MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 04, 2025 12:16 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr cze 03, 2009 7:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
seef pisze:
Do tego silnika idealnie pasuje zwykła instalacja gazowa tylko dobrej jakości ok 1800 zł.


Jesteś gazownikiem i wiesz to na 100%?
Jak kolega kupi 230CE, zagazuje je, i ew. za jakiś czas mu wystrzeli, to pokryjesz koszty ew. napraw?

Że kilku osobom działa, to nie jest reguła, że będzie działać wszystkim.

seef pisze:
Słyszałem że do gazu to tylko silniki 2,3 bo 2,8 już robią problemy i to nie tylko na gazie zresztą.


Słyszałeś, czy wiesz to?

===========================================

Do kolegi andre0891:

Jeżeli chcesz ew. zagazować W123, to polecam gaźnikowce. Raczej bezproblemowa sprawa z założeniem LPG, równie łatwa, jak zagazowanie np. Poloneza. Odradzam gaz w przypadku wersji z literą E, czyli z wtryskiem mechanicznym. Są osoby, którym taka instalacja działa, jednak wiele osób (raczej większość) przekonało się, że mogą się pojawić poważne problemy, czyli np. strzały, powodujące to, że auto nie chce pracować na benzynie, falują obroty, lub w ogóle nie odpala. Jest też grupa osób, którym LPG w tych wersjach sprawiało problemy, ale poświęcili często nawet rok-dwa na zgranie instalacji i narazie są zadowoleni. Do czego zmierzam? To, że komuś E chodzi na gazie, nie oznacza, że będzie tak w Twoim przypadku, dlatego wolę odradzać zawczasu zagazowywanie wersji z wtryskiem mechanicznym.

To tyle, myślę że moja wypowiedź, mimo moich doświadczeń z LPG, jest wyważona i nie będzie potrzeby, żeby teraz kilka osób zaczęło pisać, że "a u mnie akurat chodzi"...

Jeśli chodzi o zakładanie diesla... To raczej jestem przeciwny... To już lepiej chyba na codzień jeździć jakimś plastikiem i od czasu do czasu przejechać się W123 C. ;) W ostateczności gaźnikowe W123 C z LPG. :) No a najlepiej, jeśli już diesel, to kupić oryginalne 300CE lub 300CE Turbodiesel. ;)

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 03, 2009 7:48 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Szumek pisze:
W123 C. ;) W ostateczności gaźnikowe W123 C z LPG. :) No a najlepiej, jeśli już diesel, to kupić oryginalne 300CE lub 300CE Turbodiesel. ;)



C123
300CD
300CD turbo


Mi 230E na gazie śmigało bardzo dobrze, wręcz sekwencja.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 03, 2009 9:13 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt cze 02, 2009 9:32 pm
Posty: 2
Magik co potrafi wstawić gaz sekwencję do wtrysku mechanicznego to p. Pretko tel. 89 5320229. Gość jest bardzo kontaktowy i solidny. Polecam. Jak brat zagazowywał swoja W202 i gadaliśmy o różnych rzeczach i zeszło na starsze Mercedesy + gaz itp, itd i że do mechanicznego wtrysku to jeśli już to tylko sekwencja, ale nie ma skąd wziąć sygnału na wtrysk, a gość mówi - a właśnie koledze zagazowałem, tylko to wychodzi trochę drożej. Zrobiłem taką minę :o i pytam się "A skąd Pan wziął sygnał na wtrysk?!" na co p. Pretko "A bu gee hmmm mmhm"
pozdrawiam

_________________
W123 CE 2.8 '82 "Niespodzianka wyzwanie"
W201 2.5d '87 "Na co dzień"
Volvo 142s B18B '68 "Nowe droższe niż 114/115 4 cyl."
Taunus 2.0 LS '80


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 03, 2009 9:21 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 02, 2009 1:04 pm
Posty: 41
Lokalizacja: Warszawa
"seef" danke za podpowiedź, do tej pory brykałem furakami z silnikiem diesla, z tego co ogólnie czytam to coraz bardziej przekonuje się aby nabyć W123 zapewne 230 CE ale jeszcze muszę przespać sie kilka nocy z tymi myślami, zastanawiam się jak zwykły gaz chodzi w CE "seef" napisałeś że od 5 lat jeździsz i nie masz problemów- normalnie pogratulować, chętnie dowiem się na co zwracać uwagę patrząc na motorek 230CE
pozdrawiam

_________________
obecnie Mercedes-Benz W124 250D "Szarak"
ex Mercedes-Benz W124 E200D - "Czarna Strzała"
ex Mercedes-Benz W210 E290TD - "Czołg"
ex Mercedes-Benz W124 250D "Zielony Szuwarek"
ex Polonez 1600 "Czerwony Smok"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 03, 2009 9:41 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Szumek pisze:
To, że komuś E chodzi na gazie, nie oznacza, że będzie tak w Twoim przypadku, dlatego wolę odradzać zawczasu zagazowywanie wersji z wtryskiem mechanicznym.

Dlatego zamiast gazować należy kupić auto już zagazowane. Można zawczasu sprawdzić jak jeździ...

Szumek pisze:
W ostateczności gaźnikowe W123 C z LPG.

Ta, jak znajdzie to może... Przecież tego nie było zbyt wiele, no i silnik M115 słaby jak diesel...
iwan119 pisze:
Magik co potrafi wstawić gaz sekwencję do wtrysku mechanicznego

Czy jesteś pewien że chodzi o standardową sekwencję a nie o wtrysk ciągły IGS?

PS
Zupełnie na boku: znajomy ma vectre z Holandii z gazem "Coltec". Gdzieś wyczytałem że to też wtrysk ciągły a nie sekwencja, słyszał ktoś?
Może i do naszych da się takie coś założyć...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 03, 2009 9:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 11, 2006 8:54 am
Posty: 482
Lokalizacja: Ruda Śląska/Katowice
a najlepiej kupić c123 bez silnika i załadować V8 bez gazu :)

_________________
www.mbfans.pl
W123 450TE "beżuch"
R129 500SL "Czarnuch"
W114 280C 73 "Miami Blue"
W126 300SE "koksik"
W123 230CE"kaleson"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 03, 2009 9:55 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 02, 2009 1:04 pm
Posty: 41
Lokalizacja: Warszawa
widzę ze dobra opcja będzie zrobienie to w opcji jak mówiłem tzn pisałem w moim zapytaniu

_________________
obecnie Mercedes-Benz W124 250D "Szarak"

ex Mercedes-Benz W124 E200D - "Czarna Strzała"

ex Mercedes-Benz W210 E290TD - "Czołg"

ex Mercedes-Benz W124 250D "Zielony Szuwarek"

ex Polonez 1600 "Czerwony Smok"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 03, 2009 11:48 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak wielu ludziom chodziły/chodzą MB na mech. wtrysku ze zwykłym LPG, to wpisz w szukajkę: gaz, lpg, strzelił, wybuch, wystrzał, pomocy, itp. [zlosnik]

Ale no niestety, każdy wierzy, że jemu akurat się uda i będzie działało dobrze... :roll:

THC pisze:
C123
300CD
300CD turbo


No tak, sorki, literówka od tego pisania ciągle E, CE, itp. ;)

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 04, 2009 1:51 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 12, 2005 3:24 pm
Posty: 40
Lokalizacja: Warszawa
Chciałbym coś wyjaśnić bo chyba się nie do końca rozumiemy. To że ja od 5 lat śmigam na gazie i nie mam z tym problemów nie oznacza że każdemu polecam gaz. Jak ktoś może to niech jeździ na benzynie albo na ropie bo to jest najlepsze dla tych silników i sam bym tak robił gdyby nie koszty. Ale znam wiele osób które do silnika 230 CE montowały dobrej jakości standardową instalację gazowa i nie było większych problemów. Nie znam za to żadnej 230 CE na sekwencji więc się nie wypowiadam ale wiem że im coś jest bardziej skomplikowane tym większe mogą wystąpić problemy więc ja bym się na sekwencje nie zdecydował. Wiele osób narzeka na gaz w samochodzie i wiele sobie chwali - myślę że to zależy od takich czynników jak 1) jakość instalacji 2) umiejętności gazownika w zestrojeniu mieszanki i prawidłowym założeniu gazu 3) dbałości o instalacje i przestrzeganiu pewnych zasad ( nie tankować na przypadkowych stacjach bo mają często bardzo zanieczyszczone pompy i słabej jakości gaz, wymiana świec przynajmniej raz na rok ( najlepsze są NGK), wymiana filterka powietrza raz na rok oraz świadomość że znacznie szybciej zużywają się przewody elektryczne oraz takie elementy jak palec i kopułka ). Dodatkowo zalecam przełączanie instalacji na gaz dopiero po osiągnięciu przez silnik min 50 C .Oczywiście jest to dodatkowa zabawa ale koszty jazdy znacznie niższe. Dodatkowo zwracam uwagę że jak się o coś nie dba to wszystko się niszczy więc jak ktoś narzeka że mu strzela gaz albo nie chce chodzić na benzynie to trzeba go zapytać kiedy ostatnio zmieniał przewody czy świece albo czy odpala gaz 2 sek po włączeniu silnika i mamy odpowiedz z czego biorą się jego problemy.

_________________
W123 230CE Listopad 1982r. Lapisblau


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 04, 2009 3:30 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 02, 2009 1:04 pm
Posty: 41
Lokalizacja: Warszawa
"seef" jak będę już kupował W123 to gdybyś mógł udzielić mi kilku wskazówek to byłbym bardzo wdzięczny, na co dzień mieszkam w W-wie a pochodzę z Mazur
pozdrawiam

_________________
obecnie Mercedes-Benz W124 250D "Szarak"

ex Mercedes-Benz W124 E200D - "Czarna Strzała"

ex Mercedes-Benz W210 E290TD - "Czołg"

ex Mercedes-Benz W124 250D "Zielony Szuwarek"

ex Polonez 1600 "Czerwony Smok"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 04, 2009 3:38 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 12, 2005 3:24 pm
Posty: 40
Lokalizacja: Warszawa
Ja zawsze chętnie podzielę się swoimi doświadczeniami podobnie jak wiele innych osób na forum. Nie uważam się za mega speca ale chcąc nie chcąc coś o tych samochodach wiem bo mam z nimi do czynienia od 5 lat. W razie jakiś pytań pisz na Priv.

Pozdrawiam

_________________
W123 230CE Listopad 1982r. Lapisblau


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 04, 2009 3:51 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 02, 2009 1:04 pm
Posty: 41
Lokalizacja: Warszawa
oks

_________________
obecnie Mercedes-Benz W124 250D "Szarak"

ex Mercedes-Benz W124 E200D - "Czarna Strzała"

ex Mercedes-Benz W210 E290TD - "Czołg"

ex Mercedes-Benz W124 250D "Zielony Szuwarek"

ex Polonez 1600 "Czerwony Smok"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 04, 2009 4:33 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
seef pisze:
Dodatkowo zwracam uwagę że jak się o coś nie dba to wszystko się niszczy więc jak ktoś narzeka że mu strzela gaz albo nie chce chodzić na benzynie to trzeba go zapytać kiedy ostatnio zmieniał przewody czy świece albo czy odpala gaz 2 sek po włączeniu silnika i mamy odpowiedz z czego biorą się jego problemy.


Ja miałem dobre przewody, rozdzielacz, świece itp., wymienione filtry, przełączałem przy 80 st. C, mieszanka na bogato - tyle ile w przypadku M103 powinno być, tankowałem na sprawdzonej stacji, elementy instalacji dobrane właściwie... i strzelił tak konkretnie, że 3 miesiące doprowadzałem wtrysk do porządku.

Cuda jakieś. [zlosnik]

Tak więc gadanie o dbaniu można włożyć między bajki...

Ale Wasz cyrk, Wasze małpy, bawcie się, grzebcie, wymieniajcie przewody, kopułki, itp. regulujcie. [zlosnik] Miłej zabawy. [zlosnik]

Ja usunąłem skutki wystrzału, wywaliłem LPG, wyregulowałem wtrysk i od tej pory o nic się nie martwię. :)

Ja wiem, że chcecie/zakładacie LPG z konieczności, ale może w takim wypadku się zastanówcie:
"Czy stać mnie na eksploatację tego_auta?"
"Czy nie lepiej kupić inne_auto, na którego eksploatację mnie stać?"
"Czy nie lepiej zaczekać i kupić to_wymarzone_auto gdy będzie mnie stać na jazdę nim?"
"Czy jeśli mam wydać sporo kasy na jakąś wymyślną instalację LPG, to nie lepiej za tą kasę kupić drugie auto, którego mi nie będzie szkoda do dręczenia na codzień i które będzie mało palić i dobrze chodzić na LPG?"


Gdy trochę osób zada sobie te pytania, stracą one w przyszłości mniej czasu, nerwów i unikną ew. uszkodzenia układu wtryskowego swojego wymarzonego Mercedesa, do którego to części (w przypadku poważnych uszkodzeń) nie są wcale tanie...

Pozdrawiam.

PS. Więcej już nic w tym temacie nie napisze, bo szkoda mi już czasu na objaśnianie tego, że LPG nie jest zalecane do wtrysku mechanicznego...

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 04, 2009 4:53 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Szumek pisze:
Ja miałem dobre przewody, rozdzielacz, świece itp., wymienione filtry, przełączałem przy 80 st. C, mieszanka na bogato - tyle ile w przypadku M103 powinno być, tankowałem na sprawdzonej stacji, elementy instalacji dobrane właściwie... i strzelił tak konkretnie, że 3 miesiące doprowadzałem wtrysk do porządku.

Cuda jakieś.

wystarczy nieszczelny dolot, aby mieć bum... A do tego mikser nad klapą i brak zabezpieczeń, aby było groźnie.

Mi strzelał od czasu do czasu, aż uszczelniłem dolot (złozyłem z nowych oryginalnych elmentów) i od tej pory bez problemów... A nawet gdy strzelał wszystkie wybuchy dzielnie zniosły zabezpieczenia...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 04, 2009 7:46 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 02, 2009 1:04 pm
Posty: 41
Lokalizacja: Warszawa
normalnie strach się bać- zatem jak pisałem wcześniej będę się zastanawiał nad zainstalowaniem motora 250D po zakupie W123 Coupe- przynajmniej nic mi nie będzie strzelało, miesięcznie robię 2000-2500 km, więc jeśli mi coś będzie miało strzelać pod maską to zapewne szlag mnie trafi, rozmawiałem z kolegą który mieszka w Anglii, za niewielkie pieniądze kupi mi W124 250D, w Niemczech poszukam W123 Coupe- ważne aby stan wizualnym był zadowalający, następnie w planie mam zamiar włożyć do W123 motorek-skrzynię biegów i tylni most aby rozkład dyferencjału był odpowiedni
w temacie pytałem czy ktoś z Was wie jak podejść do tego tematu aby zrobić i by było zadowalająco, za gazem tak szczerze mówiąc nigdy nie byłem- nie znam się na tym a kilku znajomych którzy mają gaz (montowany u różnej maści fachmanów) zawsze mają jakieś problemy- mniejsze czy większe, diesle jakoś jeszcze nigdy mnie nie zawiodły i najlepszą opcją będzie bynajmniej tak mi się wydaje jak wrzucę tam diesla
generalnie czas pokaże i zobaczę czy uda mi się to zrealizować w tym roku
pozdrawiam Andrzej
ps jestem otwarty na propozycje i podpowiedzi wszelakiej maści

_________________
obecnie Mercedes-Benz W124 250D "Szarak"

ex Mercedes-Benz W124 E200D - "Czarna Strzała"

ex Mercedes-Benz W210 E290TD - "Czołg"

ex Mercedes-Benz W124 250D "Zielony Szuwarek"

ex Polonez 1600 "Czerwony Smok"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl