ukaniu pisze:
Z uwagi na solidne luzy zaworowe regulowane płytkami silnik 16V chodzi dużo głośniej niż seryjne M102. Jeśli regulacja luzów była zaniedbana będzie klekotał bardzo mocno. Tak czy siak przypomina trochę sieczkarnie

Sluszna uwaga!
![[ok]](./images/smilies/ok.gif)
Fakt, ze kultura pracy 16-zaworowego M102 na wolnych obrotach pozostawia wiele do zyczenia i moze zludnie sugerowac "niezdrowa" kondycje motoru. Nic bledniejszego, gdyz ten typ "tak ma". Sama regulacja nie jest czyms nadzwyczajnym o ile sie wie jak sie poslugiwac wspomnianymi przez kol.Ukaniu plytkami, ktore to tez nie sa powszechnie dostepne w owych czasach.
przemulek pisze:
Panowie, to jak, ma te nivo czy nie? Jak ma to na obu osiach?
Problemy z czytaniem?!
Ten w gieldzie ma tylko na tylnej osi. Na przedniej jak zostalo napisane bylo tylko za doplata. Kod 489. Czy dany 16V mial podwoje nivo mozna rozpoznac m.in.po wiekszym i metalowym baniaku na ZHM, podczas gdy z nivo tylko na tylnej osi mial standardowy zbiornik, czyli mniejszy i plastikowy.
pozdr