MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 4:58 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw mar 11, 2010 3:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 26, 2008 7:19 pm
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Bukol pisze:
A tak przy okazji -
1. Jesteście za czy przeciw rejestracji aut w kierownicą po prawej?
2. Czy jazda takim autem jest w Polsce bezpieczna, zarówno dla kierującego jak i dla innych uczestników?
Chętnie poznam Wasze opinie.

Moje:
1. nie rejestrować, o ile to nie zabytek lub pojazd specjany,
2. jazda takim autem nie jest bezpieczna, n.p. przy wyprzedzaniu,



Moje także,
a jak zaczną rejestrować to firmy ubezpieczeniowe odpowiednie zniżki zastosują(będzie więcej uczestników wypadków ),osobiście widziałem jak kierowca z kierownicą po prawej stronie spowodował by poważną kolizję .

_________________
280 SLC 80rp


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 11, 2010 3:28 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Jestem za.
Chciałbym tylko poznać statystykę wypadków z UK, w których uczestniczyły samochody z kierownicą po lewej stronie.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 11, 2010 3:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 13, 2007 11:20 am
Posty: 346
Lokalizacja: Śląsk
1. Nie, tylko zabytki czy jakies kultowe. Absolutny zakaz nawet tych przerobionych
2. Jazda jest niebezpieczna - ciagle przybieranie przeciwnego pasa, zagrozenie przy wyprzedzaniu, nieprzystosowane swiatla.

Przez swieta mozna ich zniesc, bo musz odwiedzac rodzine, ale rejestracja - ja kogos nie stac na konkretny model auta z kierownica po lewej to moze troszke obnizyc poprzeczke ambicji.

_________________
W123 280CE
Porsche Cayenne Diesel S
Mercedes CLA


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 11, 2010 3:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 20, 2009 1:40 pm
Posty: 80
Numer GG: 5622617
Lokalizacja: Gniezno
Kategorycznie nie rejestrować aut do codziennej jazdy z kierą po prawej.
Tu nie afryka i bez problemu można kupić normalne bezpieczne ba nawet orginalne auto

_________________
Mietek mój to jest to , kocham go,,,"zmienił moje życie odkąd poskładałem go,
on wyleczył mnie z kompleksów, dał mi swoją moc... to wspaniała jest maszyna, choć stara jest jak ja... Rok 2016, rokiem powrotu mojej 230ce na drogę. Trzymajcie kciuki.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 11, 2010 4:59 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Pytanie do madrali-przeciwnikow RHD: ktory z was kiedykolwiek prowadzil taki samochod w ruchu prawostronnym?

Dostatecznym ograniczeniem jest przepis Kodeksu Drogowego, ktory nakazuje kierujacemu upewnic sie czy ma wystarczajaco miejsca do wyprzedzania* - jak nie mam mozliwosci zeby sie upewnic (bo np siedze na miejscu pasazera) to po prostu nie wyprzedzam. Tylko kto w kraju kozakow z ulanska fantazja przejmowalby sie jakims tam durnym Kodeksem Drogowym... :-?

* ograniczona widocznosc to tak naprawde jedyna wada RHD, cala reszta to glupie pitolenie a reflektory i tak trzeba zmienic.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 11, 2010 5:16 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
kielbik pisze:
Dostatecznym ograniczeniem jest przepis Kodeksu Drogowego, ktory nakazuje kierujacemu upewnic sie czy ma wystarczajaco miejsca do wyprzedzania*


Jak to mówi ostatnio Bukol: [hehe]

A od kiedy Kodeks Drogowy może być w Polsce wystarczającym ograniczeniem??
Kodeks Drogowy służy przede wszystkim do ustalania, kto był winny, jak się zrobi kuku i komuś flaki rozpruje.

Kusi obywateli wizja wypasionych okularów po 6 tys zł, ale to nie jest zabawka na polskie drogi i rzeczywistość.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 11, 2010 5:25 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
kielbik pisze:
Pytanie do madrali-przeciwnikow RHD: ktory z was kiedykolwiek prowadzil taki samochod w ruchu prawostronnym?



Ja madralo. Jako, ze poruszam sie po roznych czesciach swiata, probowalem wszystkich mozliwych opcji. Uzywalem RHD , tam gdzie jedzi po lewej stronie , takiego samego uzywalem tez w Polsce. Uzywalem tez LHD w UK. Jestem przecieny z tych samych powodow co inny przedmowcy. Niech RHD jezdzi tam, do ktorego ruchu zostal przeznaczony. Tak samo jestem przeciwny rejestrowaniu samochodow RHD przerabianych na potrzeby naszego ruchu. Wiekszosc z nich jest przerobina w sposob niebezpieczny dla sprawnego poruszania sie. Wystararczy poczytac forum o anglikach.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 11, 2010 5:38 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Przeciez sporo aut z UK jezdzi po naszych drogach/ulicach. Tylko na razie maja zolte blachy. Wyprzedzaja itd. i chyba nie ma plagii wypadkow z tego powodu. BTW. tez nie chcialbym, aby takie auta byly u nas rejestrowane, bo zaraz pojawiloby sie kilka mln. "anglikow".

Kielbik, a w DE mozna auto UK rejestrowac bez problemow? Nie wydaje mi sie, bo po 1 nie widzialem takiego auta z niemiecka tablica, po 2 jezdzilem autem seryjnym, z siedzeniem prototypowym - do dokumentow byl dolaczony pokaznej zawartosci teczka z dokumentami stwierdzajacymi dopuszczenie auta (dopuszczenie mial na max 50km/h). A wiec to znaczy, ze Niemcy mocno pilnuja swoich przepisow. Jak wiesz to nie uznaja przegladow technicznych z innych krajow (u nas niby uznaja, ale defakto bez wizyty w stacji diagnostycznej nie zarejestrujesz sprawadzonego auta).

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 11, 2010 6:01 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
kielbik pisze:
* ograniczona widocznosc to tak naprawde jedyna wada RHD, cala reszta to glupie pitolenie a reflektory i tak trzeba zmienic.


Oczywiście, tu się zgadzam. Ale jest to ograniczenie, które w moim odczuciu powinno dyskwalifikować auto. Tak jak każde inne z ograniczoną widocznością.

Ej - chyba za długo już za Odrą siedzisz :) <br>Dodano po 26 sekundach.:<br>
(me: how) pisze:
Jak to mówi ostatnio Bukol: [hehe]


[hehe]

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 11, 2010 6:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 11, 2008 9:29 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Bydgoszcz
Co do wyprzedzania autem RHD nie trzeba trzymać się pół metra za tirem i wyskakiwać by sprawdzić czy coś jedzie z naprzeciwka utrzymując kilku metrową przestrzeń przed poprzedzającym nas pojazdem daje nam to dużo większą widoczność i ewentualny czas do powrócenia na nasz tor jazdy gdy okaże się, że jednak coś jedzie z naprzeciwka. Co do rejestracji pojazdów RHD mam mieszane uczucia owszem fajnie byłoby pojeździć takim autem które mam za mniej niż pół ceny, ale wiem, że byłoby jednak niebezpieczniej na drogach m.in. z powodu młodych kierowców, którzy będą woleli zamiast malucha wsiąść do vw polo za te same pieniądze. I nie, że ich winie za to (w końcu każdy by tak wybrał) ale tajemnicą nie jest młody kierowca powoduje większą ilość wypadków to co by było gdyby jeszcze miał auto RHD?

_________________
Mercedes W123 230E


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 11, 2010 6:38 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
Ilu piszących tyle opinii, ale ja też jestem za, czemu nie mielibyśmy polatać sobie trochę 'Angolami' po naszych dziurach. Na dobrą sprawę siedząc po prawej stronie duże kłopoty będziemy mieć tylko przy próbach wyprzedzania ciężarówek i dużych 'dostawczaków.'

Tak się składa, że trzy razy byłem na kolizyjnym z wyprzedzającym z naprzeciwka 'na pałę' autem i dzięki "brzytwa hamulcom" Beczkolotu skończyło się na strachu i przekleństwach, choć raz było tak blisko, że miałem już całe życie przed oczami i musiałem potem się zatrzymać żeby odreagować i się uspokoić. Jednak w żadnym z tych przypadków auta z naprzeciwka nie były RHD, (w tym 'najbliższym' było to terenowe, nowe Volvo).
Tak wiec nie ważne czym jedziesz, ważne aby myśleć, bo bez tego żadne systemy, ani nawet kółko po właściwej stronie nie pomogą...

Ale w temacie przerabiania Beczki tez uważam, ze to nie ma sensu. Ja bym rejestrował jako zabytek, albo czekał na zmianę przepisów którą być może już niedługo wymusi KE.

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 11, 2010 7:07 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
kielbik pisze:
Dostatecznym ograniczeniem jest przepis Kodeksu Drogowego, ktory nakazuje kierujacemu upewnic sie czy ma wystarczajaco miejsca do wyprzedzania* - jak nie mam mozliwosci zeby sie upewnic (bo np siedze na miejscu pasazera) to po prostu nie wyprzedzam. Tylko kto w kraju kozakow z ulanska fantazja przejmowalby sie jakims tam durnym Kodeksem Drogowym...

No więc właśnie! Już widzię jak chłopaki pilnie przestrzegają zasad przez Ciebie opisanych. Zwykle jest tak: "Co, ja nie umiem prowadzić!? Nie zdążę wyprzedzić przed końcem wzniesienia!? No proszę Cię!"

DJ MAKU pisze:
Na dobrą sprawę siedząc po prawej stronie duże kłopoty będziemy mieć tylko przy próbach wyprzedzania ciężarówek i dużych 'dostawczaków.'

Racja, a tych wyprzedza się raczej sporo bo wloką się przecież zawalidrogi jak ślimaki!!!! Ileż można za takim "smrodem" jechać pod górkę?

DJ MAKU pisze:
ak się składa, że trzy razy byłem na kolizyjnym z wyprzedzającym z naprzeciwka 'na pałę' autem i dzięki "brzytwa hamulcom" Beczkolotu skończyło się na strachu i przekleństwach, choć raz było tak blisko, że miałem już całe życie przed oczami i musiałem potem się zatrzymać żeby odreagować i się uspokoić.

To ja dziękuję pięknie za takie emocje podczas jazdy. Tym bardziej w przypadku podróży na urlop z rodzinką. A im więcej wozów z RHD tym większa szansa na takie przygody.

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 11, 2010 8:58 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 08, 2009 4:46 pm
Posty: 74
Lokalizacja: Sosnowiec
Co do komentarzy niektórych chciałbym tylko nadmienić że nie mam zamiaru nikogo zabijać [zlosnikz] . Tak na poważnie, nie wiam jak to będzie z rejestracją na klasyka bo ktoś wsadził niebieską skórę gdzieś po drodze z fabryki do mnie (więc nie jest oryginał) ma także lpg ale to nie problem bo wyleci on jak tylko wrócę do polski, i nie jest to także model w stylu "kupiłem tanio, sprzedam drogo w polsce, zarobie se..." , kupilem ją długo zanim pomyślałem że będę wracał. Pozostaje tylko czekać aż "zalegalizują" auta z RHD w polsce ( mam nadzieje że szybko [zlosnik] )
Parę zdjątek mojej niuni
Obrazek
Obrazek
Obrazek
ale dupkę to ma ładną co nie?

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=44202
kto ma racje więc?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 11, 2010 9:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 21, 2008 9:37 pm
Posty: 393
Lokalizacja: Kraków
No ładnie wygląda. Bardzo ładnie, a już były głosy, że zaprezentujesz jakiegoś trupa:).

W polsce na żółtych blachach jeździ sporo "zabytków" z LPG, ze zmienionymi silnikami itp, więc myśle, że zmienione wnętrze nie będzie stanowiło problemu dla "rzeczoznawcy".

_________________
W123, 1984 TAXI .... 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 11, 2010 10:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 26, 2008 7:19 pm
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
W moim przypadku rzezczoznawca wpisał wyposażenie z "natury",
więc kolor tapicerki oraz LPG napewno nie będą przeszkodą w wprowadzeniu do rejestru zabytków.
Ładne auto , kolorek super, a kolor skóry można zmienić .

_________________
280 SLC 80rp


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl