MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 08, 2025 6:13 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 389 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 114 15 16 17 1826 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr wrz 24, 2008 9:09 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
a ja tak z doświadczenia ostatnich tygodni:
w 220E stosuję półsynt. Lotosa, no ale postanowiłem dać coś "lepszego". kupiłem 5l. castrol magnatec 10W40 (tez półsynt.) - rozlewany w DE (kupiony w DE)
efekt - po 2 k km przy odpalaniu popychacze zaworów klekoczą przez 5sek. na lotosie przez 2 zmiany (20k km cisza). poza klekotaniem innych efektow nie ma.
tak psioczycie na tego lotosa, a jak czytalem zestawienie wlasciwosci olejow (http://www.leszekknorps.republika.pl/oleje.html) to lotos byl w czolowce swojej klasy i teraz zaluje ze zmienilem na castrola.
co do zmiany na synt., to chyba to zrobie w 220E, ale w M110 jakos sie boje :)
Kilka uwag i ciekawostek z netu:
1. Małe wyjaśnienie dot. zużycia oleju przy braku wycieków :
"Im niższa temperatura zapłonu oleju tym większa jest jego tendencja do odparowywania przy wyższych temperaturach i spalania się na gorących ściankach cylindra i tłoka. Temperaturę zapłonu można uznać za wskaźnik jakości zastosowanej bazy oleju. Im wyższa temperatura zapłonu tym lepiej. Wartość 205 °C to minimum zabezpieczające przed wysokim zużyciem oleju. Mniejsza lotność olejów wykonanych na bazach syntetycznych powoduje także ich zmniejszone zużycie. "
2. Niektóre oleje dedykowane starszym silnikom NIE posiadają dodatków uszlachetniających (zabieg celowy, żeby nie wypłukiwać wielu uszczelnień :) )
3. Niektóre oleje (np. Vavoline MaxLife) stosowane do silników z dużym przebiegiem (pow. 100k km :) ) są NIE zalecane do oldtimerów.

PS.
mam pytanko - ten artykuł dot. oleju został sklecony z wpisów na forum w DE. kto zweryfikował prawdziwość tamtejszych stwierdzeń ?
bo opinie z netu są w wielu wypadkach przeczne :)

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 03, 2008 9:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 18, 2008 7:15 pm
Posty: 150
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie (Obecnie OSLO)
To i ja dołączę do tematu.

3 litry, diesel w123, 78 rok automat

Olej w silniku Mobil 1 0w40 SYNTETYK, nie żre oleju nawet na trasie (minimalna ilosc moze litr na 10 tys)

Silnika raczej NIE oszczędzam, pracuje tak jak fabryka go zrobiła - ma chodzić i już. Osobiście polecam SYNTETYK.

P.S. Na syntetyku od razu pokazały się plamy oleju w okolicach miski olejowej i pod deklem ze zaworów - uszczelka byla stara i sparciała i syntetyk wypłukał syf i fszystkie nagary po minerlanym. Po wymianie ZERO WYCIEKÓW. Ciśnienie normalne na ciepłym 2 i trochę na zimnym pełne 3. Nigdy nie spada poniżej 2.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 09, 2008 4:12 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 17, 2003 9:44 am
Posty: 145
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Też dołączę do tematu.

Kupione przeze mnie auto (220 CDI) zalewane było... mineralnym! :o
Wymieniłem na półsyntetyk. Bez problemów 10 kkm. Potem na syntetyk... bez problemów 15 kkm (jeżdżę na Valvoline).
Za kilka dni znów wymiana - i oczywiście na syntetyk.

Spalanie oleju wciąż w normie (około 0,5-07l/10 kkm), wycieków nie ma.

Myślę, że nie ma czego się bać :)

_________________
Onegdaj: W-114 200D'71, W-115 240D'74, W-116 280SE'76, W-116 450 SEL'75, S-124 250 TD'88 (skradziony), S-210 2.2 CDI'98, S-124 300TDT'92 (rozbity). W-124 E300D'93, W-124 E300TD'94.
Aktualnie bez Gwiazdy... :-(


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 03, 2008 12:16 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 18, 2008 4:12 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Wrocław
Jak ktoś chciałby jeszcze przeczytać:
http://odsiebie.com/pokaz/874599---f10d.html


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 03, 2008 1:22 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 30, 2007 6:43 pm
Posty: 49
Lokalizacja: W-wa
Moja historia:
Ostatnie kilkadziesiąt kkm zrobiłem na mineralu (Lotos, Mobil 15W40). Artykuł przeczytałem i zdecydowałemn się na test.

Wczoraj przed zmianą zalałem 0,5 l Liqui Moly do płukania, 15 min. na wolnych obrotach i spust do michy. Żur spłynął niezły, zalałem Mobil 5W50 i ... po 400 km subiektywnie lepiej się zbiera i kultura pracy wzrosła ale doszedł nowy odgłoś pracy silnika w postaci stukania (panewki?).

Za wcześnie mówić o spalaniu oleju, wcześniej na 8kkm lałem 1.2 litry Mobil 15W40, zobacze na dniach jak na syntetyku.

Akcje oceniam na zbędną.
...

Po tygodniu od przejścia na syntetyk nie zaobserwowałem żadnych wycieków, poziom oleju od zalania nie uległ zmianie (800 km).
W moim odczuciu, praca silnika uległa wyraźnej poprawie (cichszy i mocniejszy).

_________________
W201 2.0E Sportline


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 21, 2008 2:03 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 10, 2008 8:23 pm
Posty: 66
Numer GG: 2356714
Lokalizacja: Lublin
no dobra to postanowiłem kupić Orlen Clessic 15w/40 ze względu na cenę (51zł za 4l) i po porównaniu parametrów tego oleju z innymi, korzystałem ze stron
http://www.autokacik.pl/oleje/oleje.html
i parametry Orlenu:
http://www.orlenoil.pl/oferta/samochody ... 1,117.html
poprzednio (gdy go kupiłem) zalany był Mobil1 Super 15w/40 porównajcie sobie parametry z Orlenem. Wychodzi na to jakby Orlen nawet trochę przewyższał Mobila, przy najmniej na papierze, no bo lepsza lepkość, odporność na niższą temperaturę też na korzyść Orlenu, liczba zasadowa też wyższa.
Na razie po kilkuset km nie słychać różnicy. Pytanie tylko czy pozostanie tak samo delikatny na uszczelki, w końcu kosztuje połowę ceny Mobila.
A co jeśli nie ma różnicy? I co jeśli ten Orlen to całkiem przyzwoity olej? Oto jest pytanie

P.S. ten Classic ma rzekomo właściwości uszczelniające stad classic, że niby do starszych aut...
mój ma na liczniku 280tys. więc to raczej niedużo jeszcze

_________________
w123 200D '82 - signalrot


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 21, 2008 9:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 16, 2008 7:27 pm
Posty: 172
Lokalizacja: Kraków
witam - udało mi si eprzeczytac wszytkie posty - eh bylo to czasowo troche! - i zastanawam sie co wlać do mojego clk 230 compresor z 98 roku z przebiegiem 110tys km ? bmw jezdzilam na mineralu lotosa 15w40 - zrobilam na nim okolo 120 tys w ciagu 1.5 roku w tym czasie ubylo okolo 200ml oleju - i w takim stanie auto zostalo sprzedane-
moj chłop jezdzi na orlen Lubro 20w 60 lub 50 - polonezem 2.0 turbo z lpg - z tym ze on zima wogule nim nie jezdi - tłumaczy mi ze stosuje taki olej gdyz ma leprze wlasciwosci w wysokich temperaturach i jest gesty co "osłania" panewki - mowi ze jak jezdził na oleju ktory ma parametry np 10w40 to odrazu padały panewki - olej dodatkowo chlodzy chłodnica oleju pozatym do ukladu wchodzi 12l - i teraz si ezastanawiam co robic u mnie- niewymienilam jeszce oleju od kupna - nawet niewiem na czym jezdze - olej jest ładny i czysty ( ja zrobilam juz okolo15tys - a il ew czesniej to nieiwem) - bo si elac oleje o niskim wskazniku tym po "w" ale z drugiej strony teraz jest zima to i ten pierwszy powinien byc niski! moze jest jakis olej niewiem 0W60? acha jeszce mialam si espytac w imieniu mojego faceta czy znacie jakis olej ktory jest np 20W80? albo po"W" jeszcze wiecej?

_________________
polonez 2.0 turbo - "zabawka" Męża ( i jego miłość)
syrena 105- nasze wspolne dziecko
CLK208 2.3 kompressor
FSO Polonez caro plus 1.6


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 23, 2008 10:27 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Katrina pisze:
niewymienilam jeszce oleju od kupna - nawet niewiem na czym jezdze

Ale z Ciebie szalona kobita :lol: :lol:

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 25, 2008 7:54 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
Katrina - do Twojego auta to jak najbardziej 0W40 lub 5W50 jazda tym autem na mineralnym mija się z celem.masz nowy silnik i producent na 100% nie zaleca tam nic innego jak tylko full synt.
nie wiem jakim cudem do poldka wchodzi 12l oleju, bo tyle się tam nie zmieści licząc łacznie ze skrzynią biegów, mostem oraz układami wspomagania i hamulców [zlosnik] (chyba, że to nie 2,0 a 20,0 pojemności)
a z ciekawości - nie działa Ci korekta tekstu?

PS.
ja ostatnio w W124 przeszedłem na syntetyk 0W40 Mobil1 z 10W40 i w sumie nie widzę różnicy póki co- 5k km (pomijam fakt, że nie ma już stukania popychaczy na zimnym silniku powodowane przez Castrol magnatec - inne półsynt. nie powodowały)

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 25, 2008 6:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
Nie wiem na jaką zmiane się zdecydować, aby było to w miarę bezpieczne, mam W140,500SE,93rok , poprzedni właściciel lał lotos mineralny najtańszy olej , ciśnienie mam niskawe na rozgrzanym - troche więcej niż 1 przy obrotach około 700rmp, co myślicie o tym przypadku jaki olej zmienić by było bezpiecznie ?.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 25, 2008 6:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 16, 2008 7:27 pm
Posty: 172
Lokalizacja: Kraków
wchodzi 12l gdyz moj mąż zainstalował chlodnice oleju z subaru sti , oraz wykonał własnoręcznie żebrowana miske oleju.

pozatym - to polecacie konkretnie jakis syntetyk?

pozatym to ja si eboje tych syntetykow ... a co półsytetyk?

_________________
polonez 2.0 turbo - "zabawka" Męża ( i jego miłość)

syrena 105- nasze wspolne dziecko

CLK208 2.3 kompressor

FSO Polonez caro plus 1.6


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 29, 2008 5:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 21, 2002 1:10 pm
Posty: 146
Lokalizacja: Toruń
Witam

Ja też się odważyłem na zmianę.
Wlałem Lotosa Półsyntetyk 10W40.
Oczywiście z płukanką (STP)
Jak na razie wszystko w porządku.
Objawy pozytywne to lepsze odpalanie rano przy przymrozkach. :)
Negatywne na razie brak.

Zobaczymy jak przejadę wiecej.
Na liczniku niby 330 000 km - ale po zużyciu elementów typu alternator czy silnik dmuchawy myślę że jest tam 600-700 kkm (auto po taxi - jeździł staruszek - i tylko w niedzielę jak nie padało hehehehehe)

_________________
Pozdrowienia
Krzysztof z Torunia

był:Mercedes W124 200D ;-)
jest Dodge Grand Caravan


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 18, 2008 11:42 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
witam, musze przyznac ze temat ciekawy i nigdy wczesniej nie zaglebialem sie w oleje bo dla mnie olej to olej, do tej pory jezdzilem przewaznie na mineralnych, a glownym wskaznikiem wyboru byla cena.

niedawno sprzedalem Vectra A 2.0 16V do ktorej zalalem jakis tani lotos, dziwnie chodzila, po odpaleniu na zimnym kontrolka gasla po ok 3 sekundach i klekotaly na poczatku zawory, teraz juz chyba wiem dlaczego-lipny olej

mimo wszystko chyba stwierdzam ze niestety tez zaliczam sie do osob ktore maja blokade w glowie w postaci mitow i stereotypow w postaci "nie powinno sie wlewac suntetyka do silnikow z duzym/b.duzym przebiegiem, bo to rozczelni silnik, ale mam chcec poprawy i przy nastepnej wymianie chcialbym "zaeksperymentowac" z syntetykiem

samochod na ktorym mialbym rzeprowadzic operacje to MB 124 300D Turbo, na szafie 420 tys km, w rzeczywistosci moze troche wiecej, ale chyba nie wiecej nic 500 [zlosnik]
samochod mam od 3 miesiecy wiec chyba jeszcze calkiem go nie znam, ale do tej pory moge powiedziec ze silnik raczej ma w porzadku, odpala bez problemu, ladnie pracuje cisnienie oleju na wolnych obrotach i nagrzanym silniku ok 2. jak go odpalam gdy jest zimny (po nocy) troche klekocze ale po chwili jak sie troche nagrzeje coraz mniej, czasami jak jest nagrzany na wolnych obrotach wpada w dziwne miarowe drganie, az caly samochod tak drga, jest to ledwo wyczuwalne, ale jednak jest, ale nie zawsze,nie wiem czym to jest spowodowane-poduszki silnika?
po za tym w silniku chyba sa dwa niewielkie wycieki: spod pompy wtryskowej i chyba kolo czujnika poziomu oleju (w misce olejowej)
po za tym podobno ok 30 tys km temu mial "robiona" glowice.

jak wspomnialem wczesniej, boje sie rozszczelnienia silnika

jakies rady????

bardzo chcialbym sie pozbyc tej blokady [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

ale ewentualne koszty skutkow ubocznych zwiazanych z wlaniem syntetyka "troche" mnie zniechecaja [szalone] [szalone]

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 17, 2009 10:37 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 01, 2006 7:45 pm
Posty: 199
Lokalizacja: Ciechanów
... a może do zabytkowego auta , którym jeździmy tylko latem syntetyczny olej 15w40 byłby najlepszym rozwiązaniem ( dostępny w USA , na naszym kontynencie nie wiem ) ? http://dieselgiant.com/mercedesdieseloilchange.htm

_________________
w123 300d 1984r. BMW R35/2 1951r. NSU 601TS 1934r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 15, 2009 6:03 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lut 12, 2009 8:56 pm
Posty: 84
Lokalizacja: WLKP, południe
Witam,

niebawem wymiana oleju..
zastanawiam się, po waszych postach, by z syntetykiem spróbować, aczkolwiek póki co wydaje się to karkołomne..
moze ktoś puscić na maila artykuł, od którego się to wszystko zaczęło?

bartoszb83@gmail.com

Jest ktoś z podobnym motorem do mojego, kto przeskoczył z minerału na syntetyk? poproszę o doświadczenia...w pewnym moemncie ucichły relacje - czyżby jednak nie było tak różowo?

wycieków nie mam, ale muszę dolać raz na 2kkm z litr oleju. czy jest więc sens?

pozdrawiam

_________________
Kiedyś będę miał SEC'a 560 z napędem hybrydowym: będzie palił benzynę i gumę.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 389 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 114 15 16 17 1826 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl