MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 3:41 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lut 24, 2009 8:05 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 27, 2006 7:23 pm
Posty: 426
Lokalizacja: Opole
Ponieważ głośna praca silnika oraz jego kopcenie "na zimnym" strasznie mnie irytowało postanowiłem zostawić auto u pompiarza na diagnoze. I co się okazało, świece wszystkie sprawne, 3 wtryski w dobrym stanie, 3 w gorszym ale nie ma tragedii, i ciśnienie w cylindrach odpowiednio: 1-31, 2-20, 3-28, 4-27, 5-23, 6-29. Jak widać drugi cylinder znacznie odstaje kompresją od reszty, 5 w mniejszym stopniu ale również. Pompiarz powiedział że on nie jest w stanie nic zrobić, można by jedynie spróbować wymienic pierścienie na tych słabych cylindrach. No i moje pytanie brzmi: czy jest sens? Jak widać w pozostałych cylindrach ciśnienie jest dość dobre, ale czy takie rzeczy jak naprawianie 2 cylindrów ma jakiś sens?

_________________
W126 300D '76-ex.
W124 300D '89-ex.
W124 300D`86


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 24, 2009 8:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
Rybaczenkow pisze:
No i moje pytanie brzmi: czy jest sens?

Moja odpowiedz brzmi:jest,
chyba że masz w planie w niedługim czsie wymiane silnika,jeśli nie to pora zakasać rękawy i zacząc rozbierać,może być tak że masz popękane pierścienie,a to grozi szlifem tulei i wymianą tłoka,a co za tym idzie zwiekszne koszty naprawy.Jak zdejmiesz głowice będziesz miał wgląd na tuleje,żeby zmienić pierścionki musisz zdjąć miske olejową i możesz sprawdzić stan pozostałych pierścieni. <br>Dodano po 18 minutach.:<br> Ciśnienie sprężania mieści się w granicach 26-32 bar,ten czwarty cylinder też jest na końcówce.

_________________
ex
VW Garbus 1300 1961r
VW Garbus 1300 1968r
VW Bus 1600 1975r
W123 240D 1977r
obecnie
W124 230E Automatic 1985r


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 24, 2009 9:24 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Jasne, takie rozbieranie dla wymiany pierścieni na jednym/dwóch tłokach bez szlifów faktycznie ma wielki sens, potem będzie jak u Texas Rejndżera.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 24, 2009 9:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
Xytras pisze:
Jasne, takie rozbieranie dla wymiany pierścieni na jednym/dwóch tłokach bez szlifów faktycznie ma wielki sens, potem będzie jak u Texas Rejndżera.

Nie pisałem o wymianie pierścieni na jednym czy dwóch tłokach,przy takim nakładzie pracy byłoby to bezsensem.
[/quote]Jak zdejmiesz głowice będziesz miał wgląd na tuleje,żeby zmienić pierścionki musisz zdjąć miske olejową i możesz sprawdzić stan pozostałych pierścieni.
[quote]

_________________
ex

VW Garbus 1300 1961r

VW Garbus 1300 1968r

VW Bus 1600 1975r

W123 240D 1977r

obecnie

W124 230E Automatic 1985r


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 24, 2009 9:46 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Kolega się zapytał:

Rybaczenkow pisze:
Pompiarz powiedział że on nie jest w stanie nic zrobić, można by jedynie spróbować wymienic pierścienie na tych słabych cylindrach. No i moje pytanie brzmi: czy jest sens?


Na co odpowiedziałeś:
stanski61 pisze:
Moja odpowiedz brzmi:jest,


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 24, 2009 10:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
Ok.napisałem że jest sens jeśli nie nosi się z zamiarem wymiany silnika,a z dalszej treści wynika że jeśli tuleje nie mają uszkodzeń i nadmiernego zużycia warto by było wymienić reszte pierścieni,chyba mozna sie tego domyślić.Koszt zwiększy się o wartość reszty pierścieni.

_________________
ex

VW Garbus 1300 1961r

VW Garbus 1300 1968r

VW Bus 1600 1975r

W123 240D 1977r

obecnie

W124 230E Automatic 1985r


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 25, 2009 11:10 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Najpierw trzeba wykluczyć, ze spadek ciśninia nie pochodzi od zaworów. Czy była robiona próba olejowa? Regulowano zawory przed pomiarem, a jesli tak to może powinny się ułozyć (jesli luzy były za małe i był nagar)...
Wymiana samych pierścieni nie ma sensu bo nigdy się nie ułoża do jajowatych cylindrów i może być znacznie gorzej... Z resztą wciąz nie wiadomo czy sprawa nie lezy choćby w regulacji zaworów.

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 25, 2009 11:41 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
Byłoby dobrze gdyby kolega Rybaczenkow podał troche więcej szczegułów,przebieg silnika, od jakiego czasu są te objawy,zużycie oleju,czy odczuwa spadek mocy,ilość i kolor spalin.Nie jest wykluczone że wina leży po stronie zaworów choć zbyt małe luzy lub ich brak mogą spowodować wypalenie zaworów,a co za tym idzie większy spadek ciśnienia.

_________________
ex

VW Garbus 1300 1961r

VW Garbus 1300 1968r

VW Bus 1600 1975r

W123 240D 1977r

obecnie

W124 230E Automatic 1985r


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 25, 2009 5:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 27, 2006 7:23 pm
Posty: 426
Lokalizacja: Opole
Próba olejowa nie była robiona, przebieg niestety nieznany bo na liczniku ponad 300000 ale tapicerka była zmieniana nie wiem czy licznik też, auto mam od niedawna i objawy takie występowały od samego początku, rocznik 86, zużycie oleju dość spore, szczególnie goniąc auto po autostradach po których ostatnio zrobiłem pare ładnych km, spalin na gorącym silniku nie widać, jedynie gdy jest zimny to wydobywają się szare kłęby dymu, ale to niespalone paliwo...

_________________
W126 300D '76-ex.

W124 300D '89-ex.

W124 300D`86


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 25, 2009 5:15 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
No to najpierw proponuję określić ilość przepalanego oleju i obowiązkowo zrobić próbę olejową.. bez tego ciężko zaczynać...

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 25, 2009 7:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 16, 2005 7:20 pm
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecin
Janfocus pisze:
Regulowano zawory przed pomiarem, a jesli tak to może powinny się ułozyć (jesli luzy były za małe i był nagar)...


stanski61 pisze:
Nie jest wykluczone że wina leży po stronie zaworów choć zbyt małe luzy lub ich brak mogą spowodować wypalenie zaworów,a co za tym idzie większy spadek ciśnienia.

Panowie o czym wy piszecie,jakie regulacje? [zlosnikz]
Janfocus pisze:
Wymiana samych pierścieni nie ma sensu bo nigdy się nie ułoża do jajowatych cylindrów i może być znacznie gorzej...

Tu się z tobą zgodzę.

_________________
R 107 E 45 ,W 123 ???,EX:42MB
Jurek tel: 880-310-005


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 25, 2009 8:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
adler1934 pisze:
Panowie o czym wy piszecie,jakie regulacje?

Jakoś nie widze w swoim tekście słów "regulacja zaworów",a czy cylindry są jajowate nie dowiemy się puki nie rozbierzemy silnika,a z tego co widze to kolega Rybaczenkow chyba robi przymiarki do kupna i wymiany silnika i temat pewno umrze,więc nie ma sie co przekomarzać ;)

_________________
ex

VW Garbus 1300 1961r

VW Garbus 1300 1968r

VW Bus 1600 1975r

W123 240D 1977r

obecnie

W124 230E Automatic 1985r


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 25, 2009 9:01 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
adler1934 pisze:
Panowie o czym wy piszecie,jakie regulacje?

o tym że jak ma za małe luzy na zaworach, lub nagar na przylgniach bo luzy były za małe to silnik nie trzyma kompresji na tych cylindrach [zlosnik]
chyba że to cudo ma kompensatory hydrauliczne, ale wtedy i tak kompresja może uciekać przez niesprawne zawory - z dowolnie innego powodu... [zlosnikz]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 26, 2009 7:13 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Janfocus pisze:
chyba że to cudo ma kompensatory hydrauliczne, ale wtedy i tak kompresja może uciekać przez niesprawne zawory - z dowolnie innego powodu... [zlosnikz]


To cudo ma kompensatory hydrauliczne. [zlosnik]

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 26, 2009 8:06 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
tak czy siak próba olejowa odpowie czy są szczelne...

Swoją drogą duże ma przedmuchy ten motor?

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl