MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 15, 2025 10:59 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: czw sty 22, 2015 11:59 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 07, 2006 12:49 pm
Posty: 447
Lokalizacja: Dębica
hmm no powiem szczerze, że coś w tym jest z tym kablem od cewki :) narazie musze sie skupic na znalezieniu jakiegoś ładnego KE, który byłby na 100% sprawny bo niestety musiałem pooddawać już części koledze [jezyk] a moj klęknął. chyba, że uda mi sie go reanimować. W sumie podkładałem do tego auta juz chyba wszystko za wyjątkiem przewodów zapłonowych i kopułki....

_________________
Mercedes W204 C220 CDI 170KM '08
Mercedes W202 C180 '97
EX-Mercedes S124 230TE + LPG '91
EX-Mercedes W220 S320 '99
Ex-Mercedes W201 "Coccon" 2.0E '92
EX-Mercedes w201 2.0D '87


Na górę
Post: czw sty 22, 2015 12:16 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
miś89 pisze:
W sumie podkładałem do tego auta juz chyba wszystko za wyjątkiem przewodów zapłonowych i kopułki....

Dopiero teraz obejrzałem Twój film na którym widać że jest iskra, czyli to raczej nie zapłon...

Może warto sprawdzić co się dzieje gdy odetniesz paliwo tak by auto nie zagadało. Czy wtedy także zniknie iskra?
Nie wiem jak to wygląda w KE, ale w starym dobrym K-Jetronicu sporo "logiki" zawarte było w przekaźniku pompy paliwa. Przekaźnik ten podawał napięcie na pompę paliwa przy pracującym rozruszniku i potem podtrzymywał je tak długo jak dostawał sygnał obrotów. W przypadku zaniku tego sygnału automatycznie odcinane było paliwo.
Może w KE jest podobnie tylko oprócz paliwa odcinany jest także zapłon?

Test przy odpiętym zasilaniu pompy paliwa powinien rozwiać tę wątpliwość. Jeśli iskra nie zniknie podczas długiego kręcenia rozrusznikiem i jednocześnie zawsze znika chwilę po tym jak rozrusznik przestaje kręcić to masz odpowiedź na pytanie czemu odpala i gaśnie...
Analizowałeś już schemat elektryczny? Skąd idzie zasilanie modułu i cewki? Możesz się wpiąć żarówką w ten obwód i sprawdzić czy w momencie zaniku iskry nie znika napięcie zasilające...

Podsumowując: szukałbym problemu w sterowaniu zapłonem i dopiero potem kombinował z wtryskiem. W międzyczasie PLAK będzie Twoim najlepszym przyjacielem :)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pt sty 23, 2015 10:01 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam,
miś89 pisze:
- czujnik indukcyjny czytający z koła zamachowego

są 2 sztuki. jedna z przodu, druga z tyłu. Jeśli jest uszkodzony ekran w tylnym czujniku będą podobne jaja. Miernik w rękę i sprzawdź czy działa wypinając go z modułu zapłonowego, drugi człowiek niech Ci lekko naciągnie kabel od niego i też sprawdź przejście jeśli nie będzie, to uszkodzony kabel i nie puszcza info o pracy wału a jak wał się nie kręci to po co produkać iskrę?
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
Post: pt sty 23, 2015 10:48 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 07, 2006 12:49 pm
Posty: 447
Lokalizacja: Dębica
spróbuje dzisiaj opcji z plakiem, pozwoli to definitywnie mam nadzieje stwierdzić czy to zapłon czy nie. Odnośnie czujnika był już tez przekładany z innego auta i nie pomogło, a ten czujnik który jest z przodu na wale służy tylko do diagnostyki komputerem, nie jest on do niczego wpięty idzie tylko do gniazda diagnostycznego.

Voytas z tego co mi wiadomo to przekażnik pompy paliwa (ten czarny) nie odcina iskry, ale tez jeszcze dla pewności sprawdzę ;)

_________________
Mercedes W204 C220 CDI 170KM '08
Mercedes W202 C180 '97
EX-Mercedes S124 230TE + LPG '91
EX-Mercedes W220 S320 '99
Ex-Mercedes W201 "Coccon" 2.0E '92
EX-Mercedes w201 2.0D '87


Na górę
Post: pt sty 23, 2015 11:36 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam,
sprawdź jeszcze stan kabla cewka - aparat zapłonowy (niskiego napięcia) może on też psioczyć. Ja bym jeszcze próbował podłączyć 12 pod zasilanie cewki z aku i jak by chodził to stacyjka [szalone]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl