MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 12:21 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt paź 13, 2009 9:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lut 14, 2009 8:15 pm
Posty: 81
Witam
Dzisiaj pierwszy raz auto odmówiło posłuszeństwa. Zimny silnik po normalnym odpaleniu, zaczął nierówno pracować po lekkim dodaniu gazu wszystko w normie. Po przejechaniu 1-2 km silnik zaczął się dusić nierówno pracować, w bocznym lusterku zauważyłem trochę jasnego dymu, ale tylko wtedy gdy się dusił, gdy się zatrzymałem silnik sam zgasł i już nie odpalił. Jutro chciałbym się tym zająć, wstępnie wydaje się że problem w ukł. zasilania (nieszczelność, zatkany filtr, wtryski, pompa?)
Od czego zacząć? Jakiś tydzień temu z ciekawości zajrzałem pod pokrywę wtrysków i część gniazd była zabrudzona, zalana, prawdopodobnie ropą(zdj) byłem umówiony z mechanikiem, ale nie zdążyłem. Z wcześniejszych objawów to silnik powyżej 4 tys obr kopcił na czarno i wydaję mi się ze trochę za dużo palił(do 13 - 15L/100km po mieście). Czasem przy lekkim gazowaniu stojąc przy otwartej komorze silnika można było wyczuć krótką, lekką nierówność pracy silnika tak przy 1500 – 2000 obr. (w aucie nie dało rady tego wyczuć)
Będę wdzięczny za wskazówki


Ostatnio zmieniony sob sty 09, 2010 8:38 pm przez Tomek77, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 14, 2009 6:29 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Zalanie ropą wskazywałoby na uszkodzenie wężyków przelewowych, ale niepowinno to powodować zapowietrzania ani nierównej pracy, wzrost spalania i owszem. Bardzo możliwe, że z wtryskiwaczami jest cos nie tak.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 14, 2009 11:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lut 14, 2009 8:15 pm
Posty: 81
Czy można zdiagnozować po kolei każdy element od baku po wtryski w jakiś prosty sposób, auto stoi na razie u mechanika, który raczej się nie specjalizuje w W140 ma sprawdzić wstępnie co jest nie tak, bo dopiero po weekendzie będę miał czas przetransportować auto do fachowca. Czy w tym modelu jest dodatkowa pompka w baku? Silnik to 3,0td ten sam motor co w W210 (177KM). Czy wtryski w tym modelu wymienia się całe czy tylko końcówki? Czy awaria jednego wtrysku może spowodować całkowite unieruchomienie?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 15, 2009 2:06 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
bardzo możliwe że tylko ci poszłu metalowe podkłądki pod wtryskami (stąd ten brud) lub nie daj boże komora wstępna pęka... ja tak miałem w 5 garkowym...
ale to była przyczyna tego brudu... ropa plus syf takie coś daje...
ale czemu stanął???
jeśli kręci i podaje paliwo to musi odpalić!!! muszisz po kolei sprawdzić wtryski czy dają paliwo najlepiej kręcąc rozrusznikiem i delkiatnie popuszczając te nakrętki od rurek do wtrysków... może paliwa nie podaje???

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 15, 2009 5:44 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
A czy jakby podkładki pod wtryskami były pękniete, nie słychać by było cykania pochodzącego od utraty ciśnienia? Żadnej dodatkowej pompy w zbiorniku nie ma, pompa zasilająca jest razem z pompą wtryskową.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 15, 2009 5:49 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
no niby powinno być słychać ale może nieszczelność jest tak niewielka że tego nie słychać a tylko przesącza sie paliwo... zawsze to oznaka jakiejś nieszczelności... ale ja bym wpierw sprawdził teraz czy dochodzi wogóle paliwo...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 15, 2009 8:33 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
biały dym może świadczyć o zapowietrzeniu układu.
zasmarkanie ostatniego cylindra może wynikać z uszkodzenia przewodów przelewowych lub nieszczelności tej nakrętki. Spróbuj ją dokręcić. Komory wstępne można dokręcać, ale nich nigdy nie leci ropa. Masz szczęście, bo to ostatni "normalny" diesel, gdzie można regulować czy wymieniać same końcówki wtrysków.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 15, 2009 11:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lut 14, 2009 8:15 pm
Posty: 81
Wszystko się wyjaśniło. Między podgrzewaczem a filtrem zasysało lewe powietrze, dwa oringi załatwiły sprawę.
Dzięki za komentarze Pzdr. 8)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl