MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 3:06 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob maja 29, 2004 2:15 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
A wiec z powodu ze sam sie poruszam kuchenka z silnikiem M110 to mam pyatnie przy wtrysku mechanicznym jakie macie instalacje takie ktore za kazdym razem zapalajac silnik odpalaja na benzynie i przezucaja na gaz czy takie ze jak przelaczycie na gaz to juz auto jezdzi na gazie az do przelaczenie na benzyne ????

Ja mam ten pierwszy typ i zastanaiwam sie czy nie lepszy jest drugi typ ??

Może ktos cos powiedziec
...

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
Post: sob maja 29, 2004 2:29 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
AMG pisze:
Ja mam ten pierwszy typ i zastanaiwam sie czy nie lepszy jest drugi typ ??
...


Nie masz w ogóle przełącznika ręcznego? Nie możesz przełączyć na stałe na LPG?
Inną sprawą jest wpływ odpalania na suchym paliwie - w momencie kiedy w silniku tarcie jest najbardziej niebezpieczne dużo bardziej mu służy mokre zasilanie, a po paru sekundach już bez większych dewastacji można przełączyć na lpg.

pozdrawiam

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
Post: sob maja 29, 2004 4:08 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
TrickyKid pisze:
[Nie masz w ogóle przełącznika ręcznego? Nie możesz przełączyć na stałe na LPG?


No wlasnie nie mam mozliwości jazdy tylko na lpg zawsze zapalam na benzynie i dopiero po dodaniu gazu sie przełacza automatycznie

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 29, 2004 4:54 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
W Primerze miałem kiedyś instalację wtryskową bez automatu, wszystko odbywało się całkowicie ręcznie, i podobnie jak obecnie w gaźnikowej 626 jedynie w zimne poranki silnik widzi benzynę - na gazie po prostu nie chce zaskoczyć poniżej pewnej temperatury, a później to już odpala na wszystkim. Podobnie takie traktowanie dużo bardziej niszczy silnik - ale oba japończyki znoszą to cały czas dzielnie. Nie wiem jak obecnie Primerka [sprzedana dawno], ale 626 ma ćwierć miliona Km i się nie skarży. W Transicie mam auto-wtrysk w 3-punktowym przełącznikiem : BENZYNA-AUTO-LPG. Jak rozsypał się katalizator [wkład pokruszył się i zaktał przelot] to na benzynie w ogóle nie chciał palić, i trzeba było na stałe mieć przełączone na LPG [całe szczęście, że było to w lecie]. Ale przed tą awarią i po jej usunięciu instalacja jest cały czas na AUTO przełączona, odpalanie na mokrym i po paru sekundach automagiczne przełączanie na LPG. Brak przełącznika u Ciebie nie jest wg mnie jakąś wielką niedogodnością o ile oczywiście nie jeździsz z pustym bakiem benzyny [ja mokrą tankuję raz na 3-4 miesiące, i w lecie czasem zdarza mi się mieć w baku zero nawet przez kilkanaście dni].

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 29, 2004 5:08 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
No ja troche inaczej uzywam instalacji LPG codziennie rano jade sobie na benzynce jakieś 5 km i dopiero przelaczam na lpg wracajac do domu tez ostatnie kilometry robie ne benzynie i wlasnie sie zastanawiam nad zmina tego przelacznika bo wczoraj jezdzilem astra z lpg i tam jest przelacznik gaz /benzyna i wydaje mi sie ze jest to wygodniejsze

Czy ktos sie orientuje czy mozna to zmieniec bez wiekszych przerubek calej instalacji ???

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 31, 2004 3:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 09, 2003 12:53 am
Posty: 203
Lokalizacja: Warszawa
Witam serdecznie

Najwygodniejsza jest instalacja z automatem BAG(benzyna -auto-gaz) wybrac co sie komu podoba i jechac , automat z dwoma pozycjami BA najczesciej ma mozliwosc przestawienia na opcje G po jakiejs kombinacji przyciskiem (w Merurym mialem centralke w ktorel trzeba bylo dwukrotnie szybko zmienic polozenie przelacznika i zalaczal sam gaz). Najprostsze sa stare uklady bez opcji auto , BG i ew polozenie neutralne w ktorym nie dziala ani gaz ani benzyna , kiedys przelaczanie wygladalo tak ze odpalalo sie na benzynie , po jakim czasie przelaczalo sie w polozenie neutralne zeby wypalic pozostala w ukladzie benzyne i jak juz silnik zaczynal sie lekko dlawic przelaczenie na gaz . Co do wygody to najlepsza jest pierwsza opcja , nie zauwazylem przy tym tendencji do wystepowania usterek (raz tylko przy przelaczaniu zdazylo mi sie ze poszedl bezpiecznik, ale to bylo w kombinowanej instalacji , czyli takiej w ktorej powinna byc centralka z automatem z tym ze jakis pomyslowy "fachowiec" postanowil zaoszczedzic i wstawil przelacznik BG, zaoszczedzil pewnie z 5pln)

PZDR

Jezeli instalacja pracuje prawidlowo to najbardzie polecana jest opcja AUTO(odpalanie na benzynie i po przekroczeniu jakis obrotow przelaczenie na gaz) W samochodzie jak u czlowieka organ nieuzywany zanika , dobrze zeby samochod troche popracowl na benzynie nie ma pozniej problemu z zastalymi , zardzewialymi badz zasyfionymi elementami ukladu zasilania benzyna. Co do mokrego paliwa przy rozruchu tez dobrze wplywa na silnik , pamietajmy ze nie jest od razu smarowany wiec wnioski sa dosc oczywiste.

_________________
Austin Mini 1965/89 1.0
MB 116 450SE 1976( V8 to V8 )
VW CADDY Special 1989 (chyba jedyny w Polsce)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 31, 2004 8:41 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
QATO pisze:
[...] kiedys przelaczanie wygladalo tak ze odpalalo sie na benzynie , po jakim czasie przelaczalo sie w polozenie neutralne zeby wypalic pozostala w ukladzie benzyne i jak juz silnik zaczynal sie lekko dlawic przelaczenie na gaz [...]


Nie "kiedyś" tylko z tego co wiem wszystkie instalacje gaźnikowe tak działają... W zimie mam tę zabawę na codzień...

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 01, 2004 8:47 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
TrickyKid pisze:
Nie "kiedyś" tylko z tego co wiem wszystkie instalacje gaźnikowe tak działają... W zimie mam tę zabawę na codzień...

W K-jet tego nie ma [usmiech][ok]

_________________
Pozdrawiam,

Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73
jareg@mb.org.pl
http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 01, 2004 9:35 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 09, 2003 12:53 am
Posty: 203
Lokalizacja: Warszawa
Witam serdecznie

Nie wszystkie gaznikowe i moge to poprzec dowodami ;-)) , uzytkuje czasem dwa takie samochody.Silnik VW z gaznikiem. Ale fakt ze w wiekszosci , to kiedys tak mi sie zaplatalo ....

PZDR

PS
JareG to byl taki sobie off topic o tych gaznikach

_________________
Austin Mini 1965/89 1.0

MB 116 450SE 1976( V8 to V8 )

VW CADDY Special 1989 (chyba jedyny w Polsce)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 01, 2004 9:41 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Bardzo dziekuje wszystkim za opinie

Czekam jeszcze na wypowiedz kogos z M110 pod maska [cool]

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 01, 2004 9:50 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 09, 2003 12:53 am
Posty: 203
Lokalizacja: Warszawa
Witam serdecznie

Wiec konkretnie nie ma znaczenia , poza wygoda uzytkownika , a wspomniana przezemnie historia z bezpiecznikiem zdazyla sie w 280SE.

PZDR

_________________
Austin Mini 1965/89 1.0

MB 116 450SE 1976( V8 to V8 )

VW CADDY Special 1989 (chyba jedyny w Polsce)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 01, 2004 10:05 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
AMG pisze:
Bardzo dziekuje wszystkim za opinie

Czekam jeszcze na wypowiedz kogos z M110 pod maska [cool]


Miałem M102, M103, M110 i we wszystkich miałem 3 położenia, czyli auto, benzyna, gaz, jest to wygodne bo automat jak to automat.... Wydaje mi się że wymienić trzeba jakiś przekaźnik (może sterownik) i przełącznik i to wystarczy. Pozdrawiam

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: czw cze 03, 2004 1:07 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
AMG pisze:
A wiec z powodu ze sam sie poruszam kuchenka z silnikiem M110 to mam pyatnie przy wtrysku mechanicznym jakie macie instalacje takie ktore za kazdym razem zapalajac silnik odpalaja na benzynie i przezucaja na gaz czy takie ze jak przelaczycie na gaz to juz auto jezdzi na gazie az do przelaczenie na benzyne ????

Ja mam ten pierwszy typ i zastanaiwam sie czy nie lepszy jest drugi typ ??

Może ktos cos powiedziec
...


Gdzie montowales twoja instalacje gazowa ?? poza tym co opisales ile ci pali gazu, strzela, masz jakies roblemy z nia , jak sie spisuje ??

Ile wolac za silnik M110 kompltny z przebiegim 300kkm ??

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
Post: czw cze 03, 2004 2:27 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
erio pisze:

Gdzie montowales twoja instalacje gazowa ?? poza tym co opisales ile ci pali gazu, strzela, masz jakies roblemy z nia , jak sie spisuje ??

Ile wolac za silnik M110 kompltny z przebiegim 300kkm ??


Instalacje byla montowana ale nie przezemnie w warszawie na domaniewskiej
Gazu pali około 16-20 l w zaleznosci od jazdy
Spisuje sie dobrze potrafi strzelic sredni raz na 5-7 kkm
Ale jak bedzie zle usawiona ins gaz to może starzelac non stop .

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 03, 2004 4:40 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Nie wiem dlaczego zganiasz na ustawienie ins gazu, jeżeli źle ustawisz na paliwie to też będzie strzelał non stop, bo rozumiem że chodzi Ci o zły skład mieszanki. A nie po to montuje się gaz żeby był źle ustawiony. GAZ STRZELA BO Z PRĄDEM JEST BAŁAGAN (świece, palec, kopułka, przewody), i zakładam że silnik jest OK. Jeżeli zadbasz o te rzeczy TO NIE MA PRAWA STRZELIĆ! Ja nie mam rzadnych problemów, Klucha też i kilku moich kolegów, możesz zapytać.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl