MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 10, 2025 5:33 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn gru 22, 2008 8:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
Witam
cóż nie będę ukrywał, że znowu się zakochałem. Tym razem padło na W108. Poradzicie, który motor był najlepszy w tym modelu, na jakie newralgiczne punkty zwrócić uwagę przed zakupem. Autko chciałbym przyciągnąć z DE. Skrzynia o ile się uda automat, pojemność w zasadzie nie gra roli.
Liczę na pomoc :)

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 22, 2008 9:25 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Dobry wybór :)

Jeśli chodzi o silnik - bierz to co będzie w możliwie najlepszym stanie i oczywiście kompletne. Wiadomo, V8 będzie szybsze, ale czy przy takim samochodzie o szybkość chodzi? Jeżeli bym kupował 108 z Europy, to bym brał możliwie najstarszy egzemplarz R6 ze skrzynią automatyczną w kierownicy. Może być nawet najsłabszy 250S. Jeżeli z USA to 280SEL 4,5.

Newralgiczne punkty? Jak każdy MB w tym wieku. Dodatkowo centralny amortyzator - nie do kupienia za pieniądze mieszczące się w normie. Oczywiście takie rzeczy jak biżuteria czy elementy tapicerki nie są tak dostępne jak do /8, zatem te rzeczy muszą być kompletne. Drewno najpewniej będzie do renowacji - ważne aby było kompletne i nie zbutwiałe. Najczęściej próchniało i gniło drewniane podszybie - od nieszczelnej uszczelki. Nie dość, że trudno to wymienić, to jeszcze prawie niedostępne.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 22, 2008 9:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 25, 2006 11:10 am
Posty: 215
Lokalizacja: Łódź
Witam sprawdź progi, podłogę w bagażniku przy błotniku, doły drzwi, przednie błotniki, uszczelki nowe w ASO to też majątek. Szyby czy nie są rozklejone. Ja mam wersje w108 z 350 i jednak V8 to jest to [zlosnikz] Mam też dwie w109 ale to już inna bajka, chodzi zwłaszcza o ostatni zakup 8)

_________________
Trzech braci 2 kombi, już bez beczki ehhhh....
S124 E300D
S124 300E 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 23, 2008 5:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
Z tego co wyczytałem V8 to motory o oznaczenia m117 i m116, są to te same motory co w W126? Czy w jakiś znaczny sposób różnią się?

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 23, 2008 5:47 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt paź 07, 2008 9:07 pm
Posty: 3
Witam!
Ja również od niedawna jestem właścicielem w108 280SEL 2,8 6-cyl, pompa wtryskowa. Jest to wersja USA z Kaliforni dokładnie. Bardzo potrzebuję pomocy na temat podciśnień w tym aucie, trochę o pompie wtryskowej i ssaniu. Bardzo proszę o pomoc jeżeli ktoś może. Byłbym bardzo wdzięczny.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 23, 2008 8:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 25, 2006 11:10 am
Posty: 215
Lokalizacja: Łódź
M117 i M116 to tylko nr bloku silniki są inne niż w W126. W 108, w109, w111 i V8 ma elektronicznie sterowany wtrysk, oprócz M100 w 109
Komputer sterujący wtryskiem jest słusznych rozmiarów [zlosnikz]

_________________
Trzech braci 2 kombi, już bez beczki ehhhh....
S124 E300D
S124 300E 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 25, 2008 8:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
dzięki chłopaki, zanim coś upoluję przedstawię do wglądu.
Męczy mnie jeszcze jedno pytanie
Bukol pisze:
centralny amortyzator
jak to ustrojstwo zdiagnozować?

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 26, 2008 12:36 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt maja 09, 2008 4:43 pm
Posty: 38
wlasnie przerabiam ten problem, hydro w aso to koszt 3000, uzywka 400 czasem taniej.
usterka raczej latwa do stwierdzenia, auto siedzi, kola sa uchylone do srodka, podaj adres e-mail to przesle foto mojej 108
regeneracja raczej niemozliwa, zamiennik na sprezyne mozliwy, jesli jednak nie masz pozostalych czesci do montazu, koszt bedzie podobny


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl