MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 2:19 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz mar 01, 2009 11:48 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 25, 2005 9:46 am
Posty: 134
Lokalizacja: Płock
Witam Szanownych Kolegów.
Mam do Was pytanie - takie raczej grzecznościowe bo chodzi o Samochód MB (poczciwą 190-tkę 2,0 B+G) rok jak dobrze pamiętam 1988 mojego przyszłego teścia.
Jest taki problem, że MB nie chce odpalać na benzynie, natomiast na gazie odpala.
Dodam że srebrny przekaźnik za akumulatorem został wymieniany.
Co może być przyczyną ?

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 01, 2009 12:07 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:14 pm
Posty: 557
Przyczyna jest......gaz. [zlosnik]
Wyrzuci to będzie odpalał na benzynie. :lol:

Jest taka funkcja na forum jak szukaj i tam należy wpisać słowa kluczowe, wtedy znajdziesz interesujący cie temat a w nim.....odpowiedzi. :evil:

Było o tym 1000 razy.

_________________
[URL=https://za10groszy.pl/start/496330124/index.html]Wszystko za 10 groszy ![/URL]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 01, 2009 6:47 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Moze nie chodzi pompa, moze tłoczek rozdzielacza zatarty, moze wtryski zapieczone... itd., itp.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 01, 2009 7:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 25, 2005 9:46 am
Posty: 134
Lokalizacja: Płock
Zawsze zanim napiszę coś na forum staram się poszukać.
Tak samo było i tym razem wpisując temat z powyższego postu i jakoś niewiele znalazłem.

    Przyczyna jest......gaz.
    Wyrzuci to będzie odpalał na benzynie.


Dotychczas jeździł i odpalał i na gazie i na benzynie.
Czyżby w trakcie coś się skopało ?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 01, 2009 7:12 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Odpala tylko na gazie ale później można przełączyć na benzynę i pracuje normalnie?

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 02, 2009 2:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 25, 2005 9:46 am
Posty: 134
Lokalizacja: Płock
Właśnie nie chce jeździć na benzynie nawet po odpaleniu na gazie.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 02, 2009 2:24 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
elmo25 pisze:
Jest taki problem, że MB nie chce odpalać na benzynie, natomiast na gazie odpala.

zatem wiemy że winowajcą jest układ paliwowy lub zasilanie pomy paliwa/ew. sterowanie..., proponuje sprawdzić czy pompa paliwa dostaje napięcie, jesli tak to czy wytwarza cisninie na rozdzielaczu (czyli czy owo paliwo tam dochodzi) -jak to się wyjasni to potem bedzie łatwiej cos dalej doradzić...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 03, 2009 7:42 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 25, 2005 9:46 am
Posty: 134
Lokalizacja: Płock
Dziękuję za wskazówki.
Skontaktuję się z teściem i zobaczymy czy pompa działa czy nie

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 07, 2009 12:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 25, 2005 9:46 am
Posty: 134
Lokalizacja: Płock
Moi drodzy sprawa wygląda następująco:
Na gazie odpala bez problemu, a chcąc przełączyć na benzynę gaśnie.
Czasami ale bardzo sporadycznie odpali na benzynie ale objawy są takie że jadąc na benzynie włączając lewy kierunek i naciskając pedał hamulca samochód gaśnie i nie ma szans odpalenia na benzynie przez kilka dni.
I za każdym razem jest tak samo.
Jeśli pompa byłaby spalona to nie działała by wcale a z tego wynika że czasem się załączy.
Ma ktoś z Was jakiś schemat elektryczny podłączenia pompy lub sterowania przekaźnikami ?

P.S. Czym steruje srebrny przekaźnik z bezpiecznikiem za akumulatorem ?

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 07, 2009 9:47 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 09, 2008 4:53 am
Posty: 66
Lokalizacja: Brodnica Dolna
To nie przekaźnik za akusiem tylko OPORNIK REGULATOR STEROWNIK DMUCHAWY :)

_________________
Mercedes 190e w201 2.0 kat.1982r B+G
Mercedes 190 W201 '88r 2.0 B+G kolejny nabytek


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 08, 2009 1:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 25, 2005 9:46 am
Posty: 134
Lokalizacja: Płock
Cytuj:
To nie przekaźnik za akusiem tylko OPORNIK REGULATOR STEROWNIK DMUCHAWY


Mam rozumieć że to srebrne z bezpiecznikiem to jest ten Opornik Regulator Sterownik Dmuchawy ?

Za co dokładnie on odpowiada ?

Mam jeszcze pytanie dodatkowe czy duży czarny przekaźnik za aku nr 0025452005 może mieć związek z utrudnionym paleniem na benzynie ? Od czego jest ten przekaźnik ?[/quote]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 08, 2009 2:05 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
elmo25 pisze:
Mam jeszcze pytanie dodatkowe czy duży czarny przekaźnik za aku nr 0025452005 może mieć związek z utrudnionym paleniem na benzynie ? Od czego jest ten przekaźnik ?[/

Tak ma związek,to przekażnik pompy paliwa,po włączeniu zapłonu powinieneś słyszeć prace pompy-bzzz,jesli nie słychać sprawdz przekażnik,częstą usterką są zimne luty.
Możesz zmostkować przekaznik pin 87i 30.

_________________
ex
VW Garbus 1300 1961r
VW Garbus 1300 1968r
VW Bus 1600 1975r
W123 240D 1977r
obecnie
W124 230E Automatic 1985r


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 07, 2009 12:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 19, 2005 4:30 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Chrzanów/małopolska
Witam.
Wybaczcie ze podepne sie pod temat.
W moim w201 2.0 '89 mam instalacje BRC pod gaźnik.
Objawy jakie sie da zauwazyc na benzynie :

Jak silnik jest zimny to gasnie.
Gdy sie rozgrzeje to nie gasnie natomiast podczas dodawania gazu zaczyna go dlawic, mulic , generalnie nie chce jechac.

Kiedys przygladac sie gaznikowi zauwazylem ze nad gardziela znajduja sie lopatki ktore jak mysle dawkuja przeplyw powietrza . Owe lopatki byly poruszane ciegnem wraz z dodawaniem gazu.
Teraz znajduja sie one w jednej pozycji "pol-otwartej" bo ciegno sie zlamalo.

Co o tym myslicie??
pozdrawiam
i dzieki za pomoc.

_________________
...a teraz coś z zupełnie innej beczki...
MB W201 2.0 '89 LPG Kuba


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 07, 2009 2:09 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
elmo25 pisze:
Na gazie odpala bez problemu, a chcąc przełączyć na benzynę gaśnie.

Jeżeli sprawdziłeś pompę i jej zasilanie oraz wykluczyłeś przekaźnik
stanski61 pisze:
Możesz zmostkować przekaznik pin 87 i 30.
to defekt może jeszcze tkwić w samym przełączniku LPG-Pb. Tam też jest elektronika. Ja już raz coś takiego przerabiałem (sam zepsułem ten przełącznik źle podłączając wtyczkę). [zlosnik]

P.S. Takich rad
kompressor pisze:
Przyczyna jest......gaz. [zlosnik]
Wyrzuci to będzie odpalał na benzynie. :lol:
nie słuchaj. Na tym Forum (jak wszędzie) jest grupa "ortodoksów" którzy mają jedyną słuszną wizję. Ja na LPG śmigam już 13-ty rok i wszystko jest OK. 8)

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 14, 2009 2:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 25, 2005 9:46 am
Posty: 134
Lokalizacja: Płock
Przyczyna opisana powyżej została zlokalizowana.
Okazało sie że w pobliżu tylnej lewej lampy zespolonej przewód od kierunkowskazów miał jakieś zwarcie do masy.
Po wyizolowaniu kabla okazało się że wszystko działa jak należy i maleństwo odpala jak dawniej.

Może ta wskazówka przyda się komuś na przyszłość.
Dziękuję za wszystkie wskazówki, bo jak to się mówi po nitce do kłębka:-)
Pozdrawiam Wszystkich Miłośników MB


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl