MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 19, 2025 1:47 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt maja 14, 2004 9:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 29, 2004 8:20 pm
Posty: 65
Numer GG: 3295087
Lokalizacja: Warszawa
Witam, mam problem z łańcuchem rozrządu. Poprzedni klekotał i był bardzo luźny, kupiłem więc nowy i przystąpiłem do wymiany. Kierowałem się instrukcjami z książki o naprawie samochodów z silnikami diesel'a. Przewleczenie łańcucha przez silnik poszło w miare dobrze, ale problem mam z połączeniem ogniw. Napinacz nie chce się schować na tyle aby było możliwe zanitowanie łańcucha. Czy jest jakiś sposób aby go wymontować i wtedy zyskać trochę miejsca czy też trzeba by rozmontować przód silnika ? Jeśli było by to konieczne to jak to zrobić (nie znalazłem na ten temat ani słowa w książkach i internecie) ?
Pozdrawiam

MB 230TE '84


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 14, 2004 9:44 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Z tego co pamiętam, to w takich przypadkach sie go wykręca w cholerę żeby nie zawadzał.

Pzdr. Gerri


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 15, 2004 12:32 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
A ja kolejny raz przestrzegam przed wymianą łańcucha bez wymiany kół zębatych. Nie będę się powtarzał - proszę przekopac archiwum - jak czytam że ktoś wymienia sam łańcuch który w dodatku był juz ostro luźny to mi to od razu złomowiskiem pachnie. [szalone]

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 15, 2004 8:09 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 31, 2004 12:04 am
Posty: 1281
Lokalizacja: Gliwice
damian pisze:
A ja kolejny raz przestrzegam przed wymianą łańcucha bez wymiany kół zębatych. Nie będę się powtarzał - proszę przekopac archiwum - jak czytam że ktoś wymienia sam łańcuch który w dodatku był juz ostro luźny to mi to od razu złomowiskiem pachnie. [szalone]


to prawda wymiana samego łańcucha jest śmieszna [szalone] , obowiązkowo trzeba też wymienić koła zębate

_________________
- Mercedes W123 300 TDT, 83r automatic, W201 190E 1993r. W201 190D 1988r. , W210 300TDT 99r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 15, 2004 10:19 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 21, 2003 11:34 am
Posty: 71
Lokalizacja: Toruń
odnosnie napinacza mialem ten sam problem niestety musisz "brutalnie" wcisnac napinacz najlepiej delikatnie w imadle a nie mlotkiem [oczko]
oczywiscie najpierw wykrecic go z bloku chyba kluczem imbusowym 17.
napinacz wysuwa sie lekko tylko w jedna strone - jak napina lancuch
odnosnie reszty postow na temat wymiany kol - to uwazam za kopletna bzdura wymiane kol zebatych jesli nie sa max. zuzyte tzn .zęby nie moga byc ostre
na marginesie zrobilem remont silnika z 59r i jest on na oryginalnych kolach rozrzadu [oczko]

_________________
120 Ponton 1961r. sprzedam benzyna 1.8
126SE M104 3.2 87r
126 300SE+LPG sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 15, 2004 10:43 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Producent jako naprawę podstawową proponuje wymianę samego łańcucha (jeżeli korzysta się z części oryginalnych. i nikt wcześniej jakiegoś badziewia nie zadał) i taka operacja jest w instrukcji serwisowej dokładnie opisana. A skoro tak zaleca niemiecki inżynier, to tak jest dobrze [zlosnikz] [zlosnikz]
Nie neguję, że czasami stan rozrządu wymaga wymiany również jego kółek, nie można jednak tego generalizować do wszystkich przypadków.

Pzdr.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 15, 2004 7:22 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 29, 2004 8:20 pm
Posty: 65
Numer GG: 3295087
Lokalizacja: Warszawa
Wymienilem już łańcuch, ale mam teraz problem z wtryskiem. Zapłon wiem jak przestawić. Czy ktoś wie jak przestawić wtrysk ?? Silnik nie pracuje tak jak bym chciał i nie mam pomysłów co z nim dalej zrobić. Mam tez dziurawy układ wydechowy przy samym kolektorze, uszkodzenie układu wydechowego było skutkiem zbyt ciężkiej nogi..., od tamtej pory dziwne dzwięki dochodziły, więc nie jestem pewien czy nie ma to jakiegoś wpływu na pracę silnika.
Pozdrawiam

W123 230TE '84


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 15, 2004 9:54 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
W tym typie wtrysk jest niezależny od położenia wałka rozrządu, jest to wtrysk CIĄĄĄĄĄGŁY.

Pzdr. Gerri


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 15, 2004 10:26 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 29, 2004 8:20 pm
Posty: 65
Numer GG: 3295087
Lokalizacja: Warszawa
Wszystko powinno być w porządku, znaczniki są we właściwych położeniach a jednak silnik szarpie na wolnych obrotach, na górze jest juz spokój. Dzisiaj jak po cofaniu wrzuciłem Drive to mi poprostu zgasł, pozniej już jadąc wcisnołem gaz w podłoge, a on nie zareagował. Czym może być to spowodowane ??

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 16, 2004 12:18 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 19, 2004 11:36 pm
Posty: 290
Lokalizacja: Wieluń
tak się objawia przestawiony zapłon

_________________
Mercedes W114 - 280CE , 250C (USA)
Mercedes 450SLC 5.0
Mercedes (R107)500SL, 3x560SL, (R129)SL320
Honda Odyssey
Audi A8 4.2
Smart ForTwo


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl