MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 6:54 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn lis 19, 2012 3:50 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 15, 2012 8:51 am
Posty: 24
Numer GG: 6622680
Lokalizacja: Mogilno
ooo, konkretne rozwiązanie zagwozdki.
myślałem że to po prostu tylko korek spustowy.
to znaczy że siatka jakaś tam pewnie jest, i może jeszcze nie wymagająca wymiany, o ile oczywiście jest w dobrym stanie.
też niegłupio.
e, i tak zbiornik miałem opróżniać - zatem brać się do roboty.

dziękuję bardzo za pomoc.

_________________
1978 601
1981 126p
1984 243D
1978 TR7
1978 323i
1970 250CE
stajnia Augiasza....


Na górę
Post: pn lis 19, 2012 6:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz mar 07, 2010 4:48 pm
Posty: 183
Lokalizacja: Gdańsk
to wychodzi na to , że u mnie jest jakiś dodatkowy...

_________________
W114 250 CE Coupe
http://www.youtube.com/user/jacekw114/videos?view=0


Na górę
Post: wt lis 20, 2012 9:29 pm 
Offline

Rejestracja: wt cze 22, 2010 9:38 pm
Posty: 0
Witam !!
panowie chciałem zapytać do czego służą części 70 ,72,73, 75 ?
w moim w115 220d rurki są pourywane, czy to ma wpływ na coś ?
proszę o odp z góry dziękuje i pozdrawiam

_________________
Lipior Arkadiusz


Na górę
Post: śr lis 21, 2012 9:39 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 15, 2012 8:51 am
Posty: 24
Numer GG: 6622680
Lokalizacja: Mogilno
eee, jacki7878, chyba nie...

raczej masz po prostu nowszą wersję, jak ta na poniższym rysunku.
filtr to element numer 83 zdaje się...


Załączniki:
pompa driver.gif
pompa driver.gif [ 34.89 KiB | Przejrzano 2542 razy ]

_________________
1978 601
1981 126p
1984 243D
1978 TR7
1978 323i
1970 250CE
stajnia Augiasza....
Na górę
Post: śr lis 21, 2012 2:25 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
gdyby ten filtr w baku u ciebie nadawał się do wymiany (ten w korku spustowym ) to nowy kosztuje koło 100 zł, jest to takie metalowe siteczko

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: śr lis 21, 2012 3:14 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 15, 2012 8:51 am
Posty: 24
Numer GG: 6622680
Lokalizacja: Mogilno
noo, też mam nadzieję że będzie ok, jako metalowa siatka to jeśli nie jest uszkodzona mechanicznie ani skorodowana to powinna się nadać do czyszczenia...
jeszcze nie miałem czasu zajrzeć tam niestety...
jak wydobędę to pokażę - warto takie rzeczy na forum wrzucać, będzie dla innych.

_________________
1978 601
1981 126p
1984 243D
1978 TR7
1978 323i
1970 250CE
stajnia Augiasza....


Na górę
Post: śr lis 21, 2012 4:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 06, 2006 4:37 pm
Posty: 299
Lokalizacja: Wrocław
Rysunki w EPC czytane bez opisu mogą wprowadzić w błąd. Wklejone dwa rysunki różnią się modyfikacjami podczas produkcji: na pierwszym w 114.022 250CE do nr prod. 014884, drugi rysunek od 014885 sztuki.
Drugi rysunek pokazuje zmienione elementy bądź nowe tak więc sitko, które w benzynowym silniku będzie zawsze z tworzywa (białe) a nie z metalu będzie również występowało. To tzw sitko nie jest filtrem paliwa. W autach do numeru z pierwszego rysunku filtr paliwa miał miejsce po lewej stronie bloku silnika (nad poduszką silnika), później był umiejscowiony wraz z pompą paliwa jak na drugim rysunku.

_________________
220D 1970r
250CE 1970r


Na górę
Post: śr lis 21, 2012 5:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz mar 07, 2010 4:48 pm
Posty: 183
Lokalizacja: Gdańsk
To ja mam tak jak na drugim rysunku filtr z pompą z tyłu baku .
Już myślałem , że to jakaś modyfikacja poprzedniego właściciela ;)
Wszystko się zgadza.

_________________
W114 250 CE Coupe
http://www.youtube.com/user/jacekw114/videos?view=0


Na górę
Post: czw lis 22, 2012 9:04 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 15, 2012 8:51 am
Posty: 24
Numer GG: 6622680
Lokalizacja: Mogilno
ano, EPC bez opisu, jako że nie posiadam, a tylko dorywczo gdzieś w internecie jakiś rysunek znajdę...

faktycznie, moje auto ma numer prod. 8774, zatem to wcześniejsza wersja.
a zastanawiałem się już w jaki sposób sitko filtruje paliwo zasysane przez pompę :-)
dziękuję za podpowiedź amon, będę szukał pod maską.
kiepsko że filtr jest za pompą, zwłaszcza że pompa droga, ale to zdaje się w tamtych czasach dość popularne rozwiązanie było...

_________________
1978 601
1981 126p
1984 243D
1978 TR7
1978 323i
1970 250CE
stajnia Augiasza....


Na górę
Post: pt lip 26, 2013 10:30 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 15, 2012 8:51 am
Posty: 24
Numer GG: 6622680
Lokalizacja: Mogilno
no tak, urlop tuż tuż, więc [dopiero!] czasu trochę aby wrócić do autka...
więc na teraz - wyczyszczony zbiornik, uruchomiona pompa paliwa, cewka sprawna.
ale:
nie dochodzi prąd do cewki, do tego rezystora dużego też.
czy to już oznacza, że jednak jednostka sterująca, czyli tzw. "komputer" nie ładzia?
podpowie ktoś, gdzie szukać dalej?

no i niestety, żeby nie było bez schodów - do pompy paliwa też nie dociera zasilanie...
który przekaźnik jest za to odpowiedzialny? [o ile to przekaźnik, ale chcę sprawdzać po kolei...]
po włączeniu zapłonu nie słychać przekaźnika...

bezpieczniki wszystkie sprawne.
z góry dziękuję za podpowiedzi.

PS:
jak dotąd, gros funduszy i wysiłku pochłonął inny projekt - oto migawka z dotychczasowego efektu prac:

Obrazek

zderzaki się chromują [3.500zł!] i brak jednego tłumika, ale ten już działa, chociaż jeszcze nierówno...

_________________
1978 601
1981 126p
1984 243D
1978 TR7
1978 323i
1970 250CE
stajnia Augiasza....


Na górę
Post: sob lip 27, 2013 1:21 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
wielbuont pisze:
ale:
nie dochodzi prąd do cewki, do tego rezystora dużego też.
czy to już oznacza, że jednak jednostka sterująca, czyli tzw. "komputer" nie ładzia?
podpowie ktoś, gdzie szukać dalej?

no i niestety, żeby nie było bez schodów - do pompy paliwa też nie dociera zasilanie...
który przekaźnik jest za to odpowiedzialny? [o ile to przekaźnik, ale chcę sprawdzać po kolei...]
po włączeniu zapłonu nie słychać przekaźnika...

bezpieczniki wszystkie sprawne.
z góry dziękuję za podpowiedzi.



Nie wiem gdzie 250CE na te kostke, ale mialem ostatnio taki przypadek w 280CE, z tym ze u mnie auto czasami pracowalo, po czym zdychalo. Prad na stacyjce byl, rozrusznik krecil, ale pierwszym symptomem negatywnym bylo zero odzewu pompki po przekreceniu kluczyka. Przy wnikliwszym przyjrzeniu sie sprawie ginal w tym samym czasie prad na cewke i silnik od razu gasl.
Winna byla kostaka rozprowadzajaca prad (za akumlatorem na fartuchu). Moze u Ciebie bedzie podobnie?


wielbuont pisze:
PS:
jak dotąd, gros funduszy i wysiłku pochłonął inny projekt - oto migawka z dotychczasowego efektu prac:

Obrazek

zderzaki się chromują [3.500zł!] i brak jednego tłumika, ale ten już działa, chociaż jeszcze nierówno...



Super projekt [zlosnikok] Mam straszny sentyment do E21, a szczegolnie jak jest w I serii- latalem tym za malolata

PS
Nie powinienes domalowac na czarno tych przetloczen wokol wlotu powietrza do chlodnicy pod przednim zderzakiem, wygladaloby to chyba lepiej-podobnie do plastikowych wlotow I serii.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: pn lip 29, 2013 10:16 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 15, 2012 8:51 am
Posty: 24
Numer GG: 6622680
Lokalizacja: Mogilno
Dzięki za podpowiedź, pójdę w tym kierunku.

a rozumiem że sporo ludzi ma tu duże doświadczenie, ale tez każdy ma swoje sprawy i nie zawsze ma czas i ochotę na wałkowanie tych samych tematów z różnymi ludźmi.

Dlatego chciałbym nabyć gdzieś jakąś literaturę pomocną - coś a'la poradnik Haynesa, tudzież seria "sam naprawiam.." ze schematem instalacji elektrycznej, zasadami działania, typowymi usterkami, opisami itd.
domyślam się że po polsku nie znajdę raczej, ale czy możecie polecić czego Wy używacie? czego szukać, co nabyć, żeby rzeczywiście znaleźć sporo konkretnej wiedzy?
w moim przypadku, najlepiej po angielsku, bo sprechanie niemieckie do mnie nie chce dotrzeć...

Chyba że może ktoś ma na sprzedaż niepotrzebne już pozycje?

_________________
1978 601
1981 126p
1984 243D
1978 TR7
1978 323i
1970 250CE
stajnia Augiasza....


Na górę
Post: wt lip 30, 2013 9:57 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 15, 2012 8:51 am
Posty: 24
Numer GG: 6622680
Lokalizacja: Mogilno
Stomek pisze:
PS
Nie powinienes domalowac na czarno tych przetloczen wokol wlotu powietrza do chlodnicy pod przednim zderzakiem, wygladaloby to chyba lepiej-podobnie do plastikowych wlotow I serii.


fiufiu, kolego, na takim etapie jeszcze nie jestem aby na takie szczegóły zwracać uwagę :-)
kosmetyką oczywiście się zajmę, niestety, na razie wciąż większe rzeczy do dokończenia.
ale faktycznie planuję zrobić auto jak najbardziej w oryginale, wiec na takie detale będę zwracał uwagę.
mnie BMW nigdy szczególnie nie kręciły, takie jakieś banalne mi się zawsze wydawały... no ale ta rzeczywiście jest całkiem całkiem :-)
gorzej że nie cierpię srebrnego koloru na samochodach - a tu jak na złość i BMW i Mercedes srebrne się trafiły :evil:
a nie mam odwagi zmienić z oryginalnego na inny, zwłaszcza że oba w oryginalnych farbach do mnie trafiły..

_________________
1978 601
1981 126p
1984 243D
1978 TR7
1978 323i
1970 250CE
stajnia Augiasza....


Na górę
Post: śr lip 31, 2013 4:25 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 15, 2012 8:51 am
Posty: 24
Numer GG: 6622680
Lokalizacja: Mogilno
Panowie, jeszcze ciąg dalszy szukania zasilania.
tak jak kolega Stomek radził szukać za akumulatorem, tak też zrobiłem.
fotka przedstawia ten taki moduł rozprowadzający, miedzy akumulatorem a skrzynką bezpieczników.
no i znalazłem tu gruby czerwony kabel prowadzący od skrzynki bezpieczników z jakiś powodów odłączony i zaizolowany.
zechciałby ktoś porównać u siebie i podpowiedzieć, gdzie toto podłączyć?
no bo chyba do któregoś z tych czarnych "pudełek" z bezpiecznikami, nie?
ewentualnie jakby ktoś mógł w miarę dobrą fotkę tego rejonu zrobić i podesłać, byłbym wdzięczny.

Obrazek

_________________
1978 601
1981 126p
1984 243D
1978 TR7
1978 323i
1970 250CE
stajnia Augiasza....


Na górę
Post: pt sie 02, 2013 11:02 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 15, 2012 8:51 am
Posty: 24
Numer GG: 6622680
Lokalizacja: Mogilno
ja wiem, każdy jest zajęty, ma swoje sprawy itd.
ale może w weekend ktoś odwiedzi garaż, wyprowadzi kochankę na przejażdżkę niedzielną - to może przy okazji machnąłby mi fotkę tego elementu z powyższego postu co?
tak żebym mógł namierzyć ten gruby czerwony kabel...

_________________
1978 601
1981 126p
1984 243D
1978 TR7
1978 323i
1970 250CE
stajnia Augiasza....


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl