MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 19, 2025 8:12 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr maja 12, 2004 10:22 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Jak w temacie. Słyszal ktoś kiedyś o czymś takim? Ostatnio poprzedni właściciel mojego mesia mówił mi, że nie zdążył założyć już przed sprzedażą tego wynalazku bo w hurtwni nie mieli.Ja czegoś takiego nigdy nie widziałem. Głupie by to nie było. Doskonale dałoby się wyregulować wolne obroty.Mi w miarę równo chodzi ale czasem ma tendencję do krótkotrwałego zwiększania prędkości obrotowej biegu jalowego na gazie .

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 13, 2004 12:03 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Antek nie słyszałem i nie moę sobie na razie wyobrazić o co chodzi? :o
Jak to wygląda? :o

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 13, 2004 7:39 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
To jest podobno silnik krokowy (ze swoim sterownikiem oczywiście) który montuje się w obudowie filtra powietrza nad klapą spiętrzającą.Jak silnik chodzi na gazie to on wysuwa takiego fiutka i opuszcza klapę spietrzajacą.Kiedy silnik chodzi na Pb to ten fiutek sie chowa i pełni rolę normalnego zderzaka klapy. Ja tez tego nie widziałem. Moze gościu miał urojenia [zlosnik]

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 13, 2004 9:01 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Ok, czyli niby montuje się to tam gdzie mikser. Tylko po co ma opuszczać tą klapę bardziej niż sama się opuszcza? Jeszcze działania tego nie mogę sobie wyobrazić.
Pozdrawiam

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 13, 2004 11:32 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Po to ze podczas pracy silnika na gazie przeplywomierz do srania jest potrzeny [zlosnik] . Jak nie pracuje pompa paliwa to nie ma cisnienia pracy w układzie KE więc klapa czasami wychyla się swobodnie.Najgorsze jest to że robi się tak na wonych obrotach tuż po dłuzszej jeździe.Wprowadza to dodatkową niestabilność bo klapa np.sie zatrzymała 5mm wcześniej niz powinna na wolnych obrotach. Automatycznie spada podcisnienie w kolektorze ssacymi zubaża się mieszanka i wolne obroty wzrastają.Trzeba wtedy przegazować na luzie i gwałtowny skok podciśnienia cofnie klapę. A jakby klapa była non stop otwarta to na sklad mieszanki miałaby jedynie wpływ regulacja na reduktorze ewentualnie korekcja opjonalnym stabilizatorem obrotów czyli działałoby to jak w silniku gaźnikowym gdzie w kolektorze siedzi jedynie przepustnica. Proste??
A teraz ciekawe co mi gość powie 9ten co mi o tym powiedział).Pewno sam nie wiedział jak to do końca działa chociaż prowadzi Boch Service [zlosnik]
Pozdrawiam

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 13, 2004 2:58 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Rozumiem, ciekawe jak zamontują mi gaz w 560, jeżeli się zdecyduję. Gość coś mi mówił że najlepiej będzie założyć do niego taki "półwtrysk". nie wiem do końca co to znaczy bo rozmawiałem z nim przez telefon i powiedział że trzeba przyjechać, sprawdzą silnik i wtedy padnie decyzja co tam założyć. [szalone]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 13, 2004 4:24 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
jakie sa koszty takiego "pol wtrysku"?

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 13, 2004 6:22 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Panowie cos w tym musi byc, bo ja widziałem takiego dziadka co miał w MB W116 350 SE wywalony cały wtrysk z przepływomierzem i nad przepustnicą miał tylko mikser gazu i to wszystko i chodził!!!!! wiec trzeba by pokombinowac a wogole to wydaje mi sie ze te strzelanie w kolektor to wina tej klapy......

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 13, 2004 7:30 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Więc powiedzieli, że 3000 za taki półwtrysk wystarczy spokojnie, ze wszystkimi dodatkami, oni zakładali mi kiedyś do 260E gaz i chodziło wszystko bez zarzutów.
A co do wystrzałów to ja stawiam na prąd, a nie klapę, ewentualnie zła mieszanka, ale to nawet na paliwie jak jest zła to strzeli.
I zastanawiam się jak dziadek w zimie zapala? Jak reduktor jest nowy to może się dać ale w tyłek dostaje strasznie.
Mi tam nie strzela, ale dbam o prądowe sprawy.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 13, 2004 9:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 13, 2004 4:35 pm
Posty: 58
Lokalizacja: ruda slaska
Miałem kiedyś 124 300 z 88 roku z gazem , przejechałem 30 tys km i nic sie nie działo złego, raz tylko fuknoł gazem i zgubiła sie tulejka lącząca silnik krokowy powietrza z przepustnicą (przepraszam za nie fachowosc ) wtedy miałem to rozebrane i nie sadze by klapa przepustnicy sie nie mogła domknąć bo u mnie naprawde trzeba było mocno na nia nacisnąc by sie otwierała .Chyba ze mówimy tu o puzniejszych silnikach to sie nie znam.
A co do tego ze pompa nie pracuje to mam inne zdanie . [oczko]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 13, 2004 10:01 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Co do pompy to zależy jak gaz podłączą, ale raczej lepiej jak nie pracuje.
Mówisz o "przepustnicy powietrza" czy o klapce współpracującej z rozdzielaczem paliwa?
Ale to i to raczej nie chodzi ciężko.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 13, 2004 10:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 13, 2004 4:35 pm
Posty: 58
Lokalizacja: ruda slaska
O przepustnicy powirtza , bo chyba tylko ona ma jakies znaczenie jak samochód pracuje na Gazie .
U mnie i u kolegi w coupe , nie wiem czy chdziła cieżko ,ale napewno nie było by mowy o tym by sie sama z powrotem nie domkła.
Co do tej klapki to ta co widac ja po zdjeciu filtra powietrza duza okrągła z srubą regulacyjną jej otwarcie


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 13, 2004 10:37 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Własnie mówimy o tej klapce, która przeszkadza podczas jazdy na gazie.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 14, 2004 10:55 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Właśnie o tej klapce [zlosnik] . Podobno lepiej jednak jest jak pompa paliwa pracuje poczas jazdy na LPG, a to choćby dlatego, że utrzymywane jest cały czas ciśnienie robocze w układzie wtryskowym, a wtrysk można przerwać na regulatorze elektrohydrauliczym za pomocą emulatora. Nie wiem co to jest "półwtrysk" o którym piszecie.W silnikach z wtryskiem mechanicznym nie można założyć żadnego wtrysku gazu.Strzelanie mnie nie dotyczy-od września nie strzelił mi ani razu.
Cośmi zaczął wpiepszać gaz ostatnio, może coś mądrego ktoś powie na ten temat? Mieszanka jest ok!

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 14, 2004 11:23 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Właśnie dlatego napisałem raczej, bo we wtrysku mechanicznym K, lepiej jak nie pracuje, a w KE lepiej jak pracuje.
Ja też nie wiem co to ten półwtrysk, jak się dowiem szczegółów to napiszę.
Antek na spocie w Gdańsku/Gdyni był SEC z wtryskiem gazu! Więc można.
Pozdrawaim

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl