MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 11, 2025 4:27 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw paź 15, 2009 12:29 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Opiszę następujący problem.
Po dłuższym postoju odpaliłem swojego potwora, i po jakimś czasie ( chodził na wolnych) silnik zgasł.
Po ponownym odpaleniu , silnik zaczął dziwnie buczeć i nierówno pracować. Po przegazówce objaw się uspokoił, ale po ponownym odpaleniu znowu to samo.
Okazuje się że klapa spiętrzająca ( K-Jetronik) wpada w dziwny rezonans. (widoczne po zdjęciu pokrywy filtra) co powoduje nierówną pracę silnika.
Klapa spiętrzająca jest lekko uniesiona ( widać z przodu szczelinę)
Czy ktoś z forumowiczów spotkał się z takim objawem ?
Regulator ciśnienia paliwa ?
Objaw umierającej pompy paliwa ?
Syf w paliwie ? ( filtr paliwa ostatnio zmieniany )
Proszę o sugestie lub może ktoś miał podobne objawy w swoim MB.

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 15, 2009 2:33 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Klapa musi być idealnie równo w koło z dolnym rantem zwężki - jeśli nie - coś jest krzywe, wklej zdjecia, a że za wysoko ? może odbojnik się przestawił. Był strzał?
Do paliwa przy dłuższym postoju i potem podczas jazdy warto wlać miksolu aby przesmarować mechanikę wtrysku. W sumie raz na jakiś czas warto lać miksol.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 15, 2009 2:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 20, 2008 7:56 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Sopot, Gdańsk
ukaniu pisze:
Do paliwa przy dłuższym postoju i potem podczas jazdy warto wlać miksolu aby przesmarować mechanikę wtrysku. W sumie raz na jakiś czas warto lać miksol.

Hej.
Także jeżdżę autem na gazie. Ile profilaktycznie wlać tego mixolu na pół baku?

_________________
C126 500SEC 84r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 15, 2009 3:01 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Na oko, leję wg widzimisię, ćwiartkę na bak, pół litra to chyba maks, nie pamiętam czy siepnąłem kiedyś więcej - wychodzi, że profilaktycznie nie więcej niż 1:100 bo będzie dymił - ale nie zaszkodzi, leczniczo więcej ;-)
A co do drżenia to trzeba by zerknąć czy obija się klapa o tłok rozdzielacza czy rozdzielacz ja wprowadza w wibracje. Jeśli rozdzielacz i jest to k-jet to trzeba by zerknąć gdzie generują się pulsacje ciśnienia - regulator fazy nagrzewania? regulator ciśnienia paliwa? wadliwy akumulator ciśnienia paliwa, za mała wydajność pomp i regulator ciśnienia pracuje w niewłaściwym zakresie?.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 15, 2009 3:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Dzięki za szybką reakcję.
ukaniu pisze:
Był strzał?

Kiedyś był jak jeździł na LPG. Ale potem było wszystko O.K. Teraz jest tylko Pb.
Może jest za mocno pokręcone imbusem od składu mieszanki ?
Może jakiś wtryskiwacz się "zawiesił" ?
Ale stało się to po dłuższym postoju , przedtem było dobrze.
Przed rezonansem klapy, objawem jeszcze były falujące obroty na biegu jałowym.
Wklejam zdjęcia klapy. Klapa chodzi bez zacięć i przy wyłączonym silniku, przy wciskaniu stawia wyczuwalny opór.
Dodam jeszcze że mam kiepskie kable zapłonowe, ale czy to by było przyczyną ?
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 15, 2009 7:40 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
Ze zdjec wynika ze tarcza jest krzywa (z jakiegos strzału itd)
ja proponuje najpierw znalesc przyczyne a potem wymienic tarcze na nową, jest jeszcze sposób zeby ja wyprostowac (przez podgrzanie) ale to jest na krótką mete.

Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 15, 2009 7:57 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Zdjęć jak do ślubu ale nie to co prosiłem ;-)
Naciśnij ją palcem, tak jak pisałem interesuje nasz szczelina pomiędzy klapą a dolnym rantem zwężki a nie górnym.
Klapa wydaje się mieć położenie spoczynkowe za wysokie.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 15, 2009 8:03 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
skoro obroty faluja to powstaje domniemanie nieszczelnego dolotu, przy nieszczelnym dolocie, slabych wiecach mamy 2 czynniki nierownej pracy. A klapa swoja droga dobrze nie wyglada...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 17, 2009 3:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Po konsultacjach z kolegą mechanikiem, problem został rozwiązany ( na razie)
Przyczyną prawdopodobnie była woda w paliwie (mała ilość paliwa w zbiorniku + duża różnica temperatur).
Po dolaniu do zbiornika mieszanki 10 litra Pb, 0,5 litra metanolu, 0,1 l mixolu , praca silnika wróciła do normy.
Polecam przed zimą nalać do paliwa coś, co wiąże wodę z paliwem.
Dzięki wszystkim za pomoc.

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl