MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 2:50 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob lut 07, 2009 12:07 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Witam, moj problem to silnik M110 za dlugo chodzacy na wysokich obrotach po odpaleniu porannym.W sumie to schodzi na normalne obroty dopiero po osiagnieciu 80C. Gdzie moze byc przyczyna takiego stanu rzeczy? Mozna to w jakis sposob wyregulowac? Bo szkoda mi trioche tego paliwka i obciach jak maszyna ryczy na biegu jałowym.

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 07, 2009 1:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
Najprawdopodobniej wina leży po stronie czujnika temperatury cieczy chłodzącej.
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=38919

_________________
ex
VW Garbus 1300 1961r
VW Garbus 1300 1968r
VW Bus 1600 1975r
W123 240D 1977r
obecnie
W124 230E Automatic 1985r


Na górę
 Tytuł: czujnik
Post: ndz lut 08, 2009 11:50 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Jezeli to ten czujnik to czy mozna go w jakis sposob sprawdzic?

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 08, 2009 12:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
Zawsze można skorzystać z szukajki ;)
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... emperatury

_________________
ex

VW Garbus 1300 1961r

VW Garbus 1300 1968r

VW Bus 1600 1975r

W123 240D 1977r

obecnie

W124 230E Automatic 1985r


Na górę
 Tytuł: czujnik
Post: ndz lut 08, 2009 12:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Zawsze od tego zaczynam. [zlosnikz] . jednakze w tamtym temacie jest mowa o silniku m10 a nie o m 110 a co za tym idzie mamy do czynienia z innym ukladme zasilania co moze byc przyczyna zastosowania innego czujnika. Jestes pewny ze to sa takie same czujniki?

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 08, 2009 12:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
Pytałeś w jaki sposób można sprawdzić czujnik,nie jestem pewien,ale parametry powinny być zbliżone,może ktoś z kolegów bardziej obznanych w temacie coś dorzuci ;)

_________________
ex

VW Garbus 1300 1961r

VW Garbus 1300 1968r

VW Bus 1600 1975r

W123 240D 1977r

obecnie

W124 230E Automatic 1985r


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 08, 2009 12:38 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
diablos25 pisze:
Witam, moj problem to silnik M110 za dlugo chodzacy na wysokich obrotach po odpaleniu porannym.W sumie to schodzi na normalne obroty dopiero po osiagnieciu 80C.


tzn ze jak odpalisz masz na 1200 obr a dopiero jak masz równe 80 stopni to schodzi na 650-700??? jak tak to faktycznie cos nie tak albo czujnik albo termik nie sie zawiesza

M110 schodzi schodzi z obrotów równomiernie w ( jakies 8-15 min w zaleznosci od temperatury zewnetrznej) i powinien osiagnac robocza temperature pracy tj około 82 stopni.


pozatym ja juz sie chyba zgubiłem najpierw piszesz ze:

diablos25 pisze:
moj problem to silnik M110

a potem
diablos25 pisze:
jednakze w tamtym temacie jest mowa o silniku m10 a nie o m 110

?????

_________________
W 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 08, 2009 7:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Piszac w temacie mialem na mysli to co kolega podal jako wynik z szukajki. Ja mam u siebie M110 i poodpaleniu mam wiecej niz 1200 obr/min jakies 1400 obr/min ale to zapewne jest spowodowane zwezeniem przekroju przepływu powietrza przez mikser od gazu, po pelnym rozgrzaniu tz mam wyzsze niz te o ktorych piszesz (tj 650-700) u mnie sa na poziomie 850-900obr/min. Natomiast co ro rownomiernego schodzenia z obrotow to tak tez sie zachowuje moj silnik a ja glupi myslalem ze to zle :o . Sugerowalem sie ojcowym M117 ktory maksymalnie do 1 min chodzi na podwyzszonych obrotach po czym spada do nominalnych 600-650obr/min i tak juz mu zostaje.
Czyli reasumujac to normalne ze m110 zaczyna dosc wysoko i w miare rozgrzewania jej obroty płynie maleja az do osiagniecia temperatury pracy tj 80-85 C. Troche o dziwne ze silnik tak dlugo potrzebuje byc pobudzany wieksza iloscia paliwa.Ale skoro ten typ tak ma to nie bede nic zmienial tylko zeby wiosna jak najszybciej przyszla co szybciej na gas bedzie mozna wrzucac. [zlosnikz]

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 08, 2009 11:20 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
diablos25 pisze:
Troche o dziwne ze silnik tak dlugo potrzebuje byc pobudzany wieksza iloscia paliwa.Ale skoro ten typ tak ma to nie bede nic zmienial tylko zeby wiosna jak najszybciej przyszla co szybciej na gas bedzie mozna wrzucac.

zawsze możesz zamontowac webasto i w 30 min masz juz prawie 60 stopni i zaledwie 0,6l mniej w baku [zlosnik]


diablos25 pisze:
niz 1200 obr/min jakies 1400 obr/min ale to zapewne jest spowodowane zwezeniem przekroju przepływu powietrza przez mikser od gazu, po pelnym rozgrzaniu tz mam wyzsze niz te o ktorych piszesz (tj 650-700) u mnie sa na poziomie 850-900obr/min.

posiadasz skrzynie manualną czy automatyczną???
bo jak automat to te wartosci które masz sa zawyzone, ja tez posiadam M110 + LPG (automat) i maksymalne obroty na zimnym silniku siegaja 1100-1200.

Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
 Tytuł: 126
Post: pn lut 09, 2009 12:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Skrzynie mam automatyczna. Ale jedyne jak moge narazie regulowac obroty to słynna biala sruba. Lecz jak mu na zimnym obnize to po rozgrzaniu bedzie gasł.

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 09, 2009 4:16 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
diablos25 pisze:
Ale jedyne jak moge narazie regulowac obroty to słynna biala sruba. Lecz jak mu na zimnym obnize to po rozgrzaniu bedzie gasł.

ta słynna biala sruba (do powietrza dodatkowego nie powinna miec wpływu na prace na zimnym silniku), jedynie co to pozostaje Ci wyregulawać skład mieszanki lub przeczysci termik, ale jesli odpala od pierwszego kopa i obroty schodza równomiernie to ja bym nie ruszal.

Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 09, 2009 9:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
przeczysci termik
A co to takiego i gdzie tego szukac?
Odpala na zawołanie i obroty schodza rownomienie ale chetnie bym porownal z inna m110 ale chyba w okolicy nikt nie ma takowej.

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 10, 2009 11:06 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
diablos25 pisze:
przeczysci termik
A co to takiego i gdzie tego szukac?


ten jest do M102 ale do M110 wyglada podobnie;
Obrazek
znajduje sie pod kolektorem ssącym blizej sciany grodziowej, kolega Erio dokładnie opisal zasade działania;

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... ht=#224503

moim zdaniem u Ciebie wystarczy tylko regulacja składu mieszanki i sprawdzenie nieszczelności w układzie.

Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl