MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 7:09 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn maja 18, 2009 10:59 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
Wiem, ze brzmi jak czary :o
Rozstukal mi sie M116. Po dolewce lotosa semi-syntetic zaczelo klepac na jednym z cylindrow (na 2 innych tez, ale ciszej). Moje i 2 mechanixów ucho ocenilo, ze to szklanki.
co ciekawe, czasem cichnie calkowicie.
ostatnio zauwazylem dziwna prawidlowosc: cichnie w czasie deszczu. Nie jest to kwestia halasu, bo u mnie przynajmniej deszcz slysze tylko na przedniej szybie. no i cichnie nie natychmiast, tylko po kilku minutach.

czy ktos ma jakis pomysl - czy szklanka moze sie wyciszyc od wilgotnego powietrza albo - co innego stuka?

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 18, 2009 11:10 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Jeśli mowa o kompensatorach luzów, to odrobinę zależy to od temperatury, ale silnika nie powietrza -bo zmienia się gęstość oleju... Nie sądzę aby deszcz miał tu cokolwiek do powiedzenia.
czasem cykają zawory EGR, czy coś tam podobnego w wydechu, może tu jest trop, jeśli ten wydech jest w stanie mocno się przechłodzić od wody, ale wątpię w to...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 19, 2009 4:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 20, 2007 10:30 pm
Posty: 270
Lokalizacja: Świdnica Śląska
W czasie deszczu powietrze ma dużo większą pojemność cieplną i lepiej schładza. Może stąd mniejsza temp. silnika i nie stuka .
Pytanie czy stuka jak silnik jest zimny?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 19, 2009 4:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:14 pm
Posty: 557
Wymień olej na jakiś lepszy niż lotos.
Nie mam nic do lotos-a ale to nie pierwszy taki przypadek o którym czytam że, po dolaniu lotos-u zaczęło się klepanie.
Co do tego deszczu to tak jak ci koledzy napisali , robi się chłodniej a chłodniejsze powietrze bla bla bla.......

_________________
[URL=https://za10groszy.pl/start/496330124/index.html]Wszystko za 10 groszy ![/URL]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 19, 2009 6:34 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Jakoś mam wlanego lotosa półsyntetyka i mi nic nie stuka,raczej zbieg okoliczności.Silnik M103 też ma hydrauliczne kompensatory luzu zaworowego.Szykuj się raczej na naprawę.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 19, 2009 10:16 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
kompressor pisze:
Wymień olej na jakiś lepszy niż lotos.


tam jest mobil 15W50.
a klepie niezaleznie od tego czy cieply czy zimny.
niestety na wolnych obrotach pojawil sie jakis dziwny dzwiek
nie wiem czy warto sie grzebac w tym silniku, czy od razu szukac drugiego. niby dziala niezle, oleju bierze 1-2 litry na 10 tysiecy, nie cieknie...ale za cene kompensatorow + tego czegos co klepie mozna kupic pewnie cos w lepszym stanie.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 19, 2009 10:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 08, 2009 3:01 pm
Posty: 257
Lokalizacja: Gliwice
W czasie deszczu wzrasta również wilgotność powietrza, przez co może prowadzić do działania pary wodnej w cylidrach (teoria gdzieś na forum z tego co pamiętam wisi)... powodując wyciszanie, ale tylko pozorne pojawiających się problemów.. To tak na marginesie...

_________________
W202 250D '93


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 19, 2009 10:37 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:14 pm
Posty: 557
15w40 to nie jest pól-syntetyk tylko mineralny olej, niezalecany do hydraulicznych kompensatorów .
Zmień go na 10w40, być może przestanie stukać.

_________________
[URL=https://za10groszy.pl/start/496330124/index.html]Wszystko za 10 groszy ![/URL]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 19, 2009 11:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 10, 2008 7:42 pm
Posty: 173
a ja napisze ze równiez mam niemile wspomnienia z lotosem...

_________________
Wiedza o MB nie mała i ciągle poszerzana... z miłości do 126.
Mercedes Vito 2,3D (80KM)
IVECO 5912 2,8 TDI
RENAULT Master 2,5 DCI
RENAULT Megane 1,6 16V + gaz ( kur... nie do zdarcia ;) )
Opel Astra 1,7 D(rezynka) ;];]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 19, 2009 11:57 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Cytuj:
W czasie deszczu powietrze ma dużo większą pojemność cieplną i lepiej schładza

Mi jakoś bez względu na deszcz czy nie deszcz silnik trzyma stałą temp.

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 20, 2009 10:50 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
kompressor pisze:
15w40 to nie jest pól-syntetyk tylko mineralny olej, niezalecany do hydraulicznych kompensatorów .
Zmień go na 10w40, być może przestanie stukać.


czytaj uważnie.
15W50 Mobila to jest jak najbardziej syntetyk.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 20, 2009 11:27 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 24, 2002 1:00 am
Posty: 332
Numer GG: 3047373
Lokalizacja: Warszawa
A może to nie stukaja samoregulatory, tylko powoli konczy sie któraś krzywka na wałku + dzwigienka ?

_________________
Pozdrawiam
Michał Dębski
Mercedes R107 560SL '86
Mercedes C140 500CL '96
Mercedes W124 300CE '87 - Sprzedam niestety
Toyota Land Cruiser HDJ100 '00


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 01, 2009 4:31 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
gelanda pisze:
A może to nie stukaja samoregulatory, tylko powoli konczy sie któraś krzywka na wałku + dzwigienka ?


miales racje. tzn. jeden z walkow jest przeorany, diabli wiedza dlaczego.
wymieniam silnik, pewnie niedlugo bedzie do wziecia dol i glowice w swietnym stanie ;-)

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 01, 2009 5:00 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
sneer pisze:
jeden z walkow jest przeorany, diabli wiedza dlaczego.

zapewne z powodu nagistarli olejowej, która lubi się w tych motorach znarowić...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 01, 2009 5:02 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
sneer pisze:
kompressor pisze:
15w40 to nie jest pól-syntetyk tylko mineralny olej, niezalecany do hydraulicznych kompensatorów .
Zmień go na 10w40, być może przestanie stukać.

czytaj uważnie.
15W50 Mobila to jest jak najbardziej syntetyk.

Kolego sneer pisz uważnie i jak już kogoś poprawiasz to też bądź dokładny.
Jeżeli napisałeś Mobil 15W50 to jest to jak najbardziej olej mineralny.
Jak napiszesz MOBIL 1 15W50 to ewentualnie* mogę się z Tobą zgodzić.
sneer pisze:
jeden z walkow jest przeorany, diabli wiedza dlaczego
Może własnie dlatego że olej jest bez "jedynki". ;)

*Ewentualnie bo amerykanie trochę inaczej definiują rodzaj olejów i ich parametry.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl