MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 1:43 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr cze 17, 2009 10:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 6:34 pm
Posty: 53
Lokalizacja: Z Centrum
A nie mówiłem, że będzie dobrze 8)

Ja już jestem 1,5 roku po remoncie skrzyni u tego fachowca i jest ok. Auto ma 450,000km przebiegu...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 17, 2009 11:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:26 pm
Posty: 82
Lokalizacja: Warszawa
Brzmi obiecująco :)
Niestety kasa przeznaczona na naprawę skrzyni miała być wykorzystana na silnik - co za tym idzie silniczek poczeka i popuszcza jeszcze niebieskiego dymka :(

_________________
MB W126 560SEC '91


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 18, 2009 12:41 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 02, 2005 9:45 pm
Posty: 261
Moglbys napisac jakie mniej wiecej koszta zabawy? Moze byc na Priv. Ja tez powoli dorastam do wizyty u fachowca i chcialbym wstepnie rozeznac temat...

_________________
Ex:
'88 W126 420SE 5.0
'83 W126 280SE
'72 /8 230.6 -> 280


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 18, 2009 7:46 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 6:34 pm
Posty: 53
Lokalizacja: Z Centrum
Standardowa naprawa wstecznego:
-nowy kosz, uzywany bo stary miał pęknięty trzpień ustalający(to było najdroższe 360pln, nowy w aso 2200 :)
-wymiana uszczelnienia kosza
-czyszczenie płyty sterującej
-tarczki+separatory
Przy okazji dostępu do kosza 3 biegu:
-wymiana tarczek 3 biegu
-regeneracja separatorów(przekładek)
Uszczelka+olej+2 simeringi+robocizna(naprawa+wym/zam skrzyni)
Wszystko OE MB wyszło u tego Pana 2400pln

Nie wiem czy to dużo czy mało, ale ma spokojną głowę i pięknie pracująca ASB [smiech]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 18, 2009 10:06 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:26 pm
Posty: 82
Lokalizacja: Warszawa
Zakres prac praktycznie identyczny + pompa oleju. Koszty w porównaniu do Twoich to +200pln.

_________________
MB W126 560SEC '91


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 18, 2009 11:56 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 02, 2005 9:45 pm
Posty: 261
Hmm, u mnie objaw jest troche inny, (szarpie, czasem stuknie przy wbiciu 4ki), ale podejrzewam, ze taniej nie bedzie. Coz, mowi sie trudno i zbiera sie dalej :lol:

_________________
Ex:
'88 W126 420SE 5.0
'83 W126 280SE
'72 /8 230.6 -> 280


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 18, 2009 12:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:26 pm
Posty: 82
Lokalizacja: Warszawa
Z tego co twierdzą fachowcy to wszystko zaczyna sie od wstecznego biegu. Jeśli nie załapuje zaraz po wrzuceniu R tylko trzeba chwilke odczekac to znaczy, że warto niezwłocznie do niej zajrzeć i przy pomyślnych wiatrach skończy sie jedynie na wymianie "rozklejonych" tarczek + olej i filtr oczywiście. Jeśli przegapimy ten moment to dalsze skutki i zakres prac masz opisany powyżej :)
Proponuję:
1. Odwiedziny u fachowca - być może regulacja wystarczy
2. Z pewnością zawęzi się zakres podejrzeń i orientacyjnych kosztów
3. W wielu przypadkach równolegle ze zbieraniem na naprawę warto odpuścić dalszą eksploatację, aby czas zbierania się nie wydłużył [zlosnik]

Punkt 3 łatwiejszy do zrealizowania jeśli nie jest to jedyny pojazd do przemieszczania się na codzień.

_________________
MB W126 560SEC '91


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 18, 2009 4:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 6:34 pm
Posty: 53
Lokalizacja: Z Centrum
Szambel pisze:
Z tego co twierdzą fachowcy to wszystko zaczyna sie od wstecznego biegu. Jeśli nie załapuje zaraz po wrzuceniu R tylko trzeba chwilke odczekac to znaczy, że warto niezwłocznie do niej zajrzeć i przy pomyślnych wiatrach skończy sie jedynie na wymianie "rozklejonych" tarczek + olej i filtr oczywiście. Jeśli przegapimy ten moment to dalsze skutki i zakres prac masz opisany powyżej



Święte słowa.
Ja dlatego, że zwlekałem z naprawą wstecznego, zapłaciłem extra za kosz. Całe szczęście, że udało się zakupić używany :P


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 18, 2009 4:24 pm 
To ja, w charakterze ciekawostki, powiem, że u mnie posypało się wszystko, tylko nie wsteczny, który działał normalnie. :)


Na górę
   
 Tytuł:
Post: czw cze 18, 2009 4:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 6:34 pm
Posty: 53
Lokalizacja: Z Centrum
Pewnie był robiony wcześniej już...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 18, 2009 4:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 02, 2005 9:45 pm
Posty: 261
Skoro juz offtopujemy, to zapytam w ten sposob: Jakie jest prawdpodobienstwo, ze to lacznik elastyczny, zaraz na polaczeniu "wal-tylny most" odpowiada, ze szarpniecie/gluchy loskot. Ojciec twierdzi, ze stukot dochodzi gdzies spod tylnej kanapy (z fotela kierowcy ciezko wylapac) i faktycznie guma jest naderwana. Objaw nawstepuje przy zapieciu/redukcji 4tego biegu....

Chcialbym wykluczyc z podejrzen wszystkie inne elementy poza skrzynia...

_________________
Ex:
'88 W126 420SE 5.0
'83 W126 280SE
'72 /8 230.6 -> 280


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 18, 2009 4:59 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Skrzynia szarpie, aż wywaliła łącznik. Prawdopodobnie wystarczy jej regulacja, być może zmniejszenie ciśnienia oleju modulatorem- taki kluczyk pod plastikową osłonką.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 18, 2009 11:44 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jak OT to OT.
Znudziło mi się KE to kupiłem sobie automat do rozbierania :-)
Tylko czekam na jak będę mógł sobie odpocząć w kanale po urlopie w górach.
Faja zabawa - bardzo ciekawa łamigłówka. Obczajenie dokładnie zasady działania płyty sterującej skrzynek 722.3/4/5 zajmuje parę dobrych godzin rozmyślania, no jeszcze mam pewne wątpliwości ;-) - polecam!
Choć nie polecam dumania przed snem bo raz pół nocy nie mogłem zasnąć.
Ze 4 razy już w sumie teraz wyciągam i wkładam płytę bo chciałem sprawdzić reakcje na zmiany pewnych własności sprężynek.
Nie jest to aż taka czarna magia [palacz]
Dokumentację można znaleźć w googlu.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 19, 2009 12:50 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:26 pm
Posty: 82
Lokalizacja: Warszawa
To tylko czekac na szyld przed domem "MB Service UKANIU" :)

Gratuluję chęci i poszerzania zakresu wiedzy - miejmy nadzieję, że jak zawsze na korzyść wszystkich zaglądających na to forum

_________________
MB W126 560SEC '91


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl