MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 8:08 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz sie 01, 2004 3:06 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
Bukol pisze:
W mojej 300TD nie spada poniżej 2, nawet po dłuższej jeździe na trasie przy upałach. Samochód jest po wymianie oleju, dostał mineralnego Mobila. Po wymianie wskaźnik pokazje nieco wyższe ciśnienie niż przed. Najważniejsze jest, aby po dodaniu gazu wskoczył natychmiast na 3.


i na dobrą sprawe tak powinno być [usmiech] na gorącym silniku
( tak samo jest u mnie, 230E i na wolnych zawsze na 2, lekko na gaz i momentalnie 3, olej 10W40 petrocanada, mineralny ) - ale to dotyczy nei kombinowanych pomp* olejowych

* ale wiadomo, silnik padło, to podniosą ciśnienie na pompie olejowej, wleją gęstrzego oleju + doktorek [szalone] i panie niewidzi pan że trzyma 2 na wskażniku ,
*jest jeszcze leprzy sposób - przestawiaja same wskazóweczki od oleju i po zgaszeniu wskazuje 0,5 [zlosnik] - i to bardzo często spotykane w sprowadzanych z zachodu wrakach z gwiazdą na masce [szalone] - dzięki temu juz dwoje znajomych dało się nabrać na ciśnienie oleju, a jak juz sprowadzili to im powiedziałem co kupili - i miałem 100% racji , po tygodniu silnik padł ;) ( może lepiej następnym razem nei załamywać nabywcy - prawda jest druzgocąca )


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 02, 2004 12:01 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
" *ale wiadomo, silnik padło, to podniosą ciśnienie na pompie olejowej, wleją gęstrzego oleju + doktorek i panie niewidzi pan że trzyma 2 na wskażniku "

No właśnie o to pytałem :) Co oprucz słabej pompy oleju sprawia, że ciśnienie jest niskie. Jeśli to tylko kwestia pompy oleju to czemu świadczy to o zużyciu silnika?
Wytłumaczcie mi proszę...

Pozdrawiam
Bartek

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 02, 2004 8:24 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Są dwie główne przyczyny spadku cisnienia:
padająca pompa
padające panewki

Czy to Ci wyjaśnia?

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 03, 2004 12:00 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Absolutnie. THX [cool]

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 14, 2004 7:04 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob cze 05, 2004 10:40 am
Posty: 520
Lokalizacja: Rawicz
Witam
U mnie z ciśnienem oleju tez jest kiepsko, po zapaleniu silnika nie utrzymuje 3 tylko spada do 2 a po nagrzaniu schodzi ponizej 1 ,
nie moge dogadac sie z poprzednim włąscicielem pbo twierdzi ze remont silnika był robiony, tzn tłoki pierscienie i ponoc panewki na wale, mówię mu ze cos z tym remontem jest nie tak bo po 1 za kazdym razem przy zapalaniu trzeba troche podgrzac świece(u mojego kolesia to bez grzania)
no i z tym cisnieniem mam kłopot, moze faktycznie sprawdzic pompę olejową???

Czy ktos wie jak ją sprawdzic?
byłbym wdzięczny za pomoc.

_________________
Jestem ok.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 14, 2004 8:22 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
No ja mialem te slabe cis okazalo sie ze p[ompa pada, chodzila zreszta strasznie glosno, trzeba bylo w niej lozysko zmienic, po naprawieniu cis jak jest zimny jest pelne 3, a po zagrzanbiu gdzies 1.5-1.6, ale jak go pogonie konkretnie to spada do 1.1-1.2 [zlosnikz] Swoja droga slyszalem ze jak w beczce spada cis ponizej 1 to jest zle, ale jak te 1 trzyma to jeszzcze jest ok [zlosnikz]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 15, 2004 1:42 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 12, 2004 8:02 am
Posty: 1054
Lokalizacja: DST JO80MU
Moje 240 zacowuje sie podobnie jak Bukola: zimne 3 po 3-4 godzinach pracy 2.1 lub 2.2 po wymianaie oleju. Na poprzednim (9.5 k) bylo tak samo.

Natomiast zastanawia mnie jedno, jak pojade tak okolo 5-6 godzinek, to wskazowka lekko sie rusza przy pracy silnika. Czy to jakis zly znak, czy norma???

_________________
Pozdrawiam Qzyn

s123 240TD - 6.X.82; Taigabeige Drobinka

http://www.nanoelektrody.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 15, 2004 4:31 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Ja mam teorię, że to napinacz takie drgania wprowadza kiedy olej jest gorący lub stan oleju spadnie poniżej 1/2.
Ostatnio, gdy poziom oleju spadł mi do poziomu 1/3 licząc od stanu minimum wskazówka zaczęła podrygiwać w rytm pracy silnika.
Podobne zjawisko zaobserwowałem kiedy oleju było na "full'a" ale za to napinacz był zużyty, wtedy wskazówka od ciśnienia skakała jak głupia na wolnych obrotach i denerwująco uderzała o ogranicznik przy dodawaniu gazu :)

Pozdrawiam
Bartek

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Ostatnio zmieniony ndz sie 15, 2004 4:38 pm przez MercBeginner, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 15, 2004 4:36 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 12, 2004 8:02 am
Posty: 1054
Lokalizacja: DST JO80MU
MercBeginner pisze:
Ja mam teorię, że to napinacz takie drgania wprowadza kiedy olej jest gorący lub stan oleju spadnie poniżej 1/2 (między MAX a MIN)
Ostatnio, gdy poziom oleju spadł mi do poziomu 1/3 licząc od stanu minimum wskazówka zaczęła podrygiwać w rytm pracy silnika.
Podobne zjawisko zaobserwowałem kiedy oleju było na "full'a" ale za to napinacz był zużyty, wtedy wskazówka od ciśnienia skakała jak głupia na wolnych obrotach i denerwująco uderzała o ogranicznik przy dodawaniu gazu :)

Pozdrawiam
Bartek


Faktycznie pozim oleju mam tyci, tyci ponizej polowy stanu. Doleje i sprawdze. napinacz wymienialem...

Pozdro

_________________
Pozdrawiam Qzyn

s123 240TD - 6.X.82; Taigabeige Drobinka

http://www.nanoelektrody.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 15, 2004 4:46 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
"Moje 240 zacowuje sie podobnie jak Bukola: zimne 3 po 3-4 godzinach pracy 2.1 lub 2.2 po wymianaie oleju. Na poprzednim (9.5 k) bylo tak samo."

Cholera to ja się martwię o mój silniczek 240D :( Bo na zimno jest 3, ale już po 20 minutach jazdy jest 1,2 nawet 1,1 i tak trzyma niezależnie ilości kilosów :( Fakt, że leje kiepski olej ORLEN semisynthetic. Może to też sprawia, że ciśnienie jest słabe :(
Czy może to być kwestia zużytej pompy oleju? i ewentualnie jak to sprawdzić?

Pozdrawiam - Bartek

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 16, 2004 8:23 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Ja tez leje polsyntetyka, MOBIL, i teraz juz za pozno aby lac pelny syntetyk, bo silnik wyplocze, a swoja droga to juz tak stwierdzile ze w Polsce poprostu nie umia naprawiac silnikow merca, bo przed remontem cis. u mnie bylo ok, a silnik tak teraz poskladali ze ma slabiutkie cis [zlosnikz]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 17, 2004 10:13 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 15, 2003 8:25 pm
Posty: 681
Lokalizacja: ze Wsi <Katowice>
no a jak niektorzy wpadaja do mojego Mb to dziwia ze mam nieskie cisnienie zagrzany to kolo 1.0
ale fakt ze mam podwyzszone obroty a na trasie spokojnei przekracza cisnienei 2,5.
Moje pytanei ile za pompe oleju -przy remoncie rozebralem swoja i .. troche byla porysowana ..w bocznych dekeilkach byly rysy takie dosc spore..
Od kolegi 190 trzyma jak wsciekla cis. 3,0 no chyba ze sie bardzo zagrzeje to 2.5
Mam przez to male kompleksy, a ostatnio po jezdzie z katowic do lodzi wskaznik cisnienia tez zaczal mi falowac zmiana cisnienia w granicach 0,1-0,2 .. po powrocie na slaska ziemie uspokoilo sie

_________________
Kierownik 190(W201) '86 2,0E afftomat-ex
Z-ca Kierowniak Beka '81 300D afftomat-ex
Z-ca 124 `94 300D 24V leniuszek

Zmiana Audi 80 B4 1,9TDi Avant `95


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 19, 2004 11:09 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
wiedzmin pisze:
no a jak niektorzy wpadaja do mojego Mb to dziwia ze mam nieskie cisnienie zagrzany to kolo 1.0
ale fakt ze mam podwyzszone obroty a na trasie spokojnei przekracza cisnienei 2,5.


Zrób coś z tym. Podobno 1 na wolnych w beczce to jeszcze nie tragedia, ale pod warunkiem, że po dodaniu gazu odrazu ciśnienie podnosi się na 3. Jak masz za niskie ciśnienie to napinacz łańcucha rozrządu źle pracuje (za mało napina) i łańcuch bardzo się zużywa. To prowadzi tylko do jednego - remont silnika.
Poza tym stosuj tylko dobre filtry oleju.

Pozdrawiam - Bartek

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 20, 2004 12:29 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 15, 2003 8:25 pm
Posty: 681
Lokalizacja: ze Wsi <Katowice>
MercBeginner pisze:
Zrób coś z tym. Podobno 1 na wolnych w beczce to jeszcze nie tragedia, ale pod warunkiem, że po dodaniu gazu odrazu ciśnienie podnosi się na 3. Jak masz za niskie ciśnienie to napinacz łańcucha rozrządu źle pracuje (za mało napina) i łańcuch bardzo się zużywa. To prowadzi tylko do jednego - remont silnika.
Poza tym stosuj tylko dobre filtry oleju.

Pozdrawiam - Bartek


robilem juz remoncik takze wiem na czym jezdze , fakt ze pompa byla juz ... no nie najlepsza w obudowie byly rowki ...
Narazie jutro jade do stolicy i przez tydzien bede tam urzedowal .. a potem pomysle. jak znajde jakas pompe to cos zrobie z tym.
Pomysle o ewntualnej zmianie oleju na mineralny bo podczas tych upalow ten półsyntetyk jest troche za zadki

_________________
Kierownik 190(W201) '86 2,0E afftomat-ex

Z-ca Kierowniak Beka '81 300D afftomat-ex

Z-ca 124 `94 300D 24V leniuszek



Zmiana Audi 80 B4 1,9TDi Avant `95


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 20, 2004 12:49 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 05, 2002 12:11 pm
Posty: 1685
Lokalizacja: Wrocław
Witam

Ja mam odpowiednio:
Na zimnym 3
Na 90st ok. 2
Na naprawdę rozgrzanym ( bo padło visko i się grzeje ) 1.5/6
Do tego mam mały wyciek tylko i wyłącznie na pompie. Myślę ze po uszczelnieniu i naprawieniu tego viska nie będzie schodził poniżej 2. ( no bo się nie będzie tak grzał )

p.s. tak gadacie o Doktorkach : w garażu znalazłem nie odpakowaną puszkę :

Quaker State : Cooling system Fast Flush ( helps remove oil film loos scale & rust ). Na moje oko to wygląda na dodatek/ uszczelniacz do chłodnicy , ale niech mi ktoś powie na 100% z czym to się je i czy używać czy nie.

_________________
pozdrawia:
.:Pszczoła:.
W115 2.0 '71; W123 2.3E '83; W124 3.0D '89, W201 2.0E '89


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl