MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 11:18 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 100 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz mar 01, 2009 9:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 31, 2009 6:54 pm
Posty: 92
Lokalizacja: Gdańsk
[quote="bartSEC560"]Witam wszytkich.
ja wybrałem 5,6L :-)

Co z tym VIN ?
A co do mojego zakupu to chyba wreszcie znalazłem W126 300 SE godne uwagi. Jak się wszystko dobrze poskłada to nabędę w marcu.
Pozdrawiam wszystkich.

_________________
W126 300 SE 87r."Szeherezada"
Suzuki Baleno 1,6 GLX kombi 1999r."Suzi" - teraz żonowy
Peugeot Boxer 2,2 HDI furgon 2004r.
Peugeot Partner 1,9 D 2004r.
ex:Fiat 126p 650 1992r. 85 kkm "Pszczółka"
ex:Polonez Caro 1,6 GLE 1994r. 47 kkm "Klekot"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 01, 2009 11:03 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
MaciekD. pisze:
chyba wreszcie znalazłem W126 300 SE godne uwagi.

Bierz trzysetę - będziesz zadowolony. [zlosnikok] Ja już mam dwie. [zlosnik]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 02, 2009 9:46 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 31, 2009 6:54 pm
Posty: 92
Lokalizacja: Gdańsk
Dzięki AndyS za podtrzymanie mnie w tym postanowieniu. Właściwie to dzięki Twoim sugestiom i podpowiedziom padło na trzysetę. Jakby co to wiadomo na kogo zwalić ( żart ).
A tak poważnie to po przejażdżce 500 i 300 to muszę powiedzieć że różnice oczywiście są ale jak dla mnie nie na tyle istotne żeby od razu porywać się na 500 lub 560. Może jak mi się ta zabawa spodoba to do kolekcji dołączy kiedyś jakiś większy silnik. Jak na teraz celuję w 300 SE i mam nadzieję że do końca marca uda mi się sfinalizować tranzakcję.
Pozdrawiam

_________________
W126 300 SE 87r."Szeherezada"

Suzuki Baleno 1,6 GLX kombi 1999r."Suzi" - teraz żonowy

Peugeot Boxer 2,2 HDI furgon 2004r.

Peugeot Partner 1,9 D 2004r.

ex:Fiat 126p 650 1992r. 85 kkm "Pszczółka"

ex:Polonez Caro 1,6 GLE 1994r. 47 kkm "Klekot"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 02, 2009 9:55 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Ja też twierdzę, że będziesz zadowolony. :)

Przy przejściu z 4-ro cylindrówek jest wyczuwalna ogromna różnica na plus. :) No i ta wersja jest optymalna pod względem kosztów.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 02, 2009 2:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 31, 2009 6:54 pm
Posty: 92
Lokalizacja: Gdańsk
Dzięki za słowa otuchy, bo jak zacząłem ten wątek to na początku prawie wszyscy pisali, że 300 to za mało. Że dopiero 500 i 560 to frajda. Że R6 ma się zupełnie nijak do V8 itp. Jak już bardziej zacząłem precyzować swoje plany to wówczas pojawiły się głosy o przewadze 300 w kwestii ekonomii. Mam świadomość że dla ekstremalnych maniaków czytaj wielbicieli jedynym słusznym rozwiązaniem jest V8 i to najlepiej w budzie SEC. Ja jednak jestem umiarkowanym maniakiem nie czerpiącym przyjemności z przyspieszeń i prędkości, a raczej chcącym się delektować komfortem jazdy. Dlatego też po głębokiej analizie moich potrzeb i oczekiwań wybór padł na W126 300 SE. Mam nadzieję że będę zadowolony i że uda mi się dopiąć swego do końca marca.

_________________
W126 300 SE 87r."Szeherezada"

Suzuki Baleno 1,6 GLX kombi 1999r."Suzi" - teraz żonowy

Peugeot Boxer 2,2 HDI furgon 2004r.

Peugeot Partner 1,9 D 2004r.

ex:Fiat 126p 650 1992r. 85 kkm "Pszczółka"

ex:Polonez Caro 1,6 GLE 1994r. 47 kkm "Klekot"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 02, 2009 2:15 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
MaciekD. pisze:
raczej chcącym się delektować komfortem jazdy

zatem polecam 116, ew 123 -tam komfort jest duzo lepszy...

Zaś V8 to nie tylko przyspieszenie, ale własnie komfort że przyspieszenie jest dostepne w całym zakresie obrotów i w kazdej sytuacji, do tego jest cicho i przyjemnie gdy lecisz po trasie 90km/h a motor ma 1200obr...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 02, 2009 4:05 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Janfocus pisze:
Zaś V8 to nie tylko przyspieszenie, ale własnie komfort że przyspieszenie jest dostepne w całym zakresie obrotów i w kazdej sytuacji, do tego jest cicho i przyjemnie gdy lecisz po trasie 90km/h a motor ma 1200obr...


To nieźle. 560 przy 90km/h to ma spokojnie ponad 2k rpm.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 02, 2009 6:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lut 12, 2009 8:56 pm
Posty: 84
Lokalizacja: WLKP, południe
zegarek pisze:
Janfocus pisze:
Zaś V8 to nie tylko przyspieszenie, ale własnie komfort że przyspieszenie jest dostepne w całym zakresie obrotów i w kazdej sytuacji, do tego jest cicho i przyjemnie gdy lecisz po trasie 90km/h a motor ma 1200obr...


To nieźle. 560 przy 90km/h to ma spokojnie ponad 2k rpm.


Potwierdzam to co pisze kolega Zegarek.
w 5.6L przy 90 jest ponad 2000rpm, u mnie minimalnie ale jest.

_________________
Kiedyś będę miał SEC'a 560 z napędem hybrydowym: będzie palił benzynę i gumę.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 02, 2009 6:48 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Szybka kalkulacja daje przy 100/h dla 500S ok 1800 obr (przy 90 coś 1620), (dyfer 2,24) z dyfrem 2,82 prawie 2300. Do tego poślizga na konwerterze.
Jan cos Ci któryś wskaźnik szwankuje ;-)
300 będzie miało ponad 2800 obr.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 02, 2009 8:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 31, 2009 6:54 pm
Posty: 92
Lokalizacja: Gdańsk
Te przeliczniki obrotów przy danej prędkości są imponujące. Dla przykładu powiem że Suzuki mojej żony przy 100 km/h ma około 3500 obr/min. Łatwo więc wyciągnąć wniosek że nawet jeśli będzie to 300 Se to i tak będzie dużo bardziej kulturalnie.
Wątek się rozwinął ponad moje oczekiwania i Wasze posty bardzo pomogły mi podjąć decyzję. Czasami nawet wbrew zamiarom autora postu.
BARDZO WAM DZIĘKUJĘ. Dzięki Waszym postom jestem prawie pewien że podjąłem dobrą decyzję. Pewien będę po około roku od zakupu.
Maciek

_________________
W126 300 SE 87r."Szeherezada"

Suzuki Baleno 1,6 GLX kombi 1999r."Suzi" - teraz żonowy

Peugeot Boxer 2,2 HDI furgon 2004r.

Peugeot Partner 1,9 D 2004r.

ex:Fiat 126p 650 1992r. 85 kkm "Pszczółka"

ex:Polonez Caro 1,6 GLE 1994r. 47 kkm "Klekot"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 02, 2009 9:48 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Cytuj:
Szybka kalkulacja daje przy 100/h dla 500S ok 1800 obr (przy 90 coś 1620), (dyfer 2,24) z dyfrem 2,82 prawie 2300. Do tego poślizga na konwerterze.
Jan cos Ci któryś wskaźnik szwankuje

zacząłem się zastanawiać (chwilowo sprawdzić nie mogę...) ale fakt że przy 110km/h jest na bank 2100obr, a przy 150km/h jest 3000obr. Może faktycznie przy 90 było cos pod 1600... sprawdzę i doprecyzuję.

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 03, 2009 12:04 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
Janfocus pisze:
MaciekD. pisze:
raczej chcącym się delektować komfortem jazdy

zatem polecam 116, ew 123 -tam komfort jest duzo lepszy...


od W126? nie ma takiej opcji.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 03, 2009 2:18 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
sneer pisze:
Janfocus pisze:
MaciekD. pisze:
raczej chcącym się delektować komfortem jazdy

zatem polecam 116, ew 123 -tam komfort jest duzo lepszy...


od W126? nie ma takiej opcji.


Z MB jakie miałem to komfort zawieszenia ustawiam tak 123 > 126 > 124

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 03, 2009 2:47 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
zegarek pisze:
Z MB jakie miałem to komfort zawieszenia ustawiam tak 123 > 126 > 124

Zawieszenie 126 praktycznie = 123 (niektóre części nawet pasują). Faktycznie - jak 126 jest w dobrym stanie to zawieszenie może być troszkę twardsze od 123 (bo jednak 126 szybsze) [zlosnik]
Niemniej masa robi swoje i na bruku 126 wygrywa. 8)

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 03, 2009 9:57 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
zegarek pisze:
Z MB jakie miałem to komfort zawieszenia ustawiam tak 123 > 126 > 124

jak dla mnie 110>116>123>126>>>>>124>>>>>>>>>201 [zlosnik]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 100 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl