04'

PEUGEOT Bipper 1.4 HDI 08'


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 22, 2008 11:28 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Komplet iwisa jest ze spinką z dwiema zawleczkami.
W Aso dostępny jest sam łańcuch i spinka osobno. Byćmoże ta osobna spinka jest z jedną zawleczką.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 23, 2008 7:25 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
zegarek pisze:
W Aso dostępny jest sam łańcuch i spinka osobno. Byćmoże ta osobna spinka jest z jedną zawleczką.


Jeśli bierzerz łańcuch, to jest w komplecie ze spinką. W ASO jest właśnie ta pojedyncza spinka, więc pokojnie można ją tam kupić.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 23, 2008 10:37 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Pamiętaj że jest istotny kierunek założenia spinki.

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 23, 2008 11:00 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
Tzn jak ma być założona, ma jakieś oznaczenia?

[/quote]

_________________
ex MB W126 420SEL 89'

FORD Fusion 1.4 TDCI 04'

PEUGEOT Bipper 1.4 HDI 08'


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl